/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, March 24, 2014

**** သမၼဳတိသစၥာ ႏွင့္ ပရမတၳသစၥာ ****




သမၼဳတိသစၥာ ႏွင့္ ပရမတၳသစၥာ
--------------------------
---------
ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ သေဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေဟာၾကားထားတဲ့ အရမ္းကိုတန္ဖိုးရွိၿပီး ၾကယ္ျပန္႔လြန္းတဲ့ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ႀကီးကို အင္မတန္ထက္ျမတ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ့ ေရးသားေသာ  
စာမ်ားကို လူေတြနားလည္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး က်ဳိးစားတင္ျပျခင္းပါ အမွားမ်ားေတြ႔ခဲ့လွ်င္ ျဖည့္စြက္ၿပီးနားလည္းေပပါရန္
 ေတာင္းခံအပ္ပါတယ္။
 
တန္ဖိုးရွိလွေသာ စာေပမ်ားမို႔ စာဖတ္သူေတြ စာေတြမ်ားေတာ့ ျပင္းမွာလည္းစိုးပါတယ္၊ တန္ဖိုးရွိတဲ့ စာေတြကို မ်ားမ်ားဖတ္မွတ္မွ သာလွ်င္တန္ဖိုးျဖတ္မရတဲ့ အသိေတြ မ်ားမ်ားရမယ္ေနာ္၊ စာဖတ္မျပင္းၾကပါနဲ႔ စာကိုၿပီးစည္းေအာင္ ဖတ္ေစလိုပါတယ္။

အဘိဓမၼာမွာ သမၼဳတိသစၥာႏွင့္ ပရမတၳသစၥာ ၂-မ်ဳိးရွိတယ္၊ ထဲက ဒီကေန႔ သမၼဳတိသစၥာ အေၾကာင္းကို တင္ျပပါမယ္၊ လူတကာ အသိမွတ္ျပဳတာကို သမၼဳတိလို႔ေခၚတယ္။

ေလာကလူသား အမ်ားစုက အသိမွတ္ျပဳထားတဲ့ အရာဟာ မွန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္သစၥာလို႔ ေခၚတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔မွန္တံုးဆိုေတာ့ အမ်ားသေဘာတူထားတာ ျဖစ္လို႔ မွန္ကန္တယ္လို႔ေျပာရမယ္။ သဘာဝအားျဖင့္ မွန္ကန္လို႔ မွန္တယ္လို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး အမ်ားကလက္ခံလို႔ မွန္တယ္လို႔ ေျပာရတဲ့အမွန္၊ အဲဒါကို သမၼဳတိသစၥာ လို႔ေခၚတယ္။ တကယ္ အမွန္မဟုတ္ပဲနဲ႔ လူေတြက ဘာျဖစ္လို႔ လက္ခံၾကတာလဲ အမွန္မွမဟုတ္ပဲ လက္ခံစရာမလိုဘူး ဒီလိုေျပာဖြယ္ရာရွိလာႏိုင္တယ္။ 
 
 ေလာကလူသာေတြ ဘာေၾကာင့္ လက္ခံၾကတာလည္း ဆိုတာေလး ၾကည့္ၾကည့္ရေအာင္ ဘယ္ဘာသာစကားနဲ႔ပဲ ေျပာေျပာ အသံေတြသာေျပာင္းသြားတယ္ လူေတြေနတဲ့ အိမ္းကိုအိမ္းလို႔ပဲေခၚၾကတယ္ ဘုန္းႀကီေတြေနတဲ့ ေက်ာင္းကိုၾကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလို႔ေခၚၾကတယ္။ 
 
လူေတြေနတဲ့ အိမ္ကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလို႔ ေခၚရင္မွားတယ္ ဘုန္းႀကီးေတြေနတဲ့ ေက်ာင္းကို အိမ္လို႔ေခၚရင္လည္းမွားတယ္၊ ဒါအမ်ားလက္ခံထားတဲ့ အမွန္ ေနာက္ ေယာက်ာၤးေလးကို မိန္မလို႔ေခၚရင္လည္း မွားတယ္ မိန္းမကိုေယာက်ာၤးလို႔ ေခၚရင္လည္းမွားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မိန္းကေလး ဝတ္တဲ့ အဝတ္၊ ေယာက်ာၤးေလး ဝတ္တဲ့ အဝတ္ဆိုၿပီး ခြဲျခားထားျပန္တယ္၊ မိန္းမ ဝတ္တဲ့ အဝတ္ကို ေယာက်ာၤးေလး ဝတ္လို႔မရဘူး ဒါအမ်ား မွန္လို႔မွန္တဲ့အမွန္။

ေနာက္ သမၼဳတိသစၥာဆိုတာ ပညတ္ ပညတ္ ဆိုတဲ့စကားလံုးကို လူအမ်ားနာရင္ၿပီးသာ ျဖစ္မွာပါ၊ လူေတြက ေန႔စဥ္ဘာေတြနဲ႔ ေနတံုးလို႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီပညတ္ေတြနဲ႔ပဲေနရတယ္၊ ပညတ္မရွိလို႔ရွိရင္ လူေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ဆက္သြယ္ ေျပာၾကားဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ 
 
ဒါေၾကာင့္ ဒီပညတ္ေတြကို အမ်ားကလက္ခံ ထားရတယ္။ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ထည့္သြင္းၿပီးေတာ့ ေဟာထားတယ္ ဘာျဖစ္လို႔တံုးဆိုေတာ့ ပညတ္မပါဘဲနဲ႔ စကားလံုးဆိုတာ မျဖစ္ဘူးေလ ဘယ္လိုမွ ေျပာလို႔မရဘူး တရားေဟာတဲ့ ေနရာမွာလည္း ပညတ္သံုးၿပီ ေဟာၾကားမွ သာလွ်င္ သဘာဝတရားကို ဆိုက္ထိၿပီ သိႏိုင္တယ္။ 
 
တခ်ဳိကေျပာေတာ့ ဟုတ္တယ္ တခ်ဳိကေျပာေတာ့ မဟုတ္ဘူး တကယ္ရွိတာကို ေခၚတာေတြလည္းရွိတယ္ မရွိတာေတြကို ေခၚတာေတြလည္းရွိၾကတယ္၊ ဘာပဲေခၚေခၚ အမ်ားက အသိမွတ္ျပဳထားလို႔ရွိရင္ မွန္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ရတယ္ေနာ္။
 
 ဒါေၾကာင့္ “သေကၤတ ဝစနံ သစၥံ, ေလာက သမၼဳတိ ကာရဏံ” ၊ သေကၤတ ဝစနံ- လူေတြ သေကၤလုပ္ထားတဲ့၊ အမွတ္ျပဳထားတဲ့ စကားလံုးမွန္သမွ်ဟာ၊ သစၥံ- မွန္တယ္တဲ့၊ ေလာကသမၼဳတိ ကာရဏံ-ေလာကလူေတြ အားလံုးကေနၿပီးေတာ့ အသိမွတ္ ျပဳၿပီးမွန္တဲ့ အမွန္ဆိုေတာ့ တကယ္အမွန္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။

ျမတ္စြာဘုရား အဘိဓမၼာ တရားကိုေဟာတဲ့အခါမွာ တရားဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးေဟာလဲ၊(သို႔မဟုတ္) အဘိဓမၼာမွာ ေဟာတဲ့ ဓမၼ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိး ရွိလဲလို႔ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ ဆိုရင္ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္လို႔ေျပာရမယ္၊ ပညတ္ဆိုတာ ပါဠိလုိ ပညတၱိဆိုတဲ့ စကားက လာတယ္၊
 
 ပရမတ္ဆိုတာ ပရမတၳဆိုတဲ့ ပါဠိစကားလံုးက လာတယ္။ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းမွာ ေဟာတဲ့ တရားေတြဟာ ဘာေတြတံုးလို႔ ေမးရင္၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ကို အဘိဓမၼာမွာေဟာတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာရမယ္၊ အဘိဓမၼတၳလို႔ေခၚတဲ့ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းမွာ ေဟာတဲ့ အဓိကတရား ၂-မ်ဳိးရွိတယ္၊ 
 
ဘာေတြလဲဆိုရင္ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ ပညတ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကိုေျပာရရင္ သမၼဳတိသစၥာလို႔ ေျပာရတဲ့ ပညတ္၊ အဲဒီပညတ္ဟာ အေျခခံအားျဖင့္ ၂-မ်ဳိးရွိျပန္တယ္၊သဒၵပညတ္နဲ႔ အတၳပညတ္လို႔ အေျခခံအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ဳိးအရင္မွတ္ရမယ္။

သဒၵပညတ္= သဒၵပညတ္ဆိုတာ လူေတြသံုးတဲ့ စကားလံုးေတြကို သေကၤတလုပ္ထားတာ၊ ဒါကို သဒၵပညတ္လို႔ေခၚတယ္၊ အသံေတြကို စာလံုးနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္တယ္ေပါ့၊ အသံဆိုတာျမင္ရရဲ့လား၊ မျမင္ရဘူး စကားလံုးနဲ႔ မွတ္ထားရင္ေတာ့ ဒီအသံမ်ဳိး ထပ္မရႏိုင္ဘူးလား ရႏိုင္တယ္၊ ကႀကီး၊ ခေခြးနဲ႔ ဗ်ည္း- ၃၃လံုးကိုဖလွယ္ၿပီး မွတ္တမ္းတင္ထားေတာ့ ဘယ္သူရြတ္ရြတ္ ဒီအသံပဲထြက္တယ္။
 
 A. B. C လဲဒီလိုပဲ ဘယ္သူဖတ္ဖတ္ ဒီအသံပဲထြက္တယ္မဟုတ္လား၊ အဲဒီ ပညတ္ကို ဘာေၾကာင့္ ပညတ္လို႔ ေခၚသလဲဆိုေတာ့ ပညတၱိဆိုတဲ့ စကားလံုးက သိေစတယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။
 
 ဘာေတြကို သိေစတာလည္းဆိုေတာ့ သတ္မွတ္ထားတာေတြ အားလံုးကို ညြန္ျပႏိုင္တယ္ ဥပမာ- ထမင္းစားပြဲလို႔ ေရးထားလိုက္ရင္ ဘယ္သူကမွ အသံထြက္မေျပာရပဲနဲ႔ ဒီပညတ္စာလံုးေတြက ညြန္ျပေနတယ္မဟုတ္လား၊ ပံုသဏၭာန္ေတြ အားလံုးကိုပါ ေဖာ္ျပတယ္ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ “ပညာေပတီတိ ပညတၱိ” အေကာင္ အထည္ေဖာ္ၿပီးေတာ့ သိေစတတ္ေသာေၾကာင့္၊ ပညတၱိ- ပညတ္မည္၏။ 

အတၳပညတ္= ေနာက္တစ္ခုက အတၳပညတ္လို႔ ေခၚတယ္ အတၳပညတ္ဆိုတာ အထည္ ကိုယ္ျဒပ္ရွိတဲ့ အရာကို ဆိုလိုတယ္၊ သူကလဲ ပညတ္ပဲ ခုနက စားပြဲဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ အဲဒီ စကားက ေဖာ္ျပေနတဲ့ အရာဝတၳဳ တစ္ခုေပါ့ လူေတြျမင္ေနရတဲ့ ေျခေလးေခ်ာင္းနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ စားပြဲ ေျခသံုးေခ်ာင္းနဲ႔ စားပြဲ ဆိုပါစို႔ သူကခြဲျခားမသိဘူးလား သိတယ္ေနာ္၊ဒီလိုသိလို႔ စကားလံုးေတြ ေဝါဟာရေတြ အမည္နာမေတြ။
 
 ဒါေတြကို သဒၵပညတ္လို႔ ေခၚတယ္၊ ထိုစကားလံုးေတြ အမည္နာမေတြ ေဝါဟာရေတြကေန ေဖာ္ျပတဲ့ အရာဝတၳဳက်ေတာ့ အတၳပညတ္တဲ့၊ဒါကို အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ က်မ္းမွာေဖာ္ျပထားတယ္ေနာ္။

“ပညာေပတီတိ ပညတၱိ” သိေအာင္လုပ္ေပး ေသာေၾကာင့္လဲ ပညတ္၊ ဒါကစကားလံုးေတြ အမည္နာမေတြ ဒါေတြကို သဒၵပညတ္လို႔ေခၚတယ္၊ ထိုစကားလံုးေတြ အမည္နာမေတြ ေဝါဟာရေတြကေန ေဖာ္ျပတဲ့ အရာဝတၳဳေတြက်ေတာ့ အတၳပညတ္တဲ့။ 
 
အဲဒီေတာ့ ပညတ္ဆိုတာ သဒၵပညတ္နဲ႔ အတၳပညတ္ ဒီလိုပညတ္ ၂-မ်ဳိးရွိတယ္၊ အဲဒီပညတ္ ၂-ခုကိုထပ္ၿပီး ခြဲလိုက္တယ္၊ ရွိတာေရာ မရွိတာေရာ ထပ္ၿပီးေခၚလို႔ ရျပန္တယ္၊ ဥပမာ- ယုန္မွာ ခ်ဳိရွိရဲ့လား မရွိဘူးေနာ္၊ ဒါေပမဲ့လို႔ ယုန္ခ်ဳိလို႔ စကားလုံးအားျဖင့္ ေခၚလို႔မရဘူးလား ရတယ္ေနာ္၊ ေျပာတဲ့ အတိုင္းတကယ္ရွာလို႔ ရလား မရဘူးေနာ္၊ 
 
ပင္ကိုယ္ မရွိတာကို အစဲြျပဳၿပီး မရွိတဲ့ ပညတ္၊ တကယ္မရွိတာကို လူေတြက ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ပညတ္ကို ၊အဝိဇၨမာန ပညတ္လို႔ ေခၚတယ္။ ေနာက္ ရွိပညတ္- တခ်ဳိက်ေတာ့ သဘာဝ အားျဖင့္ တကယ္ကိုရွိတယ္၊ ဥပမာ- အာ႐ံုကို သိတတ္တဲ့ သေဘာကို စိတ္လို႔ ေခၚတယ္၊ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ စိတ္ရွိတယ္၊ မေတြ႔ႏိုင္ဘူးလား ေတြ႔နိုင္တယ္၊ 
 
အဲဒီအရွိကို အစြဲျပဳၿပီး ေခၚေဝၚပညတ္တဲ့ စိတ္ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရေလးက်ေတာ့ ဝိဇၨမာနပညတ္လို႔ ေခၚတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ဥပမာ- နိဗၺာန္၊ နိဗၺာန္ဆိုတာလည္း ဘုရားအ ဆူဆူဟာ နိဗၺာန္ကို ဝင္စံေတာ္မူၾကတယ္၊ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ကိေလသာအသေဝါ ကုန္သြားတဲ့အခါ နိဗၺာန္ကို ဝင္စံေတာ္မူၾကတယ္၊ 
 
လူတိုင္းလူတိုင္ဟာလည္း၊ ေကာင္းမႈ ျပဳၿပီး ဒီေကာင္းမႈေၾကာင့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရပါလို၏လို႔ ဆိုၿပီး နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ဆုေတာင္းေနၾကတယ္၊ အဲဒီ နိဗၺာန္ဟာ တကယ္ရွိလားဆိုေတာ့ အၿငိမ္းဓါတ္အေနနဲ႔ တကယ္ရွိတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ စကားလံုးသည္ ဝိဇၨမာနပညတ္၊ ပညတ္ေတာ့ ပညတ္ပဲ၊ သူကအရွိကို ေခၚတဲ့ ပညတ္လို႔ ဒီလို ေျပာတယ္၊ အဲဒါကို ဝိဇၨမာန ပညတ္။
 
 ေနာက္ ဝိဇၨမာန အရွိကို ေခၚတဲ့ပညတ္နဲ႔ အဝိဇၨမာန မရွိကိုေခၚတဲ့ ပညတ္နဲ႔၊ ဒီႏွစ္ခုကို ေပါင္းၿပီး ခြဲေသတယ္၊ ပညတ္ဆိုတာ လူေတြ အထင္နဲ႔ ေခၚခ်င္သလို ေခၚတာ၊ ဥပမာ- အသားမဲ တဲ့သူကို ေမာင္ျဖဴလို႔ ေခၚခ်င္လည္း ေခၚမယ္၊ ေမာင္ညိဳလို႔ 
 ေခၚခ်င္လည္းေခၚမယ္၊ ကိုက္ရဲ့လား၊ မကိုက္တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ေခၚခ်င္ရာကို စြဲၿပီး ေခၚလိုက္တာ၊ မေခ်ာလို႔ ဆိုေပမဲ့၊ ေခ်ာခ်င္မွ ေခ်ာမွာေနာ္၊ ဒီလိုခြဲျခားသိဖို႔ လိုပါတယ္ သမၼဳတိသစၥာအေနနဲ႔ အားျဖင့္ မွန္တယ္၊ 
 
ဘာေၾကာင့္မွန္တာတုန္း အားလံုးက သေဘာတူထားလို႔ မွန္တာ၊ အဲဒီ သမၼဳတိ သစၥာဟာ ထာဝရ မွန္ေနတာ မဟုတ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ေျပာင္းလို႔ရတယ္၊ ေျပာင္းလို႔ရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ခုခုသတ္မွတ္ ေပးလိုက္တာနဲ႔ ဒါအေခၚအေဝၚ မွန္သမွ်ေတြဟာ ေျပာင္လဲသြားၾကတယ္ ဒါေၾကာင့္ ပညတ္ေတြလို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။ ဒီပညတ္ကလည္း အေရးႀကီးတယ္ေနာ္၊ 
 
သူကိုလည္း လိုက္နာရမယ္။ ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးလည္းဆိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ လိုက္နာရတာလည္းဆိုေတာ့ ဥပမာ-အစကေတာ့ က်ာက္တံုးေပါ့ ေနာက္ ပန္းပုဆရာေတြက ျမတ္စြာဘုရား ပံုေတာ္ကိုရည္မွန္းၿပီး ပံုထြန္းလိုက္ေတာ့ ခ်ီခိုးဦးခ်ရဘူးလား ဒါဘယ္သူကျပတာလည္း ဒီပညတ္ေတြက သိသာေအာင္ ညြန္ျပတာေနာ္၊ ေနာက္ ေျမနီေတြနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ အုတ္ေပါ့ ေနာက္က်ေတာ့ ဘုရားတည္ၿပီး ေရႊတိဂုံျဖစ္သြားေတာ့ လူေတြမေလးစားရဘူးလား ေလးစာရတယ္ေနာ္၊ ေနာက္ၿပီး အစကေတာ့ ေတာင္ယာထဲတုန္းကေတာ့ ဝါပင္ေပါ့ ဝါပင္ကထြက္ၿပီးေနာက္ ဂြန္းျဖစ္သြားတယ္
 
 ခ်ီျဖစ္သြား ေနာက္ သကၤန္ခ်ဳပ္လုပ္လိုက္ေတာ့ သကၤန္းျဖစ္သြားေရာ သူအဆင့္ဆင့္ ကြဲျပားလာတဲ့ ပညတ္ေတြ သကၤန္းလည္းျဖစ္သြားေရာ လူေတြမေလးစားရဘူးလား ဒီသကၤန္းကို ေျခနဲ႔ေတာင္ မေက်ာ္ရဲ့ က်ဘူးမဟုတ္လား ဒီေလာက္ကိုသူေနရာနဲ႔သူ အေရးတႀကီး လိုက္နာရမွာ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ ျမင္သာေအာင္ေဖာ္ျခင္းပါ၊ 
 
ဒါဟာလူေတြအမည္ တတ္ၿပီးအားလံုးက လက္ခံထားၾကတဲ့ သမၼဳတိသစၥာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သမၼဳတိသစၥာဆိုတာ အင္မတန္မွ ႀကီးမာတယ္ေနာ္၊ ေလာကလုသာေတြဟာ သမၼဳတိသစၥာနဲ႔ပဲ အားလံုးေနေနၾကရတာ၊ သမၼဳတိသစၥာကို ႐ိုေသေလးစားၿပီး သမၼဳတိသစၥာ အတိုင္း သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ ေနၾကရတယ္၊ သမၼဳတိသစၥာကို ေဖာက္ဖ်က္မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္မမွန္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္၊
 
 ျမတ္စြာဘုရားက္ိုတိုင္ သမၼဳတိသစၥာကို အေျခခံထားၿပီး ေဟာတဲ့ သုတၱန္တရားေတြ ရွိတယ္၊ မဂၤလသုတၱန္မွာၾကည့္၊ “အေသဝနာ စ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသဝနာ” လူမိုက္ေတြ မေပါင္းနဲ႔တဲ့၊ ပညာရွိတဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုယ္သာ ေပါင္းဆိုေတာ့ လူမိုက္ရယ္၊ ပညာရွိရယ္လို႔ ဒါ သမၼဳတတိသစၥာ ပိုင္းက ခြဲေျပာလိုက္တာေလ၊
 
 အဲဒီလိုမွ မခြဲလို႔ရွိရင္ လူမိုက္မွာလည္း ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ပဲရွိတာပဲ၊ ပညာရွိမွာလည္း ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ပဲရွိတာပဲ ရွိတာပဲလို႔ ဒီလိုသြၾးေျပာလို႔ ရမလား၊ မရဘူး လုမိုက္နဲ႔ ပညာရွိ မတူညီတဲ့ အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္၊ 
 
သို႔ေသာ္ လူအတူတူပဲလို႔ လုပ္လို႔မရဘူေနာ္။ သူေနရာသူ မွန္တယ္ေနာ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ အရင္တုန္းက ပရမတ္နဲ႔ ပညတ္ အျငင္းအခုန္ေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္၊ သူေနရာနဲ႔သ ူမွန္တယ္လို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္၊ သမၼဳတိသစၥာကလည္း သမၼဳတိသစၥာအတိုင္းမွန္တယ္။ 
 
ဗုဒၶျမတ္စြာက လူေတြရဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြကို ခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္၊ ဘာလုပ္သင့္တယ္၊ ဘာမလုပ္သင့္ဘူးဆိုတာ။ၾကည့္ေလ ၊ လူေတြကို အဘိုး၊ အဘြား၊ အေဖ၊ အေမ၊ ဦးေလး၊ အေဒၚ၊ အစ္ကို၊ အစ္မ၊ ေမာင္ေလး၊ ညီမဆိုၿပီးအဆင့္ဆင့္ ခြဲျခားျပခဲ့တာ၊ အဘိုးနဲ႔အဘြား၊ အေဖနဲ႔အေမ၊ ဆရာသမားမ်ားကို ေလးစားရမယ္၊
 
 ၿပီေတာ့ သူက်င့္ဝတ္နဲ႔သူ ေဟာေျပာ ဆိုဆံုးမ ေတာ္မူခဲ့တာေတြ ရွိတာပဲ၊ ေနာက္ေသာက္ေရအိုးနဲ႔ အိမ္သာထဲကေရးအိုး အတူတူ ထားလို႔ရလား ေရခ်င္းတူတူပဲ လုပ္လို႔ရလား မရဘူးေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ပညတ္ေတြ မွန္သမွ်ဟာ သမၼဳတိသစၥာလို႔ဆိုေတာ့ ပညတ္ရဲ့ အသြင္အျပင္ သဏၭာန္ေလးကို ၾကည့္ရေအာင္၊ 
 
ဘာေၾကာင့္ ပညတ္လို႔ ေခၚသလည္း၊ ဘယ္လိုသဘာဝတရားကို ပညတ္လို႔ ေခၚသလည္းဆိုတာကို ၾကည့္ရမယ္၊မွည့္ေခၚထားတဲ့ အမည္နာမေတြ ထိုအမည္နာမေတြ ေဖာ္ျပတဲ့ အရာဝတၳဳေတြ၊ ထိုစကားလံုးေတြက ေဖာ္ျပတဲ့ အရာဝတၳဳေတြ၊ အားလံုးဟာ ပညတ္ ခ်ည္းပဲလို႔ ဒီလို ေျပာခဲ့ၿပီ။ 
 
ဒါျဖင့္ ပညတ္ရဲ့ သေဘာလကၡဏာက ဘယ္ပံု ဘယ္သဏၭာန္ ရွိသလဲဆိုရင္ ပညတ္ဆိုသည္မွာ “ယသၼိ ံ ဘိေႏၷ ဉာေဏနဝါ ဝိေဘဒိေတ န တံ သမညာ” ဘယ္လိုပဲ အမ်ားက အသိမွတ္ ျပဳထားေပမယ္လို႔ ပညတ္ဆိုတာဟာ ပံုသဏၭာန္ပ်က္သြားလို႔ ရွိရင္ အမည္ေျပာင္းသြားတယ္။ ကိုယ္ေနတဲ့ ေနရာကေန ရပ္ေဝးကိုသြားရင္ ဘာနဲ႔သြားလဲ ဥပမာ- ဆိုၾကပါစို႔ ကားနဲ႔သြားတယ္၊ ကားလို႔ ေျပာတဲ့အရာတစ္ခုကို ရွာၾကည့္ရေအာင္ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ေမးခြန္းေတြ ထုပ္လိုက္မယ္၊ 
 
ကားမွာ အစိတ္အပိုင္းေတြ ေျမာက္ျမားစြာရွိတယ္၊ အေပၚၾကည့္လို႔ရွိရင္ ကားရဲ့ေဘာ္ဒီ ရွိမယ္၊ ေအာက္ပိုင္းမွာ ဘီးရွိမယ္၊ အင္ဂ်င္ရွိတယ္၊ တံခါးေတြ ပါတယ္၊ အစိတ္ပိုင္းေတြ အကုန္လံုး တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကားဆိုတာ ရွိေသးရဲ့လား၊ ဒီအစိတ္ပိုင္ေတြ တစ္စစီ ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဟာကို ကားလို႔ေခၚတာလဲ၊
 
 ဒီအရာဝတၳဳ ပစၥည္းေတြ ေပါင္းလိုက္မွ ကားဆိုတဲ့ ေဝါဟာရျဖစ္လာတာ၊ လူလည္းဒီ အတိုင္းပါပဲ ဦးေခါင္းကို လူေခၚတာလား၊ ေနာက္ မ်က္စိ၊ နားရြက္၊ ႏွာေခါင္း၊ ပါးစပ္၊ လက္၊ ဝမ္းဗိုက္၊ ေျခ ဒီအဂၤါရပ္ေတြထဲက ဘယ္ဟာကို လူလို႔ ေခၚတာလဲ၊ လူေတြ႔ရ ရဲ့လား မေတြ႔ရဘူးေနာ္၊ 
 
ဒီအဂၤါရပ္ေတြ အကုန္လံုးစုေပါင္း လိုက္မွ လူဆိုတဲ့ ေဝါဟာရ တစ္ခု ျဖစ္လာတာေပါ့၊ အဲဒါကို ဉာေဏနဝါ ဝိေဘတိေတ- အသိဥာဏ္နဲ႔ ခြဲစိတ္ၾကည့္လိုက္လို႔ ရွိရင္လည္း “န တံ သမညာ” အဲဒီအမည္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ အမည္ေပ်ာက္သြား လို႔ရွိရင္ ပညတ္တဲ့၊ ဒါဟာသမၼဳတိသစၥာလို႔ ေခၚတဲ့ ပညတ္ရဲ့ သဘာဝ လကၡဏာပဲ။ 
 
ဒါဆိုပညတ္ကို ဘာအတြက္သံုးလဲ ဆိုရင္ ေလာကလူသာေတြ စည္းကမ္းတက် ေနတတ္ဖို႔ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒအတိုင္း ေနတတ္ဖို႔၊ ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနတတ္ဖို႔၊ ေလာကမွာ ႀကီးပြါးတိုးတက္ဖို႔ဆိုတာ၊ ေဟာဒီ ပညတ္နဲ႔ သြားရတယ္၊ အေမ အေဖ ဆိုရင္ေလးစားရမယ္၊ ျပဳစုရမယ္၊ ရဟန္းသံဃာဆိုရင္၊ ႐ိုေသရတယ္၊ မ်ဳိးစံု အဆင့္လိုက္ အဆင့္လိုက္ လူေတြအသိမွတ္ျပဳထားတဲ့ အတိုင္း ေလးစားလိုက္နာၾကရတာ၊ ႏို႔မို႔ဆိုရင္ ပညတ္ေတြ ျဖဳတ္လိုက္မယ္၊ 
 
သမၼဳတိသစၥာေတြ ျဖဳတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ လူခ်င္းပဲ အတူတူပဲဆိုလို႔ ရွိရင္ အကုန္ ေရာေထြးမသြားဘူးလား၊ ေရာေထြးသြားမွာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သမၼဳတိသစၥာရဲ့ ေလာကႀကီးကို ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္တဲ့ အစြမ္းဟာ အံ့မခန္းပါပဲ။ 
 
(အဂၢမဟာ ပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ (Ph.D) ေရးသားေသာ )
အဘိဓမၼာ ျမတ္ေဒသနာ စာအုတ္မွ ထုပ္ႏႈတ္တင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment