/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, March 30, 2014

*** ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ၾကီး၏ေထရုပၸတၱိ ***

**** ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ၾကီး၏ေထရုပၸတၱိ ****

စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ ေတာင္ဖီလာေတာရ၌ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူသျဖင့္ ေတာင္ဖီလာဆရာ ေတာ္ဟု 

 ေက်ာ္ေစာခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ကုိ သကၠရာဇ္ ၉၄ဝ-ျပည့္ႏွစ္၊ တေပါင္းလဆန္း ၁၅- ရက္ေန႔တြင္ အဖ ဦးဖုိးစ၊ အမိ မယ္သီတုိ႔မွ ေမြးဖြားသန္႔စင္ခဲ့၏။ နံေတာ္မွာ ၾကာသပေတးသား ျဖစ္၍ငယ္မည္ေတာ္ကုိ ေမာင္ေက်ာ္ဟု ေခၚသည္။

 ေမြးဖြားရာဇာတိကား စလင္းၿမိဳ႕ ျဖစ္သတည္း။

ေျခာက္ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ မိမိ၏ ဦးရီးေတာ္အရင္းျဖစ္ေသာ မင္းဝံတုိက္ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥပါလိထံတြင္ စာေပမ်ားကုိ သင္ၾကားသည္။ ဦးရီးေတာ္ သွ်င္ဥပါလိသည္ စာေပကုိတတ္ကြၽမ္း ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ သဒၵါရွစ္ေစာင္နိသ်၊ ဝစၥဝါစကဒီပနီပါဌ္၊ ဝိဘတ်တၴဒီပနီပါဌ္၊ သုတၱသဂၤဟ ပါဠိေတာ္နိသ်၊ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ေစာင္ အ႒ကထာနိသ် တုိ႔ကုိ ေရးသားေတာ္ မူ၏။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ေလာင္းျဖစ္ေသာ သူငယ္တြင္ ေမြးခ်င္းအရင္းျဖစ္ေသာ ႏွမတစ္ေယာက္ ရွိသည္။ 



အမည္မွာ မင္းအိမ္သူတည္း။ မင္းအိ္မ္သူသည္ အရြယ္ေရာက္လွ်င္ စလင္းၿမိဳ႕သူႀကီး ေမာင္အုန္းက်ိဳင္းႏွင့္ သင့္ျမတ္ၾကသည္။ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ သူငယ္ကား သာသနာဝင္ သွ်င္ရဟန္းဘဝကုိ လုိမက္သျဖင့္ အရြယ္ငယ္စဥ္မွာပင္ သာမေဏ ေဘာင္သုိ႔ တက္၍ ပရိယတ္စာေပမ်ားကုိ သင္ၾကားဆည္းပူးေလသည္။ သကၠရာဇ္ ၉၅၃-ခု၊ ငါးဆူဒါယကာ မင္းႀကီးလက္ထက္ အသက္ ၁၃-ႏွစ္အရြယ္တြင္ ျပည္ၿမိဳ႕သုိ႔ ပင့္ေဆာင္ျခင္း ခံရသည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ သတုိးဓမၼရာဇာဘြဲ႕ခံ မင္းႀကီးေႏွာင္းသည္ ျပည္ၿမိဳ႕၌ မင္းျပဳေနေသာအခါ ျဖစ္၏။ 


ငါးဆူဒါယကာ မင္းတရားက အေဆာင္အေယာင္ႏွင့္တကြ ျပည္ၿမိဳ႕ကုိ ေပး၍ ငါ့ကုိခ်စ္ လွ်င္ ျပည္သူရဟန္းတုိ႔ကုိ ဝမ္းထြက္သားကဲ့သုိ႔ က်င့္ပါ၊ ငါ့အက်ိဳးေတာ္ကုိ လုိလွ်င္ ျပည္သူ ရဟန္း တုိ႔ အက်ိဳးကုိ ေဆာင္ပါ၊ ဟူ၍ မွာေတာ္မူေသာအတုိင္း မင္းႀကီးေႏွာင္းသည္ ျပည္သူလူထု အက်ိဳးကုိ ရြက္ေဆာင္ေတာ္မူသည္။ ရဟန္းသံဃာမ်ားကုိလည္း ပင့္ယူကုိးကြယ္သည္။ ထုိသုိ႔ ပင့္ယူကုိးကြယ္သည့္ သွ်င္ရဟန္းမ်ားထဲတြင္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ေလာင္းျဖစ္ေသာ သာမေဏငယ္လည္း တစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္ေပသည္။
သာမေဏငယ္သည္ ျပည္ၿမိဳ႕ နဝင္းေရႊေက်ာင္းမွ သီဟုိဠ္ေရာက္ဆရာေတာ္ သွ်င္အတု လဝံသမေထရ္၏ အႏြယ္ျဖစ္၏။ 


သာမေဏငယ္သည္ ထုိနဝင္းေတာင္ၾကားေက်ာင္း၌ပင္ ေနေတာ္မူ၍ မၾကာမီ ၁၅-ႏွစ္သား အရြယ္ေရာက္သည္တြင္ ' ေဝႆႏၲရာပ်ိဳ႕ ' ကုိ စပ္ဆုိေတာ္မူ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ သာမေဏ၏ ဂုဏ္သတင္းသည္ ေဝးနီးပ်ံ႕ႏွ႔ံ လ်က္ ' သာမေဏေက်ာ္ ' ဟု ထင္ရွားလာေလသည္။
သကၠရာဇ္ ၉၅၉-ခုႏွစ္တြင္ ျပည္ဘုရင္ မင္းႀကီးေႏွာင္းအား အထိန္းေတာ္ရန္ႏုိင္စားက လုပ္ၾကံ၍ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ မင္းျပဳသည္။ 


မင္းျပဳ၍ မၾကာမီပင္ ရန္ႏုိင္စားသည္ သာမေဏေက်ာ္၏ အရည္အေသြးကုိ ျမႇင့္တင္ေသာအားျဖင့္ ပစၥည္းေလးပါးဒါယကာ ျပဳလုပ္၍ ရဟန္းခံသည္။ ဘဲြ႕ေတာ္မွာ သွ်င္မုနိႏၵေဃာသဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သာသနာ့သမုိင္းမ်ားတြင္ကား ရဟန္းျဖစ္ေသာ အခါ၌ ျပည္ပဥၥင္းေက်ာ္ဟူ၍ ေခၚေဝၚေရးသားၾကသည္။ 


သကၠရာဇ္ ၉၆၇-ခုႏွစ္တြင္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားသည္ အင္းဝေရႊနန္းကုိ သိမ္းျမန္း စုိးစံေတာ္မူ၏။ ၉၇ဝ-ျပည့္ႏွစ္တြင္ ျပည္ၿမိဳ႕ကုိ အလုိေတာ္ျပည့္ေလသည္။ ထုိအခါ မင္းတရားႀကီးက ယူေကာင္းေသာ သူတုိ႔ကုိလည္း သိမ္းယူေတာ္မူ၊ ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္အေလာင္း ျဖစ္ေသာ သွ်င္မုနိႏၵေဃာသႏွင့္ အရွင့္ေက်းဇူးသစၥာကုိ ေစာင့္ သိတတ္ေသာ ၁၃-ႏွစ္အရြယ္ ငထင္ငယ္တုိ႔သည္ အင္းဝသုိ႔ ေခၚေဆာင္ျခင္း ခံရသည္။


 ထုိ႔ေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားႀကီးက ျပည္ၿမိဳ႕ကု္ုိ သိမ္းယူရာတြင္ သွ်င္တစ္ဆူ လူတစ္ေယာက္ သာ ရသည္၊ ဟု မိန္႔ေတာ္မူေၾကာင္း အမွတ္အသား ရွိေပသည္။
အင္းဝသုိ႔ ေရာက္လွ်င္ မဟာျမတ္မုနိ အရံတြင္ သုဓမၼာဇရပ္၌ ေနထုိင္ရ၏။ 


ထုိမင္း လက္ထက္တြင္ သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္မွာ တူရြင္းေတာင္ေျခမွ ပင့္၍ တင္ေျမႇာက္ထားေသာ မဟာသံဃနာထဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ မဟာရာမဆရာေတာ္ ျဖစ္သည္။ သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္သည္ စည္းခုံေတာ္ေက်ာင္းဟုေခၚေသာ အရံက်ာင္း ၄ဝ-ျခံရံသည့္ ေလးထပ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၌ ေနေတာ္ မူ၏။ ျပည္ပဥၥင္းေက်ာ္ သွ်င္မုနိႏၵေဃာသသည္ ထုိသာသနာပုိင္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးထံသုိ႔ သြား ေရာက္၍ စာေပ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သည္။ 

သာသနာပုိင္ဆရာ ေတာ္သည္ ျပည္ပဥၥင္းေက်ာ္၏ အရည္အေသြးကုိ အလြန္ႏွစ္သက္ေတာ္မူ၏။
ထုိအခါ အင္းဝတြင္ သွ်င္အရိယာလကၤာရလည္း စာေပအလြန္တတ္ပြန္သျဖင့္ အင္းဝပဥၥင္းေက်ာ္ဟု ထင္ရွားသည္။ ျပည္ပဥၥင္းေက်ာ္ ေရာက္လာေၾကာင္းကုိ အင္းဝပဥၥင္းေက်ာ္ ၾကားသျဖင့္ ေတာတြင္းမွာသာ ေက်ာ္လိ္မ့္မည္၊ မင္းေနျပည္မွာ မေက်ာ္ေလရာ၊ ဟု ဗားတေမာ့ ဆရာေတာ္အား ေျပာၾကားသည္ဆုိ၏။ ဗားတေမာ့ဆရာေတာ္က မပုတ္ဘဲကုိ မေပၚ၊ မဟုတ္ဘဲကုိ မေက်ာ္ဟု ေရွးသူေဟာင္းတုိ႔ ဆုိ႐ုိးရွိသည္၊ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာ္ပါမည္ေလာ၊ ဟု အမိန္႔ရွိေလသည္။ 


ထုိအခါ အင္းဝပဥၥင္းေက်ာ္က မိမိကုိယ္တုိင္ ျပည္ပဥၥင္းေက်ာ္အား ေတြ႕လုိေၾကာင္း ေျပာျပရာ ဗားတေမာ့ဆရာေတာ္က ကုိယ္တုိင္သြား၍ မသင့္ေတာ္ပါ၊ အာဂႏၲဳဧည့္သည္ ျဖစ္၍ ႏွိမ္ခ်ရာ ေရာက္ပေလသည္၊ အေၾကာင္းကုိ သိလုိလွ်င္ ဂါထာဗႏၶဖြဲ႕၍ ေမးသင့္ပါသည္၊ ဟု ေျပာၾကားသျဖင့္ ဂါထာဖြဲ႕၍ ေမးျမန္းေလသည္။ ထုိေမးျမန္းခ်က္ကုိ ျပည္ပဥၥင္းေက်ာ္ကလည္း ¤င္းကဲ့သုိ႔ပင္ ဂါထာဖြဲ႕စီ၍ ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။ ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္ႏွစ္ပါး အေမးအေျဖဟု ထင္ရွား ေလသည္။ 


ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္ႏွစ္ပါးတုိ႔ ဤသုိ႔ေျပာၾကားျခင္းကုိ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားႀကီး ၾကားသိေသာအခါ မင္းၾကီးက ေလးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကုိ ပင့္၍ ပုဂိၢလ္ေက်ာ္ ႏွစ္ပါးတုိ႔ ကုိ ေလးထပ္ေက်ာင္းတြင္ ေတြ႕ဆုံ၍ စကားေျပာေစရန္ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပဥၥင္းေက်ာ္ ႏွစ္ပါးသည္ ေလးထပ္ေက်ာင္းတြင္ ရဟန္းသွ်င္လူတုိ႔ ေရွ႕ေမွာက္ ၌ စကားေျပာဆုိၾကရ၏။ 


ဓာတုကထာဋီကာကုိ ေျပာၾကားၾကရာတြင္ အင္းဝပဥၥင္းေက်ာ္ကုိ ျပည္ ပဥၥင္းေက်ာ္က ႏွစ္ႀကိမ္သာ ပေလသည္ဟု ေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးက မိန္႔ၾကားေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဂႏၳႏၲရႏွင့္ စပ္သည္ကုိ သွ်င္မုနိႏၵေဃာသအား ေမးလွ်င္ ဝါးခြဲသကဲ့သုိ႔ ရွိေပသည္၊ ဝိၿဂိဳဟ္ ဝစနတၴႏွင့္ စပ္သည္ကုိ သွ်င္အရိယာလကၤာရအား ေမးလွ်င္ မုိးေသး မုိးဖြဲက်သကဲ့သုိ႔ ရွိေပသည္၊ ဟု ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္ ႏွစ္ပါး၏ သတၱိကုိ ဆုိစမွတ္ျပဳေတာ္မူသည္။ သွ်င္မုနိႏၵေဃာသသည္ အင္းဝေရာက္၍ ေလးႏွစ္မွ်အၾကာ သကၠရာဇ္ ၉၇၄-ခုႏွစ္တြင္ သန္လ်င္စား ငဇင္ကာအေရး ေပၚေပါက္လာေသာေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားႀကီးသည္ သန္လ်င္သုိ႔ ခ်ီေတာ္မူရသည္။

 ထုိအခါ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ေလာင္းျဖစ္ေသာ သွ်င္မုနိႏၵ ေဃာသလည္း ပါရသည္။ ထုိမွတစ္ဖန္ ဟံသာဝတီသုိ႔ ပါရသည္။
အင္းဝသုိ႔ ျပန္ေရာက္သည္တြင္ ၉၇၇-ခုႏွစ္၌ ညီေတာ္စလင္းစား မင္းရဲေက်ာ္စြာက သွ်င္မုန္ိႏၵေဃာသအား ကုိးကြယ္လုိေၾကာင္း သုံးႀကိမ္တုိင္ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ကုိးကြယ္ရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ ျမစ္နားေလးထပ္ေက်ာင္းကုိ ၉၇၉-ခုတြင္ ေဆာက္လုပ္သည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ သာသနာပုိင္ေနေသာ ေက်ာင္းမွာလည္း ေလးထပ္ေက်ာင္းပင္

 ျဖစ္သျဖင့္ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ေဆာက္လုပ္ေသာ ေက်ာင္းကုိ ' ျမစ္နားေလးထပ္ေက်ာင္း' ဟု ေခၚ ေလသည္။
သကၠရာဇ္ ၉၈၃-ခုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ သွ်င္မုနိႏၵေဃာသအား တင္လွဴေတာ္မူ သည္။ ထုိေန႔၌ပင္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားႀကီးက ' တိပိဋကာလကၤာရ ' ဟူေသာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ ကုိလည္း လွဴဒါန္းေတာ္မူသည္။ 


သာသနာလကၤာရစာတမ္း၌ သာလြန္မင္းက ေပးလွဴသည္ဟု ဆုိသည္။
ထုိစဥ္အတြင္း ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္းဒါယကာ မင္းရဲေက်ာ္စြာက ေတာင္းပန္ေသာ ေၾကာင့္ ' ယသဝၯနဝတၴဳ ' ကုိ ေရးသားေတာ္မူသည္။
သကၠရာဇ္ ၉၉၁-ခုႏွစ္တြင္ သာလြန္မင္းတရား နန္းတက္ေတာ္မူသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ရာဇဘိေသက မခံေသးဘဲ တုိင္းေရး ျပည္ေရး အ႐ႈပ္အေထြးမ်ားကုိ သုတ္သင္ေတာ္မူသည္။


 အေရးေတာ္ ၿပီးေျပေသာအခါမွ သကၠရာဇ္ ၉၉၅-ခုႏွစ္တြင္ ဟံသာဝတီ အေနာက္ေျမာက္ယြန္း ေအာင္ေျမအရပ္၌ မဂၤလာနန္းေတာ္ကုိ ေဆာက္လုပ္ေစ၍ ရာဇဘိေသကခံေတာ္မူသည္။
ထုိအခါ မြန္အမ်ိဳးသား မွဴးမတ္ ရဟန္းသွ်င္လူတုိ႔က ျမန္မာရဟန္းမ်ားတြင္ စာေပ က်မ္းဂန္ တတ္သိသူ မရွိၾက၊ ဟု ေျပာဆုိေသာ စကားကုိ သာလြန္မင္းတရားႀကီး ၾကားသိေတာ္မူ သျဖင့္ အင္းဝရွိ ေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံသုိ႔ အသက္ ၃ဝ-အရြယ္၊ ၄ဝ-အရြယ္ ပိဋကတ္ ေဗဒင္ ေလာကဝတ္ ဓမၼဝတ္ တတ္ကြၽမ္းလိမၼာေသာ ပုဂိၢဳလ္ ႏွစ္ပါး သုံးပါးကုိ ဟံသာဝတီသုိ႔ ပုိ႔လႊတ္ပါရန္ မွာၾကားေလွ်ာက္ထားေလသည္။ 


ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တိပိဋကာ လကၤာရမေထရ္၊ တိေလာကာလကၤာရမေထရ္၊ တိသာသနာလကၤာရမေထရ္သုံးပါးတုိ႔ကုိ ေနာက္ပါ သံဃာသုံးက်ိပ္တု္ိ႔ႏွင့္တကြ ဟံသာဝတီသုိ႔ ေစလႊတ္လုိက္သည္။
ဆရာေတာ္သုံးပါးတုိ႔သည္ ဟံသာဝတီသုိ႔ ေရာက္ၾကလွ်င္ ေရႊေမာ္ေဓာေစတီေတာ္ႀကီး ၏ အေရွ႕အရပ္၌ တဲေက်ာင္း သုံးေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္၍ ထုိေက်ာင္းမ်ားတြင္ သီတင္းသုံးကာ စာေပက်မ္းဂန္တုိ႔ကုိ ပုိ႔သေတာ္မူၾကသည္။ ရံခါ ဥပုသ္ေန႔မ်ားတြင္ ေရႊေမာ္ေဓာေစတီ ရင္ျပင္ေတာ္ သုဓမၼာဇရပ္၍ ရာမညတုိင္းသား မြန္အမ်ိဳးသား ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ စည္းေဝး၍ စာေပက်မ္းဂန္ႏွင့္ စပ္ေသာစကားတုိ႔ကုိ ေျပာဆုိၾကရသည္။ 


ထုိအခါမွ မြန္ရဟန္းပညာရွင္တုိ႔သည္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ တုိ႔၏ စြယ္စုံတတ္ကြၽမ္းမႈကုိ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာ ျပဳၾကေလသည္။
သကၠရာဇ္ ၉၉၆-ခုႏွစ္၊ သာလြန္မင္းတရားႀကီး အင္းဝသုိ႔ ဆန္တက္မည္ ျပဳရာတြင္ တိပိဋကာလကၤာရဆရာေတာ္ႏွင့္ အဖြဲ႕သည္ ျပန္လည္လုိက္ပါရန္ ျပင္ဆင္ၾကရ၏။ တိပိဋကာ လကၤာရဆရာေတာ္သည္ ဟံသာဝတီေရာက္စဥ္ သိကြၽမ္းရေသာ မြန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး တိေလာက ဂု႐ုထံ သြား၍ ဂါရဝျပဳေလသည္။ 


ထုိအခါ မြန္ဆရာေတာ္ႀကီးက တိပိဋကာလကၤာရဘုန္းႀကီး သည္ ဆြမ္းခံရာတြင္ ဝါးျခမ္း ႀကိမ္ျခမ္းပင္ ရေသာ္လည္း ယူေဆာင္၍ ေက်ာင္းကုိ ျပင္ဆင္ေလ့ ရွိသည္၊ ထုိပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးသည္ ေက်ာင္းကုိ အလွဴခံရလြယ္သည္၊ ဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္၏။ မွန္ေပသည္။ တိပိဋကာလကၤာရဆရာေတာ္သည္ ျမစ္နားေလးထပ္ေက်ာင္း
ကုိလည္းေကာင္း၊ ေတာင္ဖီလာ ေတာရေက်ာင္းကုိလည္းေကာင္း လြယ္ကူစြာ အလွဴခံရေလသည္။ 


ထုိႏွစ္အတြင္း အင္ဝသုိ႔ ျပန္ေရာက္သည္တြင္ သာလြန္မင္းတရားသည္ တိပိဋကာ လကၤာရ ဆရာေတာ္အား ဆရာျပဳ၍ ကုိးကြယ္ေလသည္။ မင္းတရားသည္ တစ္စုံတစ္ခု ျပဳလုပ္ဖြယ္ရာ မ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ အသိပညာေရးဆုိင္ရာမ်ားကုိလည္းေကာင္း ဆရာေတာ္အား ေမးျမန္းေလ့ ရွိေပသည္။ 


ထုိအေမးႏွင့္ အေျဖမ်ားကုိ စုေပါင္း၍ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ရာ 'သာလြန္မင္းအေမးေတာ္ပုံ ' ဟူ၍ ယခုတုိင္ ထင္ရွားရွိေပသည္။ ဤအတြင္းတြင္ ဆရာေတာ္သည္ လူသူကင္းမဲ့ေသာ ေတာခ်ဳံမ်ား ဖုံးအုပ္ေနသည့္ စက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူရွိရာသို႔ ၾ<ြကေရာက္ ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွ စ၍ လူဒါယကာတုိ႔သည္ စက္ေတာ္ရာ သြားလမ္းမ်ားကုိ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၾကေလေတာ့သည္။ 

ဆရာေတာ္သည္ သကၠရာဇ္ ၁ဝဝဝ-ျပည့္ႏွစ္၊ တေပါင္းလျပည့္ အဂၤါေန႔တြင္ ျမစ္နာေလးထပ္ေက်ာင္းမွ ဖဲခဲ့၍မင္းဝံေတာင္ၾကား ေတာင္ဖီလာေတာရေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသုံး ေတာ္မူသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ေတာရေက်ာင္းသုိ႔ ထြက္ခြာလာျခင္းကုိ ဆရာေတာ္သည္ သာလြန္မင္းအား အသိမေပးခဲ့ေပ။ အကယ္၍ အသိေပးပါကလည္း တားျမစ္ေနဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ သိေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း တိတ္တဆိတ္ထြက္ခြာလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ဆရာေတာ္ ေတာရေဆာက္တည္သြားေၾကာင္းကုိ သာလြန္မင္းတရားႀကီး ၾကားလွ်င္ မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းေပ။ 


မင္းႀကီး၏ ဆႏၵမွာ ဆရာေတာ္အား ကုိယ္တုိင္ ဆြမ္းကပ္၍ အၿမဲမျပတ္ ဝတ္ျပဳေနလုိသည္။ ယခုမူ ေဝးကြာေသာ ေနရာသုိ႔ ေရာက္ရွိေနသျဖင့္ ကုိယ္တုိင္သြားေရာက္ရန္ ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။ 

သုိ႕အတြက္ ေတာင္ဖီလာေတာရကုိကား မေနေစခ်င္ေပ။ ျမစ္နားေလးထပ္ ေက်ာင္းတြင္ မေနလုိက အျခားေနရာတစ္ခုကုိ ဆရာေတာ္စိတ္ႀကိဳက္ ေရြး၍ မနီးမေဝးမွာပင္ ေနမည္ဆုိက ေက်ာင္းေဆာက္လွဴမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ မ်ားစြာ ရက္မဆုိင္းႏုိင္ ဘဲ တစ္ရက္ျခားျဖစ္ေသာ လျပည့္ေက်ာ္ ႏွစ္ရက္ေန႔တြင္ သင္းေတာ္စားကုိ ေခၚ၍ ဤသုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူုလုိက္သည္။ 

ဆရာေတာ္သည္ ဂုိဏ္းသဃၤာအစည္းအေဝး အမ်ိဳးရြာက ခြာေတာ္မူ၍ မဂ္ဖုိလ္
နိဗၺာန္အလုိ႔ငွာ မင္းအစရွိေသာ အမ်ိဳးေလးပါးတုိ႔၏ လယ္ေျမေကာင္းသဖြယ္ အရညဝါသီ ေဆာက္တည္ေတာ္မူသည္ကုိ အလြန္ဝမ္းေျမာက္သည္။ ေနေတာ္မူသည့္ အရပ္သည္ ေဝး လြန္းလွသည္။ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔သည္ အလွဴဒါန မျပတ္ေရာက္ႏုိင္မည္ ခဲသည္။ မနီးမေဝး သင့္တင့္ ေသာအရပ္ကုိ ယူေတာ္မူဟု ေလွ်ာက္ခဲ့။ 


စိတ္ခ်ၿပီးလွ်င္လည္း ခ်ၿပီးသည့္အရပ္ ဘုရားေက်ာင္း ကန္ ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အနီးအေဝးကုိ မွတ္ခဲ့။ ( သာလြန္မင္းအေမးေတာ္ပုံ )
သင္းေတာ္စားႏွင့္ အဖြဲ႕သည္ ဆရာေတာ္အား သာလြန္မင္းတရား မွာၾကားေတာ္မူေသာ အထက္ပါစကားအတုိင္း ေလွ်ာက္ၾကားၾက၏။ 


ထုိအခါ ဆရာေတာ္က မိမိသည္ ပ်ိဳရြယ္စဥ္ကပင္ ေတာရေဆာက္တည္မည္ဟု ရည္ရြယ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ သုိ႔ရာတြင္ အၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အထ မေျမာက္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုေနေသာ ေတာင္ဖီလာအရပ္သည္ ရဟန္းတုိ႔အတြက္ လုိအပ္ေသာ ဘုရားသိမ္စသည္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံသျဖင့္ ထုိအရပ္မွာပင္ ေနေတာ့မည့္ အေၾကာင္းကုိ သင္းေတာ္စား ႏွင့္ အဖြဲ႕အား မွာၾကားလုိက္သည္။

ဤသုိ႔ ေတာင္ဖီလာအရပ္တြင္ သီတင္းသုံးေသာ အခါမွ ဆရာေတာ္အား ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္ ဟူေသာ နာမည္ထူးကုိ ေခၚက်ဴးခဲ့ၾကေပသည္။ သာလြန္မင္းတရားႀကီးကကည္း ဆရာ ေတာ္သည္ မိမိအလုိသုိ႔ မလုိက္ႏုိင္ေတာ့ေၾကာင္း သိရေသာအခါတြင္ ေတာင္ဖီလာေတာရ၌ ေက်ာင္းေဆာက္၍ လွဴဒါန္းေလသည္။ 


ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ မိမိသီတင္းသုံးရာ အရပ္၌ ' ေလးကြၽန္းဆီမီးဘုရား ' ကုိ တည္ေတာ္မူသည္။ ေနာင္အခါတြင္ ေတာင္ဖီလာဘုရားဟုပင္

 ေခၚေဝၚၾကသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္မွ စ၍ အားလပ္ခ်ိန္ကုိ မထားမူ၍ စာေပျပဳစုမႈ အလုပ္ကုိ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ 

ဆရာေတာ္၏ စာစုမ်ားသည္ ပါဠိဘာသာက်မ္း၊ ပ်ိဳ႕၊ ရတု၊ ဓာတ္က်မ္း၊ ေဆးက်မ္းစသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးအစား စုံလင္လွသည္။ ဆရာေတာ္ေရးေသာ က်မ္းစာရင္း တုိ႔ကုိ ေတြ႕ရွိသမွ် ေဖာ္ျပရေသာ္ ေဝႆႏၲရာပ်ိဳ႕၊ အ႒သာလိနီက်မ္း ဂါထာ ၂ဝ-အဖြင့္၊ ယသဝၯန ဝတၴဳ၊ သာလြန္မင္း အေမးေတာ္ပုံက်မ္း၊ ဝိနယာလကၤာရဋီကာ၊ ရာဇိႏၵရာဇ နာမာဘိေဓယ်ဝိေသာ ဒနီ၊ ေလာကဝိဒူ၊ မာတိကာအေကာက္၊ ဓာတုကထာပါဠိေတာ္နိသ်၊ ယမုိက္ ၁ဝ-က်မ္းပါဠိေတာ္ နိသ်၊ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္နိသ်၊ ဝိနည္းငါးက်မ္း ပါဠိေတာ္နိႆယ၊ ကထိနဝိနိစၧယ၊ မႏုသာရဓမၼသတ္၊ ေရႊမ်ဥ္းဓမၼသတ္၊ ကြန္ခ်ာေဆးက်မ္း၊ ကြန္ခ်ာဓာတ္က်မ္း၊ သမၸႏၷဓာတ္က်မ္း၊ ကမၼဇ႐ုပ္က်မ္း၊ အ႒ဓာတုကိန္းဥပေဒက်မ္း၊ မဟာနရီဓာတ္က်မ္း၊ ၾသဝါဒရတုပုိဒ္စုံ၊ ဖ်က္စု ခက္စု မၿမဲစုမ်ား၊ ထြက္ရပ္ေပါက္လကၤာတုိ႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။

အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရား အေမးေတာ္ပုံက်မ္းႏွင့္ ဝမ္းဘဲအင္းစံမင္း အေမးေတာ္ပုံ က်မ္းတုိ႔ကုိလည္း ေရးသားၾကာင္း အခ်ိဳ႕စာေပတုိ႔၌ အမွတ္အသား ရွိ၏။ ဝမ္းဘဲအင္းစံမင္းအေမး ေတာ္ပုံက်မ္း ဆုိသည္မွာ အျခားဆရာေတာ္ တစ္ပါးသာ ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။


 အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ သကၠရာ္ ၁ဝ၁၃-ခုႏွစ္တြင္ စုတိသည္။ ဝမ္းဘဲအင္းစံမင္းသည္ ၁ဝ၃၄-ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္သည္။ အိမ္နိမ့္ ၂၂-ႏွစ္ျဖစ္၍ ၁ဝ၁၂-ခုႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္သည္။ ဝမ္းဘဲ အင္းစံမင္းသည္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ အသက္ရွင္စဥ္ တစ္ႏွစ္သား အရြယ္သာ ရွိေပေသး သည္။ 

ထုိ႕ေၾကာင့္ ဝမ္းဘဲအင္းစံမင္းအေမးေတာ္ပုံမွာ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္
 ေရးသားသည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွေပသည္။
တိပိဋကာလကၤာရဘြဲ႕ေတာ္ရ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သာသနာလကၤာရ စာတမ္းအလုိအရ ၁ဝ၁၂-ခုႏွစ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေၾကာင္း ဆုိထား၏။


 စာေပအမ်ားစုအရကား ၁ဝ၁၃-ခုႏွစ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေၾကာင္း အညီအညြတ္ အဆုိျပဳထားၾကသည္။ ဆရာေတာ္သည္ မိမိပ်ံလြန္ေတာ္မူခါနီးတြင္ လူမေတြ႕ႏုိင္ေသာ ေတာသုိ႔ ဝင္ေတာ္မူ၍ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ေတာတိရစၧာန္ တုိ႔ စားသုံးရန္အတြက္ ေရခ်မ္းအို္းကုိ တည္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ တိတ္တဆိတ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေၾကာင္း အဆင့္ဆင့္ အမွတ္အသား ရွိေပသည္။


ကိုးကား

  1. ရဟန္းစာဆိုေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ၊ ေရးသားသူ ဘုန္းႏြယ္(ေရစႀကိဳ)၊ အရွင္ဧသိက(ဘုန္းႏြယ္) စာေပေရာင္ျခည္ေက်ာင္း၊ ေအာင္ေျမသာသူေဌးတိုက္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕။


ဆက္လက္ေလ့လာရန္


၁) သာသနာလကၤာရစာတမ္း၊ သာလြန္မင္း အေမးေတာ္ပုံက်မ္း၊ ျမန္မာစာေပသမုိင္း၊ ကထိန ဝိနိစၧယ၊ ဦးဖုိးက်ားမွတ္စု၊ သာသနဗဟုႆုတပၸကာသနီက်မ္း၊ ဆုံးမစာေပါင္းခ်ုဳပ္၊ ကဗ်ာ သာရတၴသၿဂႋဳဟ္၊ ေဒါင္းဋီကာသစ္၊ မုံေရြးဆရာေတာ္မွတ္စု၊ စာဆုိေတာ္မ်ား အတၴဳပၸတၱိ၊ ပခန္းအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ၊ ျမန္မာစကားေျပ လက္ေရြးစင္အေျဖ၊ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ (၅)၊ သခ်ၤာဂုဏပကာသနီက်မ္းႀကီး၊ ေငြတာရီမဂၢဇင္း အမွတ္ ၁၂၃-မွ ဒဂုံဦးထြန္းျမင့္ ၏ ' ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ႏွင့္ ရွင္ဥပါလိ ' ေဆာင္းပါး ၊

ေက်းဇူးေတာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ႕ မွတ္တမ္း ေထရုပၸတၱိမ်ားကို ရွာေဖြကာ ျပန္လည္ပို႕ခ်လို္က္ပါတယ္.
ခုလိုျပန္လည္ တင္ျပျခင္းျဖင့္ အားလုံးၾကည္ညိဳနိဳင္ၾကပါေစဗ်ာ...


ေအာင္ေအာင္(မကစ)

www.depelyin.co.cc


http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:231846

No comments:

Post a Comment