/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, January 29, 2014

**** အနတၱဝါဒ အပိုင္း ( ၁ ) ****

Photo: အနတၱဝါဒ
-----------
(က) ပိဋကတ္ႏွင့္ အျခားဗုဒၶစာေပမ်ားမွ အနတၱဝါဒ
----------------------------------
ဗုဒၶဝါဒ အလိုအားျဖင့္ အနိစၥ ဒုကၡႏွင့္ အနတၱ(ဝါ) မျမဲျခင္း ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ ျမဲေသာ အတၱမရွိျခင္းသည္ သခၤါရတရား အားလုံး၏ ထင္ရွားေသာ လကၡဏာသုံးပါး ျဖစ္၏။ ယင္းတို႔တြင္ အနိစၥကို ေရွးဦးပထမ ျပဆိုထားျခင္းမွာ အနိစၥလကၡဏာ၌ အျခားလကၡဏာႏွစ္ပါး ပါဝင္ျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သခၤါရတရားတို႔သည္ မျမဲေသာေၾကာင့္ အမာခံဓာတ္ အတၱကင္းလ်က္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးၾကရ၏။ လူသတၱဝါ၏ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ခဏမစဲ အျမဲေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိ၏။ ရုပ္တရားထက္ နာမ္တရားက ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္မွုမ်ားစြာ ပိုမိုလ်င္ျမန္၏။ စိတ္တို႔သည္ မ်က္စိတစ္မိွတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္း၌ မရပ္မနား တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္လ်က္ရွိ၏။ ဤသို႔ စၾကာဝဠာႏွင့္ လူတို႔ကို စိုးမိုးေနေသာ အနိစၥတရားကို နက္နက္နဲနဲ မသိျမင္ပါက ဗုဒၶတရားကို ေကာင္းစြာနားလည္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အၾကင္သူသည္ သဒၶါစိတ္ျဖင့္ ဘုရား တရား သံဃာကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္၍  သီလ ေစာင့္ထိန္းကာ ေမတၱာပြားမ်ားေစကာမူ ထိုသူသည္ အနိစၥတရားကို ေခတၱခဏမွ် သိျမင္နားလည္လွ်င္ ပိုမိုအက်ိဳးရွိမည္ ျဖစ္၏။(အဂုၤတၱရနိကာယ္)။ ခႏၶာငါးပါး၏ အျဖစ္အပ်က္ကို မရွု႕ျမင္ဘဲ အႏွစ္တရာ အသက္ရွည္ျခင္းထက္ ေကာင္းစြာဆင္ျခင္ရွု႕ျမင္၍ တစ္ရက္မွ်  အသက္ရွည္ျခင္းသည္ သာ၍ျမတ္၏။ (ဓမၼပဒ ဂါထာ ၁၁၃)။ အနိစၥသညာ ေကာင္းစြာထင္ေသာသူအား အနတၱသညာသည္ အလိုလိုထင္ေပၚ၍ တည္လာ၏ (ဥဒါန္းပါဠိေတာ္ႏွင့္ အဂုၤတၱရနိကာယ္ နဝကနိပါတ္ ေမဃိယသုတ္)။ သခၤရတရား အားလုံး၏ မျမဲေသာသေဘာကို သိျမင္ေသာသူအဖို႔ အနတၱတရားကို သိျမင္ရန္ မ်ားစြာမခဲယဥ္းေခ်။ သို႔ရာတြင္ အနတၱဝါဒသည္ ဗုဒၶဓမၼ၏ ပဓာန အခ်ဳပ္အျခာတရားျဖစ္၍ ဗုဒၶဝါဒီတို႔အဖို႔ အလြန္အေရးၾကီး၏။ စင္စစ္  အနတၱတရားသည္ အျခားကမၻာ့ဘာသာ ဝါဒမ်ားတြင္ မေတြ႔ရေသာ ဗုဒၶဓမၼ၏ ဝိေသသဂုဏ္ျဖစ္၍ ကမၻာ့ဘာသာ အယူဝါဒသမိုင္း၌ ဗုဒၶတစ္ဦးတည္းသာ အေလးအနက္ ေဟာၾကားေသာ တရားျဖစ္၏။သို႔ျဖစ္ေစကာမူ အနတၱတရားကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ နားလည္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း နားလည္သည္ဆိုေစ စြဲစြဲျမဲျမဲ လက္ခံယုံၾကည္ရန္ ေသာ္လည္းေကာင္း မ်ားစြာမလြယ္ကူေခ်။ ျမန္မာဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ အနတၱတရားကို နားလည္ၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ျမန္မာ့ဘာသာေရး အယူမ်ားသည္ အနတၱဝါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေန၍ အနတၱတရားကို ခံယူခ်က္မွာ အေပၚယံ အကာမွ်သာျဖစ္၏။ ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အ့ံၾသစရာမရွိေခ်။ ပိဋကတ္စာေပကို ႏွ႔ံႏွံ႔စပ္စပ္ ေလ့လာခ့ဲေသာ အခ်ိဳ႕ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံ ပညာရွင္မ်ားသည္ပင္ အနတၱဝါဒကို မႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒအစစ္အမွန္ မဟုတ္ ေလဟန္ စြပ္စြဲေရးသားၾက၏။ သို႔ျဖစ္၍ အနတၱဝါဒႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပိဋကတ္ပါဠိေတာ္မ်ားကို ေစ့ငုေသခ်ာစြာ ေလ့လာရန္လိုအပ္၏။ အတၱသဒၵါကို ေရွးအက်ဆုံး ေဝဒက်မ္းမ်ား၌ ေတြ႔ရ၏။ အတၱသည္ မူလပထမက အသက္ဟူေသာ  အနက္ကိုေဟာ၏။ ေရွးဥပနိသွ်ဆရာတို႔၏။ အဆိုအားျဖင့္ အတၱသည္ ႏွလုံးအိမ္ထဲ၌ တည္ရွိ၍ တစ္ရာ့တစ္ခုေသာ လမ္းမ်ားျဖင့္ အျပင္သို႔ထြက္ႏုိင္၏။ ဦးေခါင္းထိပ္ရွိ လမ္းေၾကာင္းမွထြက္လွ်င္ အမတ ထာဝရဘုံသို႔ ေရာက္၏။ ေနာက္ေပၚ ဥပနိသွ်က်မ္းမ်ား၌မူ အတၱသည္ သက္ရွိသက္မ့ဲ အားလုံး၏ မူလအႏွစ္ ပရမတ္ ဓာတ္အစစ္ျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အတၱသည္ လူတို႔အား အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခား၍ သိရွိနားလည္ေစေသာ အျမင့္ျမတ္ဆုံးအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေစႏုိင္ေသာ သတၱိမ်ိဳးေစ့၏ ကိန္းဝပ္ရာနိစၥဓူဝ အသခၤတ အမတဓာတ္ၾကီး အစစ္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပနိသွ် က်မ္းဆရာတို႔၏ အလိုအားျဖင့္ လူသည္ သခၤါရတရားတို႔၏ ေနာက္ကြယ္ရွိ အတၱကို သိျမင္နားလည္ရန္ အေရးၾကီး၏။ ေျပာေသာစကား ျမင္ေသာအရာ ျပဳေသာအမွု စိတ္၌ျဖစ္ေပၚေသာ အၾကံစသည္တို႔ အေၾကာင္းကိုဘာမွ် ေတြးေတာၾကံစည္ျခင္း မျပဳအပ္။ ေျပာေသာသူ ျမင္ေသာသူ ျပဳေသာသူ ၾကံစည္ေသာသူ (တနည္းအားျဖင့္ အတၱကို) သာလွ်င္ အမွန္အတိုင္း သိျမင္ရန္ အားထုတ္အပ္သည္ဟု ဥပနိသွ်က်မ္း တစ္ေစာင္က ဆိုထား၏။

ဤဥပနိသွ်က်မ္းလာ အတၱအယူမ်ားကို ပိဋကတ္စာေပ၌ အလွ်င္းမေတြ႔ရေခ်။ အတၱကိုပယ္ေသာ ပါဠိေတာ္မ်ားကိုကား အေျမာက္အမ်ား ျပဆိုထား၏။ အထင္ရွားဆုံးမွာ ဘုရားျဖစ္ျပီးေနာက္ ပဥၥဝဂၢီရဟန္းငါးပါးအား ဒုတိယအၾကိမ္ေျမာက္ ဗုဒၶေဟာေသာ အနတၱလကၡဏာသုတ္ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ခႏၶာငါးပါးသည္ အတၱမဟုတ္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္းျဖစ္၏။ ငါ၏ခႏၶာငါးပါးသည္ ဤသို႔ျဖစ္ေစ ဤသို႔မျဖစ္ေစသတည္းဟု စီရင္၍ မရအပ္။ ခႏၶာငါးပါးသည္ မျမဲ။ မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးကို ဤဟာသည္ ငါ့ဥစၥာျဖစ္၏။ ငါျဖစ္၏။ ငါ၏အတၱတည္းဟု မရွုအပ္။ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္အတြင္းအျပင္ အၾကမ္းအႏု အယုတ္အျမတ္ အေဝးအနီးျဖစ္ေသာ အလုံးစုံေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ ငါ၏ဥစၥာမဟုတ္။ ငါမဟုတ္။ ငါ၏အတၱမဟုတ္ဟု ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ေကာင္းေသာပညာျဖင့္ ရွု႕အပ္၏။ (ဝိနည္းပိဋကတ္ မဟာဝဂ္)။ အနတၱလကၡဏာသုတ္၌ အနက္အဓိပၸာယ္တူေသာ သုတ္မ်ားကို ပထမနိကာယ္ေလးက်မ္း၌ ထပ္တလဲလဲ ေဖာ္ျပထား၏။ အခ်ိဳ႕သုတၱန္ေဒသနာမ်ား၌မူ ခႏၶာငါးပါးသည္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို ခႏၶာငါးပါး၌ ရွာ၍မရအပ္ဟူ၍ လာ၏။ အို အႏုရာဓ ခႏၶာငါးပါးကို သတၱဝါဟု မရွု႕အပ္။ ခႏၶာငါးပါး၌ သတၱဝါသည္ မရွိ။ သတၱဝါသည္ ခႏၶာငါးပါးမွ တစ္ပါးျဖစ္၏ ဟူ၍ မရွု႕အပ္။ ဤသို႔ျဖင့္ သင္သည္ မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ပင္လွ်င္ သတၱဝါဟူသည္ကို မွန္ေသာအားျဖင့္  ဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္ မရအပ္။ (သံယုတၱနိကာယ္ အဗ်ာကတသံယုတ္ အႏုရာဓေတၳရသုတ္)။ 

ရဟႏၱာသည္ ခႏၶာငါးပါးကို သုံးပါးေသာ ပရိညာျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ သိေသာေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို မသိမျမင္ (သဂါထာဝဂၢသံယုတ္ သမိဒိၶသုတ္)။ ေစာင္းကို အစိတ္တစ္ရာခြဲ၍ အစိတ္စိတ္ အတုံးတုံးျပဳေသာ္လည္း ေစာင္းသံကို ရွာ၍မရသက့ဲသို႔ ရဟန္းသည္ ခႏၶာငါးပါး၌ ငါဟူ၍လည္းေကာင္း ငါ၏ ဥစၥာဟူ၍လည္းေကာင္း ငါျဖစ္၏ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ရွာ၍မေတြ႔။ (သဠာယတနသံယုတ္ ဝီနဥပမာနသုတ္)။ အခ်ိဳ႕ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံ ပညာရွင္တို႔က ဥပနိသွ်က်မ္းလာ အတၱဝါဒကို အတိအလင္း ရည္ညြန္းဟန္တူေသာ သုတၱန္တစ္ခုကို ေထာက္ျပ၏။ မသင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းေသာသူအား ငါ၏ကိုယ္သည္ ေျပာဆိုစီရင္တတ္၏။ သိတတ္ ခံစားတတ္၏။ ေကာင္းမွု မေကာင္းမွု၏ အက်ိဳးကို ခံစားရ၏။ အခါခပ္သိမ္းရွိ၏။ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမရွိ။ ေျမၾကီးျမင္းမိုရ္ေတာင္ လေနတို႔က့ဲသို႔ အျမဲတည္သည္ဟူေသာ အယူသည္ ျဖစ္၏။ (မဇၩိမနိကာယ္ သဗၺာသဝသံဝရသုတ္)။ ခႏၶာငါးပါး၌ေသာ္လည္းေကာင္း ခႏၶာငါးပါးကို ၾကဥ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ပရမတၳအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အတၱဟူ၍ မရွိေသာေၾကာင့္ ေလာကသည္ သုညေလာက ျဖစ္သည္ဟု ပိဋကတ္စာေပ၌ ေခၚဆိုထား၏။ အာနႏၵာ အၾကင္ေၾကာင့္ ငါဟူေသာ အတၱသေဘာမွလည္းေကာင္း ငါ၏ဥစၥာဟူေသာ အတၱနိယ သေဘာမွလည္းေကာင္း ဆိတ္သုဥ္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကသည္ သုညတည္းဟူ၍ ဆိုအပ္၏။ (သဠာယတနသံယုတ္ သုညေလာကသုတ္)။ ေမာဃရာဇ သင္သည္ ကိုယ္ဟု မွတ္ထင္စြဲလမ္းေသာ သကၠာယဒိ႒ိကို ပယ္ႏုိင္ရန္အလို႔ငွါ ေလာကကို ဆိတ္သုဥ္းေသာအားျဖင့္ ရွု႕ေလာ။ (သုတၱနိပါတ္ ပါရာယနဝဂ္ ေမာဃရာဇ မာဏဝပုစၦာ)။

အနတၱဝါဒအလိုအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အတၱဆိတ္သုဥ္းေသာ သုညေလာက၌ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း(အနိစၥ) သေဘာတရားသည္သာ ထင္ရွား၏။ ရဟန္းသည္ သေဘာတရားတို႔၌ျဖစ္ေၾကာင္း ပ်က္ေၾကာင္းတရားႏွင့္ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းသေဘာကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ရွု႕ေလ့ရွိ၏။ သေဘာတရားတို႔သည္သာလွ်င္ ရွိကုန္သည္ဟု ထိုရဟန္းအား သတိသည္ ေရွးရွု႕ထင္၏။ ထိုရဟန္းသည္ ေလာက၌ တစ္စုံတစ္ရာကိုမွ် ငါ ငါ၏ဥစၥာဟူ၍ မစြဲလန္းေခ်။ (ဒီဃနိကာယ္ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္)။ သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶသည္ သခၤါရဓမၼတို႔၏ ျဖစ္ပ်က္မွုကို ေဟာရာ၌ ေတြ႔ထိမွု ခံစားမွု တပ္မက္မွု တြယ္တာမွုစေသာ အေၾကာင္းအက်ိဳးအားျဖင့္ ဆက္စပ္ျဖစ္ပ်က္မွု (ပဋိစၥသမုပၸာဒ္တရား) ကိုသာ ေဟာ၏။ ေတြ႔ထိေသာသူ ခံစားေသာသူ တပ္မက္ေသာသူ စသည္ျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို ထည့္သြင္းရည္ညြန္း၍ ေဟာေတာ္မမူေခ်။ အရွင္ေဂါတမ ဒုကၡကို မိမိသည္ျပဳပါသေလာ။ အို ကႆပ မိမိသည္ ဒုကၡကို ျပဳသည္ဟူ၍မဆိုသင့္။ ဒုကၡကို သူတစ္ပါးသည္ ျပဳပါသေလာ။ သူတစ္ပါး ျပဳသည္ဟူ၍လည္း မဆိုသင့္။ ဒုကၡကို မိမိလည္းျပဳသည္။ သူတစ္ပါးလည္းျပဳသည္ဟု ဆိုအပ္ပါသေလာ။ ထိုသို႔လည္း မဆိုသင့္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဒုကၡကို မိမိမျပဳ သူတစ္ပါးလည္း မျပဳဘဲ ဒုကၡသည္ အေၾကာင္းမရွိဘဲ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ပါသေလာ။ ဒုကၡရွိပါလ်က္ အရွင္ေဂါတမသည္ ဒုကၡကို မသိမျမင္ပါသေလာ။ အို ကႆပ ဒုကၡသည္ရွိ၏။ ဒုကၡကို ငါသိျမင္၏။ ဒုကၡကို ထိုသူသည္ျပဳ၍ ထိုသူသည္ ခံစားသည္ဟု အယူရွိခ့ဲေသာ္ သႆတဒိ႒ိျဖစ္၏။ ငါဘုရားသည္ ထိုအစြန္းႏွစ္ဘက္ကို အလယ္လမ္းျဖင့္ ေဟာ၏။ အဝိဇၨာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သခၤါရျဖစ္၏။ သခၤါရေၾကာင့္------"(နိဒါနသံယုတ္ အေစလကႆပသုတ္)။ တိမၺရုက ပရိဗုိဇ္က ခ်မ္းသာမွု ဆင္းရဲမွုကို မိမိျပဳပါသေလာဟု ေမးရာ၌လည္း ဗုဒၶက အထက္ပါအတိုင္း ေျဖေတာ္မူ၏။ (သံယုတၱနိကာယ္ နိဒါနသံယုတ္ တိမၺရုက ပရိဗၺာဇကသုတ္)။ အေဝလကႆပတကၠတြန္းႏွင့္ တိမၺရုက ပရိဗုိဇ္တို႔သည္ ခံစားတတ္ေသာ ျပဳတတ္ေသာအတၱ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ၾကေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶအား ေမးျမန္းၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဗုဒၶလက္ထက္က တိတၳိတကၠတြန္းႏွင့္ ပရိဗုိဇ္တို႔သည္သာ အတၱအယူရွိၾကသည္ မဟုတ္။ အတၱဒိ႒ိမကင္းေသာ အခ်ိဳ႕ဗုဒၶရဟန္းမ်ားလည္း ရွိၾကေၾကာင္း။   ။ (----ဆက္ရန္)
(ဦးေအးေမာင္)  


အနတၱဝါဒ
-----------
(က) ပိဋကတ္ႏွင့္ အျခားဗုဒၶစာေပမ်ားမွ အနတၱဝါဒ
-------------------------------------------------------

ဗုဒၶဝါဒ အလိုအားျဖင့္ အနိစၥ ဒုကၡႏွင့္ အနတၱ(ဝါ) မျမဲျခင္း ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ ျမဲေသာ အတၱမရွိျခင္းသည္ သခၤါရတရား အားလုံး၏ ထင္ရွားေသာ လကၡဏာသုံးပါး ျဖစ္၏။ ယင္းတို႔တြင္ အနိစၥကို ေရွးဦးပထမ ျပဆိုထားျခင္းမွာ အနိစၥလကၡဏာ၌ အျခားလကၡဏာႏွစ္ပါး ပါဝင္ျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သခၤါရတရားတို႔သည္ မျမဲေသာေၾကာင့္ အမာခံဓာတ္ အတၱကင္းလ်က္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးၾကရ၏။ လူသတၱဝါ၏ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ခဏမစဲ အျမဲေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိ၏။ ရုပ္တရားထက္ နာမ္တရားက ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္မွုမ်ားစြာ ပိုမိုလ်င္ျမန္၏။ စိတ္တို႔သည္ မ်က္စိတစ္မိွတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္း၌ မရပ္မနား တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္လ်က္ရွိ၏။ ဤသို႔ စၾကာဝဠာႏွင့္ လူတို႔ကို စိုးမိုးေနေသာ အနိစၥတရားကို နက္နက္နဲနဲ မသိျမင္ပါက ဗုဒၶတရားကို ေကာင္းစြာနားလည္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အၾကင္သူသည္ သဒၶါစိတ္ျဖင့္ ဘုရား တရား သံဃာကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္၍ သီလ ေစာင့္ထိန္းကာ ေမတၱာပြားမ်ားေစကာမူ ထိုသူသည္ အနိစၥတရားကို ေခတၱခဏမွ် သိျမင္နားလည္လွ်င္ ပိုမိုအက်ိဳးရွိမည္ ျဖစ္၏။(အဂုၤတၱရနိကာယ္)။ ခႏၶာငါးပါး၏ အျဖစ္အပ်က္ကို မရွု႕ျမင္ဘဲ အႏွစ္တရာ အသက္ရွည္ျခင္းထက္ ေကာင္းစြာဆင္ျခင္ရွု႕ျမင္၍ တစ္ရက္မွ် အသက္ရွည္ျခင္းသည္ သာ၍ျမတ္၏။ (ဓမၼပဒ ဂါထာ ၁၁၃)။ အနိစၥသညာ ေကာင္းစြာထင္ေသာသူအား အနတၱသညာသည္ အလိုလိုထင္ေပၚ၍ တည္လာ၏ (ဥဒါန္းပါဠိေတာ္ႏွင့္ အဂုၤတၱရနိကာယ္ နဝကနိပါတ္ ေမဃိယသုတ္)။ သခၤရတရား အားလုံး၏ မျမဲေသာသေဘာကို သိျမင္ေသာသူအဖို႔ အနတၱတရားကို သိျမင္ရန္ မ်ားစြာမခဲယဥ္းေခ်။ သို႔ရာတြင္ အနတၱဝါဒသည္ ဗုဒၶဓမၼ၏ ပဓာန အခ်ဳပ္အျခာတရားျဖစ္၍ ဗုဒၶဝါဒီတို႔အဖို႔ အလြန္အေရးၾကီး၏။ စင္စစ္ အနတၱတရားသည္ အျခားကမၻာ့ဘာသာ ဝါဒမ်ားတြင္ မေတြ႔ရေသာ ဗုဒၶဓမၼ၏ ဝိေသသဂုဏ္ျဖစ္၍ ကမၻာ့ဘာသာ အယူဝါဒသမိုင္း၌ ဗုဒၶတစ္ဦးတည္းသာ အေလးအနက္ ေဟာၾကားေသာ တရားျဖစ္၏။သို႔ျဖစ္ေစကာမူ အနတၱတရားကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ နားလည္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း နားလည္သည္ဆိုေစ စြဲစြဲျမဲျမဲ လက္ခံယုံၾကည္ရန္ ေသာ္လည္းေကာင္း မ်ားစြာမလြယ္ကူေခ်။ ျမန္မာဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ အနတၱတရားကို နားလည္ၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ျမန္မာ့ဘာသာေရး အယူမ်ားသည္ အနတၱဝါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေန၍ အနတၱတရားကို ခံယူခ်က္မွာ အေပၚယံ အကာမွ်သာျဖစ္၏။ ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အ့ံၾသစရာမရွိေခ်။ ပိဋကတ္စာေပကို ႏွ႔ံႏွံ႔စပ္စပ္ ေလ့လာခ့ဲေသာ အခ်ိဳ႕ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံ ပညာရွင္မ်ားသည္ပင္ အနတၱဝါဒကို မႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒအစစ္အမွန္ မဟုတ္ ေလဟန္ စြပ္စြဲေရးသားၾက၏။ သို႔ျဖစ္၍ အနတၱဝါဒႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပိဋကတ္ပါဠိေတာ္မ်ားကို ေစ့ငုေသခ်ာစြာ ေလ့လာရန္လိုအပ္၏။ အတၱသဒၵါကို ေရွးအက်ဆုံး ေဝဒက်မ္းမ်ား၌ ေတြ႔ရ၏။ အတၱသည္ မူလပထမက အသက္ဟူေသာ အနက္ကိုေဟာ၏။ ေရွးဥပနိသွ်ဆရာတို႔၏။ အဆိုအားျဖင့္ အတၱသည္ ႏွလုံးအိမ္ထဲ၌ တည္ရွိ၍ တစ္ရာ့တစ္ခုေသာ လမ္းမ်ားျဖင့္ အျပင္သို႔ထြက္ႏုိင္၏။ ဦးေခါင္းထိပ္ရွိ လမ္းေၾကာင္းမွထြက္လွ်င္ အမတ ထာဝရဘုံသို႔ ေရာက္၏။ ေနာက္ေပၚ ဥပနိသွ်က်မ္းမ်ား၌မူ အတၱသည္ သက္ရွိသက္မ့ဲ အားလုံး၏ မူလအႏွစ္ ပရမတ္ ဓာတ္အစစ္ျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အတၱသည္ လူတို႔အား အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခား၍ သိရွိနားလည္ေစေသာ အျမင့္ျမတ္ဆုံးအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေစႏုိင္ေသာ သတၱိမ်ိဳးေစ့၏ ကိန္းဝပ္ရာနိစၥဓူဝ အသခၤတ အမတဓာတ္ၾကီး အစစ္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပနိသွ် က်မ္းဆရာတို႔၏ အလိုအားျဖင့္ လူသည္ သခၤါရတရားတို႔၏ ေနာက္ကြယ္ရွိ အတၱကို သိျမင္နားလည္ရန္ အေရးၾကီး၏။ ေျပာေသာစကား ျမင္ေသာအရာ ျပဳေသာအမွု စိတ္၌ျဖစ္ေပၚေသာ အၾကံစသည္တို႔ အေၾကာင္းကိုဘာမွ် ေတြးေတာၾကံစည္ျခင္း မျပဳအပ္။ ေျပာေသာသူ ျမင္ေသာသူ ျပဳေသာသူ ၾကံစည္ေသာသူ (တနည္းအားျဖင့္ အတၱကို) သာလွ်င္ အမွန္အတိုင္း သိျမင္ရန္ အားထုတ္အပ္သည္ဟု ဥပနိသွ်က်မ္း တစ္ေစာင္က ဆိုထား၏။

ဤဥပနိသွ်က်မ္းလာ အတၱအယူမ်ားကို ပိဋကတ္စာေပ၌ အလွ်င္းမေတြ႔ရေခ်။ အတၱကိုပယ္ေသာ ပါဠိေတာ္မ်ားကိုကား အေျမာက္အမ်ား ျပဆိုထား၏။ အထင္ရွားဆုံးမွာ ဘုရားျဖစ္ျပီးေနာက္ ပဥၥဝဂၢီရဟန္းငါးပါးအား ဒုတိယအၾကိမ္ေျမာက္ ဗုဒၶေဟာေသာ အနတၱလကၡဏာသုတ္ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ခႏၶာငါးပါးသည္ အတၱမဟုတ္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္းျဖစ္၏။ ငါ၏ခႏၶာငါးပါးသည္ ဤသို႔ျဖစ္ေစ ဤသို႔မျဖစ္ေစသတည္းဟု စီရင္၍ မရအပ္။ ခႏၶာငါးပါးသည္ မျမဲ။ မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးကို ဤဟာသည္ ငါ့ဥစၥာျဖစ္၏။ ငါျဖစ္၏။ ငါ၏အတၱတည္းဟု မရွုအပ္။ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္အတြင္းအျပင္ အၾကမ္းအႏု အယုတ္အျမတ္ အေဝးအနီးျဖစ္ေသာ အလုံးစုံေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ ငါ၏ဥစၥာမဟုတ္။ ငါမဟုတ္။ ငါ၏အတၱမဟုတ္ဟု ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ေကာင္းေသာပညာျဖင့္ ရွု႕အပ္၏။ (ဝိနည္းပိဋကတ္ မဟာဝဂ္)။ အနတၱလကၡဏာသုတ္၌ အနက္အဓိပၸာယ္တူေသာ သုတ္မ်ားကို ပထမနိကာယ္ေလးက်မ္း၌ ထပ္တလဲလဲ ေဖာ္ျပထား၏။ အခ်ိဳ႕သုတၱန္ေဒသနာမ်ား၌မူ ခႏၶာငါးပါးသည္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို ခႏၶာငါးပါး၌ ရွာ၍မရအပ္ဟူ၍ လာ၏။ အို အႏုရာဓ ခႏၶာငါးပါးကို သတၱဝါဟု မရွု႕အပ္။ ခႏၶာငါးပါး၌ သတၱဝါသည္ မရွိ။ သတၱဝါသည္ ခႏၶာငါးပါးမွ တစ္ပါးျဖစ္၏ ဟူ၍ မရွု႕အပ္။ ဤသို႔ျဖင့္ သင္သည္ မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ပင္လွ်င္ သတၱဝါဟူသည္ကို မွန္ေသာအားျဖင့္ ဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္ မရအပ္။ (သံယုတၱနိကာယ္ အဗ်ာကတသံယုတ္ အႏုရာဓေတၳရသုတ္)။

ရဟႏၱာသည္ ခႏၶာငါးပါးကို သုံးပါးေသာ ပရိညာျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ သိေသာေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို မသိမျမင္ (သဂါထာဝဂၢသံယုတ္ သမိဒိၶသုတ္)။ ေစာင္းကို အစိတ္တစ္ရာခြဲ၍ အစိတ္စိတ္ အတုံးတုံးျပဳေသာ္လည္း ေစာင္းသံကို ရွာ၍မရသက့ဲသို႔ ရဟန္းသည္ ခႏၶာငါးပါး၌ ငါဟူ၍လည္းေကာင္း ငါ၏ ဥစၥာဟူ၍လည္းေကာင္း ငါျဖစ္၏ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ရွာ၍မေတြ႔။ (သဠာယတနသံယုတ္ ဝီနဥပမာနသုတ္)။ အခ်ိဳ႕ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံ ပညာရွင္တို႔က ဥပနိသွ်က်မ္းလာ အတၱဝါဒကို အတိအလင္း ရည္ညြန္းဟန္တူေသာ သုတၱန္တစ္ခုကို ေထာက္ျပ၏။ မသင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းေသာသူအား ငါ၏ကိုယ္သည္ ေျပာဆိုစီရင္တတ္၏။ သိတတ္ ခံစားတတ္၏။ ေကာင္းမွု မေကာင္းမွု၏ အက်ိဳးကို ခံစားရ၏။ အခါခပ္သိမ္းရွိ၏။ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမရွိ။ ေျမၾကီးျမင္းမိုရ္ေတာင္ လေနတို႔က့ဲသို႔ အျမဲတည္သည္ဟူေသာ အယူသည္ ျဖစ္၏။ (မဇၩိမနိကာယ္ သဗၺာသဝသံဝရသုတ္)။ ခႏၶာငါးပါး၌ေသာ္လည္းေကာင္း ခႏၶာငါးပါးကို ၾကဥ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ပရမတၳအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အတၱဟူ၍ မရွိေသာေၾကာင့္ ေလာကသည္ သုညေလာက ျဖစ္သည္ဟု ပိဋကတ္စာေပ၌ ေခၚဆိုထား၏။ အာနႏၵာ အၾကင္ေၾကာင့္ ငါဟူေသာ အတၱသေဘာမွလည္းေကာင္း ငါ၏ဥစၥာဟူေသာ အတၱနိယ သေဘာမွလည္းေကာင္း ဆိတ္သုဥ္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကသည္ သုညတည္းဟူ၍ ဆိုအပ္၏။ (သဠာယတနသံယုတ္ သုညေလာကသုတ္)။ ေမာဃရာဇ သင္သည္ ကိုယ္ဟု မွတ္ထင္စြဲလမ္းေသာ သကၠာယဒိ႒ိကို ပယ္ႏုိင္ရန္အလို႔ငွါ ေလာကကို ဆိတ္သုဥ္းေသာအားျဖင့္ ရွု႕ေလာ။ (သုတၱနိပါတ္ ပါရာယနဝဂ္ ေမာဃရာဇ မာဏဝပုစၦာ)။

အနတၱဝါဒအလိုအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အတၱဆိတ္သုဥ္းေသာ သုညေလာက၌ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း(အနိစၥ) သေဘာတရားသည္သာ ထင္ရွား၏။ ရဟန္းသည္ သေဘာတရားတို႔၌ျဖစ္ေၾကာင္း ပ်က္ေၾကာင္းတရားႏွင့္ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းသေဘာကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ရွု႕ေလ့ရွိ၏။ သေဘာတရားတို႔သည္သာလွ်င္ ရွိကုန္သည္ဟု ထိုရဟန္းအား သတိသည္ ေရွးရွု႕ထင္၏။ ထိုရဟန္းသည္ ေလာက၌ တစ္စုံတစ္ရာကိုမွ် ငါ ငါ၏ဥစၥာဟူ၍ မစြဲလန္းေခ်။ (ဒီဃနိကာယ္ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္)။ သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶသည္ သခၤါရဓမၼတို႔၏ ျဖစ္ပ်က္မွုကို ေဟာရာ၌ ေတြ႔ထိမွု ခံစားမွု တပ္မက္မွု တြယ္တာမွုစေသာ အေၾကာင္းအက်ိဳးအားျဖင့္ ဆက္စပ္ျဖစ္ပ်က္မွု (ပဋိစၥသမုပၸာဒ္တရား) ကိုသာ ေဟာ၏။ ေတြ႔ထိေသာသူ ခံစားေသာသူ တပ္မက္ေသာသူ စသည္ျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို ထည့္သြင္းရည္ညြန္း၍ ေဟာေတာ္မမူေခ်။ အရွင္ေဂါတမ ဒုကၡကို မိမိသည္ျပဳပါသေလာ။ အို ကႆပ မိမိသည္ ဒုကၡကို ျပဳသည္ဟူ၍မဆိုသင့္။ ဒုကၡကို သူတစ္ပါးသည္ ျပဳပါသေလာ။ သူတစ္ပါး ျပဳသည္ဟူ၍လည္း မဆိုသင့္။ ဒုကၡကို မိမိလည္းျပဳသည္။ သူတစ္ပါးလည္းျပဳသည္ဟု ဆိုအပ္ပါသေလာ။ ထိုသို႔လည္း မဆိုသင့္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဒုကၡကို မိမိမျပဳ သူတစ္ပါးလည္း မျပဳဘဲ ဒုကၡသည္ အေၾကာင္းမရွိဘဲ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ပါသေလာ။ ဒုကၡရွိပါလ်က္ အရွင္ေဂါတမသည္ ဒုကၡကို မသိမျမင္ပါသေလာ။ အို ကႆပ ဒုကၡသည္ရွိ၏။ ဒုကၡကို ငါသိျမင္၏။ ဒုကၡကို ထိုသူသည္ျပဳ၍ ထိုသူသည္ ခံစားသည္ဟု အယူရွိခ့ဲေသာ္ သႆတဒိ႒ိျဖစ္၏။ ငါဘုရားသည္ ထိုအစြန္းႏွစ္ဘက္ကို အလယ္လမ္းျဖင့္ ေဟာ၏။ အဝိဇၨာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သခၤါရျဖစ္၏။ သခၤါရေၾကာင့္------"(နိဒါနသံယုတ္ အေစလကႆပသုတ္)။ တိမၺရုက ပရိဗုိဇ္က ခ်မ္းသာမွု ဆင္းရဲမွုကို မိမိျပဳပါသေလာဟု ေမးရာ၌လည္း ဗုဒၶက အထက္ပါအတိုင္း ေျဖေတာ္မူ၏။ (သံယုတၱနိကာယ္ နိဒါနသံယုတ္ တိမၺရုက ပရိဗၺာဇကသုတ္)။ အေဝလကႆပတကၠတြန္းႏွင့္ တိမၺရုက ပရိဗုိဇ္တို႔သည္ ခံစားတတ္ေသာ ျပဳတတ္ေသာအတၱ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ၾကေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶအား ေမးျမန္းၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဗုဒၶလက္ထက္က တိတၳိတကၠတြန္းႏွင့္ ပရိဗုိဇ္တို႔သည္သာ အတၱအယူရွိၾကသည္ မဟုတ္။ အတၱဒိ႒ိမကင္းေသာ အခ်ိဳ႕ဗုဒၶရဟန္းမ်ားလည္း ရွိၾကေၾကာင္း။ ။ 
 
(----ဆက္ရန္)(ဦးေအးေမာင္)
 
 

No comments:

Post a Comment