ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းတို႔၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မွဳကို ဆင္ျခင္မိပါတယ္။
အ၀ိဇၹာေၾကာင့္ သခၤ ါရ = အမွန္အတိုင္း မသိျမင္လို႔ ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရး ယခု လက္ရွိဘ၀မွာ ဘ၀
ေကာင္း ဘ၀မွန္ျဖစ္ေရး၊ ေနာက္တမလြန္မွာလဲ ဘ၀ေကာင္း ဘ၀မွန္ေတြ ျဖစ္ေပၚေရးလုပ္မိတယ္။
အ၀ိဇၹာေၾကာင့္ သခၤ ါရ = အမွန္အတိုင္း မသိျမင္လို႔ ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရး ယခု လက္ရွိဘ၀မွာ ဘ၀
ေကာင္း ဘ၀မွန္ျဖစ္ေရး၊ ေနာက္တမလြန္မွာလဲ ဘ၀ေကာင္း ဘ၀မွန္ေတြ ျဖစ္ေပၚေရးလုပ္မိတယ္။
သခၤ ါရေၾကာင့္ ၀ိညာဏ္ = ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရးအလုပ္ေတြ လုပ္မိတဲ့အတြက္ တစ္ဘ၀မွာ အစဆံုး
စိတ္ကေလး ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ အဲဒီဘ၀ ျဖစ္ေပၚေရး အလုပ္ေတြ လုပ္မိျခင္းက အေၾကာင္းတရား၊
တစ္ဘ၀မွာ အစဆံုး စိတ္ကေလးျဖစ္ေပၚျခင္းက အက်ိဳးတရား။
၀ိညာဏ္ေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္ = အဲဒီ အစဆံုး စိတ္ကေလး ျဖစ္ေပၚလိုက္တာနဲ႔ပဲ သူနဲ႔ယွဥ္ဘက္ျဖစ္
တဲ့ စိတ္သေဘာေတြကလဲ ေနာက္က တစ္ဆက္တည္း ဆက္ဆက္ ျဖစ္လာတယ္။ ရုပ္ေတြကလဲ တစ္
ဆက္တည္း ဆက္ဆက္ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဘ၀ အစဆံုး စိတ္ကေလးေၾကာင့္ ေနာက္
ထပ္ ရုပ္အဆက္ဆက္ နာမ္အဆက္ဆက္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။
နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ သဠာယတန = အဲဒီ ရုပ္အဆက္ဆက္ နာမ္အဆက္ဆက္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာ
ေတာ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ဆိုတဲ့ ဒီ အာယတနေတြလဲ ျဖစ္လာတယ္။
သဠာယတနေၾကာင့္ ဖႆ = အဲဒါေတြ ျဖစ္ေပၚလာေတာ့ မ်က္စိက အဆင္းနဲ႔ ဆံုမိတယ္။ နား
ကလဲ အသံနဲ႔ ဆံုမိတယ္။ လွ်ာကလဲ အရသာနဲ႔ ဆံုမိတယ္။ ကိုယ္ကလဲ ထိေတြ႕စရာနဲ႔ တိုးမိ ဆံုမိ
တယ္။ စိတ္ကလဲ ႀကံေတြးစရာ သေဘာေတြနဲ႔ တိုးမိဆံုမိတယ္။ ဒီေတာ့ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္
စိတ္ဆိုတဲ့ ဒီ အာယတန ၆ ပါး ရွိလို႔ အဲဒီ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ ထိေတြ႕စရာ သေဘာဆိုတဲ့
အာရံုေတြနဲ႔ သြား သြားၿပီး တိုးမိ ဆံုမိ ထိမိတယ္။
ဖႆေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ = အဲဒီလို တိုးမိ ဆံုမိ ထိမိတဲ့အခါက်ျပန္ေတာ့ ရံဖန္ရံခါ မေကာင္းတဲ့
ခံစားမွဳေတြ ျဖစ္တယ္။ ရံဖန္ရံခါ မေကာင္းမဆိုး ခံစားမွဳေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။
ေ၀ဒနာေၾကာင့္ တဏွာ = အဲဒီေတာ့ အဲဒီ ခံစားမွဳေတြေၾကာင့္ လိုခ်င္ တပ္မက္မွဳ ႏွစ္သက္မွဳ
ေတြ ျဖစ္လာျပန္တယ္။
တဏွာေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ = အဲဒီ လိုခ်င္တပ္မက္မွဳ ႏွစ္သက္မွဳေတြ ျဖစ္လာရတဲ့အခါမွာ ဒါေတြ
ၿငိမ္းမသြားျပန္ဘဲ သူတို႔က အားေကာင္းလာတဲ့အခါက်ေတာ့ လိုခ်င္တဲ့အရာေတြကို မရ မေနႏိုင္တဲ့
စြဲလမ္းမွဳေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတယ္။
ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဘ၀ = အစြဲႀကီးစြဲမွဳ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒါကို ရေအာင္ လုပ္တဲ့
အလုပ္ေတြ တစ္ခါ ျဖစ္ျပန္တယ္။
ကမၼဘ၀ေၾကာင့္ ဘ၀သစ္ = အဲဒီ အလုပ္ေတြထဲမွာ ဘ၀ေကာင္း ဘ၀မွန္ေတြရေရး ရည္ရြယ္
ခ်က္ ပါတယ္။ အဲဒီ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ ဘ၀သစ္တစ္ဖန္ ျပန္ၿပီးျဖစ္ရတယ္။
အဲဒီလို ဘ၀သစ္တစ္ဖန္ ျပန္ျဖစ္တယ္ဆိုတာက တစ္ဘ၀မွာ အစဆံုးျဖစ္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ရုပ္ပဲ။
ဒီလို ဘ၀သစ္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျပန္ေတာ့ တစ္ခါ အိုရတယ္၊ နာရတယ္၊ ေသရတယ္၊ စိုးရိမ္ပူေဆြး
ရတယ္၊ ငိုေၾကြးရတယ္၊ ကိုယ္ဆင္းရဲရတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲရတယ္၊ စိတ္ႏွလံုးျပင္းစြာ ပင္ပန္းရတယ္။ ဒီ
လိုနဲ႔ ဆင္းရဲကတစ္ပတ္လည္သြားျပန္တယ္။ ( ဘ၀သစ္ ဇာတိျဖစ္ရျခင္းေၾကာင့္ ဇရာ မရဏ ေသာ
က ပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆ ဥပယာသတို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။)
ဒီနည္းအားျဖင့္ သဘာ၀ ျဖစ္စဥ္ႀကီး တစ္ပတ္ၿပီးတစ္ပတ္ လည္ေနတာဟာ ရပ္တယ္ ျပတ္
တယ္လို႔ မရွိပါတကား။ ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲေနတာပဲ။ အဲဒီလို ျမတ္စြာဘုရား ျမင္ေတာ္မူတယ္။ ဒါကို
“ပဋိစၥသမုပၸါဒ္” လို႔ ေခၚတယ္။ “ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္မွဳ သဘာ၀” လို႔ အဓိပၸါယ္ ရတယ္။
{ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ ေဟာၾကားေသာ ဆင္းရဲၿငိမ္းေအး ခ်မ္းသာေရး တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္}
http://www.damanady.tk/2014/03/blog-post_311.html
No comments:
Post a Comment