**** မဟာရတနာကရဆရာေတာ္ ( ၉၇ဝ ခန္႔-၁ဝ၅ဝ ခန္႔ )၏ေထရုပၸတၱိ ****
မဟာရတနာကရဆရာေတာ္သည္ သာလြန္မင္းတရား လက္ထက္တြင္ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႕မည္မွာ သွ်င္သဒၶမၼာလကၤာရ ျဖစ္၏။ ငယ္စဥ္က ဆင္ဦးဘုရင္ ဆရာေတာ္ထံတြင္ စာေပမ်ားကုိ သင္ၾကားရ၏။
ဆင္ဦိးဘုရင္ဆရာေတာ္သည္ ေတာင္ငူ၌ သီတင္းသုံးေနစဥ္ သွ်င္သဒၶမၼာလကၤာရမွာ ပဥၥင္းပ်ိဳမွ်သာ ရွိေသးသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေတာင္ငူ မိဖုရားက ၾကည္ညိဳသျဖင့္ ဆြမ္းဝတ္တည္ရန္ ေလွ်ာက္ထားရာ ဆရာျဖစ္သူက လာဘ္မ်ားလွ်င္ စာသင္ ပ်က္စီးမည္စုိးေသာေၾကာင့္ ပယ္ျမစ္တားဆီးေတာ္မူသည္။
သွ်င္သဒၶမၼာလကၤာရသည္ ေနာင္အခါတြင္ ပင္းယေရႊဥမင္ေက်ာင္းတုိက္၌ ေလးဆက္ ေျမာက္ သီတင္းသုံးေတာ္မူသည္။ သကၠရာဇ္ ၁ဝဝ၁-ခုႏွစ္တြင္ သာလြန္မင္းတရားက ဘုံစံေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေဆာက္လုပ္၍ တင္လွဴေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္အား ' မဟာရတနာကရ' ဟူေသာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ကုိလည္း ေပးအပ္ေတာ္မူ၏။ ထုိအခါမွ စ၍ မဟာရတနာကရဆရာေတာ္ ဟူ၍ ထင္ရွားလာေလသည္။
ဆရာေတာ္သည္ သာလြန္မင္းတရား၏ ' သီရိသုဓမၼ မဟာရာဇာဓိပတ္ိ ' ဟူေသာ ဘြဲ႕နာမံေတာ္ကုိ ဆန္းအလကၤာစသည့္ နည္းတုိ႔ျဖင့္ ' ရာဇိႏၵ ရာဇ နာမာဘိေဓယ် ဒီပနီ ' ဟူေသာ က်မ္းကုိ ေရးသားေလသည္။ ထုိက်မ္းကုိ ေနမ်ိဳးသီရိေဇယ်ေက်ာ္ထင္ေလွ်ာက္ထုံး၌ စံေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဟု ရွိသည္။ ဤသည္မွာ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းအမည္တြင္ ဘုံသဒၵါကုိ ေခ်ထားသည္ ဟု ယူဆဖြယ္ျဖစ္သည္။
မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ႀကီးတြင္ သာလြန္မင္းတရားဆရာေတာ္ ပင္းယေရႊဥမင္ မဟာရတနာကရဘုန္းႀကီး စီရင္ေသာ သကၠဒါန္စာတမ္းတြင္လည္း ဟု က်မ္းညႊန္းျပထား ေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္သည္ သကၠဒါန္စာတမ္းကုိလည္း ေရးသားေၾကာင္း သိရွိရေပသည္။
သကၠရာဇ္ ၁ဝ၃၄-ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္ေသာ ဝမ္းဘဲအင္းစံမင္း လက္ထက္၌ ဆရာေတာ္သည္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ အက်ိဳးငွာ ဓမၼပဒက်မ္းကုိ မွီး၍ ' ရတနာကရ ဝတၴဳေတာ္ႀကီး ' ကုိ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည္။ က်မ္းျပဳေသာ သကၠရာဇ္မွာ ၁ဝ၄၂-ခု ျဖစ္၏။
ထုိဝတၴဳကုိ ပင္းယေရႊစည္းခုံေက်ာင္းတုိက္၌ ေနစဥ္ ေရးသားသျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ ေနာင္အခါ တြင္ ေရႊစည္းခုံေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနဆုိင္သည္ဟု မွတ္ယူႏုိင္ေပသည္။ သုိ႔မဟုတ္ ႏွစ္တုိက္တြင္ အလွည့္က် သီတင္းသုံးသည္လည္း ျဖစ္ႏို္င္ေပသည္။
မာန္ေအာင္ရတနာ စေနမင္း လက္ထက္ သကၠရာဇ္ ၁ဝ၆၉-ခု၊ ျပာသုိလျပည့္ေက်ာ္ ၁၂-ရက္ေန႔တြင္-
ဘုံစံတုလြတ္ေက်ာင္းေတာ္ကုိ တင္လွဴေတာ္မူမည္ဟူ၍ ဆင္းလုံးျမင္းရင္း စစ္သည္ ဗိုလ္ပါမ်ားႏွင့္တကြ ထြက္ေတာ္မူ၍ ညဥ့္ေလးခ်က္တီးေက်ာ္ တစ္ေမာင္းတြင္ ဆရာေတာ္ ရတနာကရအား လွဴေတာ္မူသည္။
ဟု မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ႀကီး- တတိယတြဲတြင္ ဆုိထားသျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ ထုိႏွစ္အထိ အသက္ရွင္ဆဲ ရွိေသးသေလာဟု စဥ္းစားဖြယ္ ျဖစ္၏။ အသက္ရွင္ဆဲ ျဖစ္သည္ဆုိက ဆရာေတာ္ သည္ အသက္ ၁ဝဝ- ဝန္းက်င္သုိ႔ ေရာက္ရွိေနေပေတာ့မည္။ မွန္နန္းရာဇဝင္အရ ဆရာေတာ္ ရတနာကရမွာ ဘြဲ႕မည္ျဖစ္ေသာ သွ်င္ရတနာကရဟုဆုိက အျခားတစ္ပါးဟု ဆုံးျဖတ္ရေပ ေတာ့မည္။
ကိုးကား
၁။ရဟန္းစာဆိုေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ၊ ေရးသားသူ
ဘုန္းႏြယ္(ေရစႀကိဳ)၊ အရွင္ဧသိက(ဘုန္းႏြယ္) စာေပေရာင္ျခည္ေက်ာင္း၊
ေအာင္ေျမသာသူေဌးတိုက္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕။
ဆက္လက္ေလ့လာရန္
၁) သာလြန္မင္းအေမးေတာ္ပုံက်မ္း၊ မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ႀကီး- တတိယတြဲ၊ စာဆုိေတာ္မ်ား အတၴဳပၸတၱိ၊ ျမန္မာစာေပသမုိင္း၊ ကဗ်ာေၾကးမုံ ပိဋကတ္ေၾကးမုံက်မ္း၊ စာေပ့တာဝန္၊ သာသ နာလကၤာရစာတမ္း ၊
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ား၏ေထရုပၸတၱိမ်ားကို
ေလ့လာေတြ႕ ရွိသမွ်ျပန္လည္မွ်ေ၀တင္ျပျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ဒါန ျပဳလိုက္ရပါသည္...။
http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:236119
No comments:
Post a Comment