
"ဦးဉာဏ္ က်ြန္ေတာ္ "ေမတၱာ" အေၾကာင္း သိခ်င္လို႔ပါ..။"
" (ေမတၱာ) ဆိုတာ (လူရႊင္ေတာ္) ေလကြယ္..။ ေမာင္ေဇာ္..။""ဟာ…မေနာက္ပါနဲ႔ ဦးေလးရယ္..၊ တကယ္ သိခ်င္လို႔ပါဗ်..။"
"ေမာင္ေဇာ္ ..၊ မင့္ တို႔မ်ား ကို (၀င္၀င္ခ်င္း ခုႏွစ္၀ါ) မ်ား မွတ္ေနေလေရာ့သလားကြယ့္။"
"အမယ္..၊ ဘာတုန္း ဦးဉာဏ္ ရဲ႕ ၊ (၀င္၀င္ခ်င္း ခုႏွစ္၀ါ) ဆိုတာ..၊ လင္းပါဦး။"
"ဒီိလုိေလ..ကြယ္..၊ ဦးကိုကိုႀကီး ရဲ႕ ညီ ,မဂၢဇင္း၊ဂ်ာနယ္ေတြမွာ စာေတြ ဘာေတြေရးတဲ႕ ညီညီေလး ဆိုတာ မင္း သိတယ္မဟုတ္လား ေမာင္ေဇာ္..။"
"သိတယ္ေလ..သိတယ္..၊ ရြတ္ေနာက္ေနာက္ ၊ ေပါေတာေတာ ၊ အသားမဲမဲ နဲ႔ ငတိ မဟုတ္လား။"
"အင္း..၊ တို႔မ်ား ထက္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ငယ္တာေပါ့..၊က်န္ခဲ႔တဲ႔ ၄-၅ ႏွစ္ တုန္းက နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕၊ဥယ်ာဥ္ေတာရေက်ာင္းေလး မွာ တို႔မ်ား သူငယ္ခ်င္းေတြ (၇)ေယာက္ စိတ္တူကိုယ္တူ ဒုလႅဘ ရဟန္းခံ ၾကတဲ႔အခါ ေမာင္ညီေလး လဲပါသေပါ့။ အဲ..ေမာင္ညီေလး က အသက္ငယ္ ေတာ့ ေနာက္ဆံုး မွ ကံေဆာင္ရတယ္။
သိမ္ က ထြက္လို႔ ဒုလႅဘ ရဟန္းေတြ ေနတဲ႔ ေက်ာင္းထဲေရာက္တာနဲ႕..၊ ေမာင္ညီေလး က ဘာေျပာတယ္ မွတ္သလဲ..။
(ဦးဇင္း..တို႔..၊ ဦးဇင္း တို႔..၊ တပည့္ေတာ္ ကို ေနာက္ဆံုးမွ ရဟန္းခံ ေပးေပမယ့္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔တယ္ဗ်၊ စာေရးဆရာ ျဖစ္ေနလို႔ မို႔ (၀င္၀င္ခ်င္း ခုႏွစ္၀ါ) ပရိုမိုးရွင္း ေပးလိုက္တယ္၊ တပည့္ေတာ္ ကို ရိုေသၾကေပေတာ့) တဲ႔..။"
"ဟား..၊ဟား..၊ အေတာ္ေနာက္တဲ႔သူပဲ..။"
"အခု လည္း ေမာင္ေဇာ္ က ဘယ္အေၾကာင္းအရာ၊ ဘယ္ ကိစၥ မဆို
တို႔မ်ား ကို လာလာ ေမး၊
တို႔မ်ား ကလည္း ဆရာႀကီး လိုလို နဲ႔ ခပ္တည္တည္ ေျဖ ျပေနေတာ့ (၀င္၀င္ခ်င္း ခုႏွစ္၀ါ) စာရင္း၀င္ျဖစ္ေနၿပီထင္ပါရဲ႕ေနာ့။
ထားပါေတာ့ကြယ္..၊ (ေမတၱာ ဆိုတာ ဘာလဲ ) ဆိုတာက စ ၾကပါစို႔..။"
"ဟုတ္ကဲ႔ ဦးဉာဏ္ ..။"
"တို႔မ်ား အရပ္စကားနဲ႔ နားလည္ထားတာကေတာ့ "ေမတၱာ" ဆိုတာ "ခ်စ္ခင္ျခင္း" ပဲ၊ ဒီေတာ့ "သမီးရည္းစားအခ်စ္,လင္မယား အခ်စ္"မ်ိဳးေတြနဲ႕ ေရာေထြး သြားတာေပါ့။"
"ဟုတ္ကဲ႔ ဦးဉာဏ္..၊ "ကာမရာဂ၊ ဖို,မ ကိစၥ" ေတြမွာ "ေမတၱာ" လို႔သံုးထားၾကေတာ့ ညစ္ညမ္း ေသးသိမ္သြားသလိုပဲေနာ့..၊ တယ္တမ္း က "ေမတၱာ" ဆိုတာ "ျဗဟၼစိုရ္ တရား" မဟုတ္လား။"
"ဟုတ္ပါ့ ေမာင္ရာ..၊
"ျဗဟၼစရိယ"=ျဗဟၼစိုရ္ ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ က "ကိေလသာ ကင္းစင္ၿပီးေသာ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား၏ ျဖဴစင္သန္႕ရွင္းတဲ႔ ေစတနာစိတ္ထား" ။
"ျဗဟၼ၀ိဟာရ"= ဆိုတာကလည္း အဲသလို "စိတ္ေစတနာ နဲ႕ အၿမဲမကြာ ေနတဲ႔ သေဘာတရား"။
ဗုဒၶရဲ႕ ပါရမီဆယ္ပါး တစ္ပါးအပါအ၀င္ပဲေလ။"
"ဒါဆို က်ြန္ေတာ္ တို႔ ခဏခဏ ၾကားဖူးေနတာ ရိွပါရဲ႕၊ "တစ္ဦး ေမတၱာ ,တစ္ဦး မွာ" ဆိုတာေလ။
"ကိုယ္ က ေမတၱာ ထားရင္ တစ္ဖက္သား ကလည္း ေမတၱာ တံု႕ျပန္လာတယ္" လို႔လည္း ဆိုၾကတယ္ မဟုတ္လား ဦးဉာဏ္..။"
"အင္း..၊ ကိုယ့္ေမတၱာ က သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္မယ္ ဆိုရင္ ေမတၱာေရာင္ျပန္ ျဖစ္ႏိုင္စရာရွိပါေပရဲ႕။
ေနာ့ေပတဲ႔ ကိုယ္ က ေနာက္ပိုးၿပီး တဏွာ ရာဂ နဲ႔သာ ေတြ႕တဲ႔ မိန္းခေလး တိုင္း ေမတၱာ ထားၾကည့္ပါလား၊
ကံ ဆိုးရင္ ပါး ေတာင္ အရိုက္ခံ ခ်င္ ခံရဦးမွာ။ ဟဲဟဲ…။"
"ဟား..၊ဟား.. ေျပာတာရွင္းၿပီ ဦးဉာဏ္..။ တကယ့္ ေမတၱာ မွ မဟုတ္တာပဲကိုးေနာ့..။"
"ဟုတ္တယ္ ေမာင္ေဇာ္ ရဲ႕။ တကယ့္ ေမတၱာစိတ္ က်ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ သန္႔ရွင္းသလဲ ဆိုရင္-
မိခင္တစ္ဦး က ရင္ခြင္မွာပိုက္ၿပီး ႏို႕တိုက္ေနတဲ႕ သားကေလး အေပၚမွာ သားေလး ဆီက ခ်စ္ျခင္း ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ႔ စိတ္မ်ိဳး ရွိသလား၊ မိခင္ က သာ သား ကိုခ်စ္တာ မဟုတ္လား။
အဲဒီလို စိတ္မ်ိဳး နဲ႔ ႏိႈင္းရမယ္ ထင္ပါရဲ႕။
ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္း ဟာ ေခ်ာက္ထဲက်ေနတဲ႔ မုဆိုး ကို ေမတၱာစိတ္ နဲ႔ ကယ္တင္ ခဲ႔တယ္။
မုဆိုး က ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ေခါင္း ကို ေက်ာက္ခဲ နဲ႕ ထု သတ္ ျပန္ေလေတာ့လည္း ေသြးစက္လက္ ဒဏ္ရာ ႀကီး နဲ႕ ရြာ နားအထိ နီးေအာင္ လမ္းျပ ေပးလိုက္ေသးတယ္။
အဲဒီ အခါ ကယ္ခဲ႕တုန္း က ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ေမတၱာ နဲ႕ ေက်ာက္ခဲ နဲ႕အထုခံရၿပီး မွ လမ္းျပ တဲ႕ ေမတၱာ ဟာ သာတူညီမွ် ပဲျဖစ္တယ္ကြယ့္။ သူ႕ ေမတၱာ ကို လိုလို႔ ကိုယ္႔ေမတၱာ ထားျခင္း မဟုတ္တာ ထင္ရွားေရာေပါ့ေနာ့။ "
"ဟုတ္ကဲ႔ ..၊ ဆက္ပါဦး ..၊ ဦးဉာဏ္..။"
"(ေမဇၨတီတိ ေမတၱာ ၊ သိနိယွတီတိ အေတၱာ)……..လို႕ "၀ိသုဒိၶမဂ္ အ႒ကထာ" မွာပါတယ္။
အဓိပၸါယ္ က-
ေယာဓမၼဇာတိ= အၾကင္ သေဘာတရားသည္
ေမဇၨတိ=ခ်စ္ခင္ တတ္၏။
ဣတိတသၼာ=ထို႔ေၾကာင့္
သာ ဓမၼဇာတိ= ထို သေဘာတရား သည္
ေမတၱာ= ေမတၱာ မည္၏။
သိနိယွတိ=ခ်စ္ခင္တတ္၏။
ဣတိအေထၱာ=ဤကား အနက္တည္း။
ဒါက တို႔မ်ား ေစာေစာ က ေျပာခဲ႔ၾကတဲ႔ ခ်စ္ခင္ျခင္း ကို ျပတာျဖစ္တယ္။
အဲသလိုခ်စ္ခင္ခင္းမွာလည္း တဏွာ နဲ႕ ခ်စ္တာမ်ိဳး ကို ေမတၱာ လို႔ မယူဆအပ္ပါဘူး၊
အေဆြခင္ပြန္းအျဖစ္ ထားရွိရမယ္ လို႔ျပထားတယ္။
(မိေတၱ ဘ၀ါ၀ါ ၊မိတၱႆ ဧေသာ ပ၀တၱတီတိပိ ေမတၱာ) (၀ါ) တစ္နည္းကား-
မိေတၱ= အေဆြခင္ပြန္း၌
ဘ၀ါ=ျဖစ္သည္တည္း။
ဣတိပိ=ထို႔ေၾကာင့္လည္း
ေမတၱာ=ေမတၱာ မည္၏ ။ ဒါက အ႒ကထာ မွီၿပီးေျပာတာေပါ့..။"
" ဟုတ္ ကဲ႔..၊ ဆက္ပါဦး ဦးဉာဏ္..။"
"ေမတၱာစိတ္ ကို ကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ယူမွ ရသလို ၊ ေရွးဘ၀မ်ားက အေၾကာင္းဆက္၊ ယခု ဘ၀ရဲ႕ အေၾကာင္းဆက္ ေၾကာင့္လည္း ေပၚလာတတ္တယ္..။
ဒါက တစ္ဦးခ်င္းမွာေပၚတာ..၊သေဗၺသတၱာ အေပၚမွာေတာ့မဟုတ္ေပဘူးေပါ့..။
အခါတစ္ပါး ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႕အတူ (သံသုမာရဂီရိၿမိဳ႕) ကို ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီတယ္။
အဲဒီမွာ "နကုလပီတာ" နဲ႔ "နကုလမာတာ" လို႔အမည္ရတဲ႔ ပုဏၰားႀကီး လင္မယား ဟာ ဗုဒၶ ကို ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္းပဲ ေျပးလာၿပီး-
"အမေလး သားႀကီးရယ္..၊သားႀကီးရယ္" နဲ႔ ၀မ္းသာ၀မ္းနည္း ငို ၿပီး တတန္းတန္း လိုက္လာတယ္။
အဲဒီ အခါ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းတစ္ခ်ိဳ႕ က က်ိတ္ၿပံဳးၾကတယ္ေပါ့ေလ..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..၊ (ပို လိုက္တာ) လို႔ ေျပာခ်င္တဲ႔ သေဘာမ်ိဳးလား..ဦးဉာဏ္..။"
"ဟုတ္ခ်င္လည္းဟုတ္မွာေပါ့..၊ တို႔မ်ားလည္းမမီ ခဲ႔လို႔မသိပါဘူး..။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကေတာ့ အဲဒီ ကိုယ္ေတာ္ ေတြကို ရွင္းျပရတာေပါ့..။
(ပုေဗၺ၀ သႏၷိ၀ါ ေသန၊ ပစၥဳပၸႏၷဟိေတန၀ါ။
ဧ၀ံ တံ ဇာေယေတ ေပမံ၊ ဥပၸလံ၀ ယေထာဒေက။)
အဓိပၸါယ္က-
ဘ၀သံသရာ အဆက္ဆက္မွာ ေရွးဘ၀၊ဘ၀ ေတြတုန္းက မိဘေဆြမ်ိဳးျဖစ္ခဲ႔ၾကဖူး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ယခု ဘ၀မွာ တစ္ေယာက္၏အက်ိဳး ကို တစ္ေယာက္ က လိုလားေဆာင္ရြက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊
"ေပမ" ဆိုတဲ႔ "ခ်စ္ခင္ျခင္း" စိတ္ဟာ ေရ မွာ ၾကာ ေပါက္သလို ျဖစ္လာတယ္ တဲ႔..။"
"ဟား..ဟား..ဟား..ရယ္ရတယ္ေနာ့ ဦးဉာဏ္..။"
"ဟင္ ရယ္စရာ ဘာမ်ားပါလို႔တုန္းကြယ့္..။"
"တစ္ခုသတိရလို႔ပါ ..။ က်ြန္ေတာ္ တို႔ ငယ္ငယ္ က လူရႊင္ေတာ္ ေတြပ်က္ခဲ႔ဖူးတာ ၾကားဖူးတာေလ ဦးဉာဏ္.။
(ပရံပရ ဘ၀အဆက္ဆက္ က ခ်ခဲ႔ဖူးေသာေရစက္၊
ပႏၷက္ ဖူးေသာ သစၥာေၾကာင့္
ေမတၱာစကား ခ်စ္ႏွမ ထံ ပါး လုိက္ပါသည္) ဆိုတဲ႔ အသံုးမ်ိဳးကို သတိရလို႔ပါ။ တကယ့္ ေမတၱာ နဲ႔ က တစ္ျခားစီပဲေနာ့..။"
"ဟုတ္တယ္..၊ အခု ဘုရားေဟာေတာ္မူတဲ႔ ဂါထာပါဠိ ကလည္း"ေပမံ" လို႔ျပထားတဲ႔အတြက္ "သေဗၺသတၱာ" နဲ႔ေတာ့ ကြဲျပားေနတာေပါ့။
"ေပမ" ဆိုတဲ႔ အခ်စ္မ်ိဳးဟာ ပုဂၢလိက အေပၚမွာ ျဖစ္တာ၊ ခ်စ္ခင္တြယ္တာတဲ႔ သေဘာ လို႔ ယူဆ စရာ ရွိတယ္။
ေနာ့ေပတဲ႔.."ေပမ" ကို "ကိေလသာ တဏွာ" လား ဆိုျပန္ေတာ့ မဟုတ္ျပန္ဘူး။
ၾကည့္ေလ..၊ ပုဏၰားႀကီး လင္မယား က ဗုဒၶ ကိုခ်စ္ၾကတာဟာ သား အမွတ္ နဲ႔ခ်စ္ၾကရွာတာကိုး။
ဗုဒၶ ကလည္း ဘ၀အဆက္ဆက္ မွာ ဘ၀ေပါင္း(၅၀၀) မိဘ ျဖစ္ခဲ႔ဖူးတယ္၊ ဘ၀ေပါင္း(၅၀၀) မိႀကီး၊ဘႀကီး ေတာ္ခဲ႔ဖူးတယ္ လို႔ ရွင္းျပေတာ္မူေသးတယ္။
အဲဒီမွာ "ေပမ" ဆိုတဲ႔ သေဘာကေလးက "တဏွာခ်စ္"ကို လည္းေရာက္သြားတတ္တယ္။"ေမတၱာခ်စ္"ကို လည္းေျပာင္းသြား ႏိုင္တယ္ ဆိုတာ သိရတာေပါ့။
တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း "တဏွာခ်စ္" က "ေမတၱာခ်စ္"ေယာင္ေဆာင္တတ္တယ္၊
"ေသာက" ကလည္း "ကရုဏာ"ေယာင္ေဆာင္တတ္တယ္၊
"ထိနမိဒၶ" က လည္း "သမာဓိ" ေယာင္ေဆာင္တတ္တယ္။"
" ဒါဆိုရင္.."ေပမ" ဆိုတာ "ခ်စ္ျခင္း" လို႔ ေျပာေတာ့ "ပီယ" ဆိုတာကေရာ ဘာလဲ ဦးဉာဏ္..။ "
""ပီယ" ကလည္း "ခ်စ္ျခင္း" ပဲ၊ "ေပမ အခ်စ္" ေလာက္ တြယ္တာ၊စြဲလမ္းတဲ႔ အခ်စ္ ဟုတ္ပံုမရဘူး။
ျမင္ခိုက္၊ၾကားခိုက္ မွာ -
ပီယဒႆန=ခ်စ္စရာမုိ႔ခ်စ္ျခင္း၊
ပီယ၀ါစာ=ခ်စ္စရာ စကားမို႔ခ်စ္ျခင္း ဒီလိုျဖစ္စရာ ရွိတာေပါ့..။ "
"အင္း..၊ ဦးဉာဏ္ က ဒီဘ၀မွာ ေမတၱာပါရမီ ျဖည့္ က်င့္ ေနပံုရတယ္ေနာ့..။ အေတာ္ေရာ ေအာင္ျမင္ေနၿပီလား..။"
"ေအာင္ျမင္ေနပါတယ္..။ တို႔မ်ား ေမတၱာ ပို႔လိုက္တာနဲ႔..
လူ ကိုေတာင္ မျမင္ရေသးဘူး၊ အရိပ္အေယာင္ ျမင္တာနဲ႔ကို တစ္ခါတည္း အစေပ်ာက္ တန္းေျပးေတာ့တာပါပဲ..။"
"ဟား..ဟား..၊
ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အခု လိုေျဖေပးတာ ေက်းဇူးပါပဲ ဦးဉာဏ္..။"
ခ်မ္းသာၾကပါေစ..၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ..၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
ဗုဒၶဆိုဒ္မွ ဉာဏ္လင္းၿမိဳ႕ ေရးသားေသာ ပို့မွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။
No comments:
Post a Comment