**** ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ေထရုပၸတၱိ ****
ငယ္ဘ၀
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၆၈-ခုႏွစ္ ပဲခူးတိုင္း၊ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕၊ ကြမ္းညႇပ္စင္ရြာ၌ ဖြားျမင္သည္။ ငယ္နံမည္ ေမာင္ျဖဴ၀င္း ျဖစ္သည္။ ရဟန္းဘြဲ႕မွာ ဦးပ႑ိတ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ သကၤန္းႏိုင္စကပင္ ကိုရင္၀တ္ခဲ့သည္။ ရတနာပံု ေနျပည္ေတာ္သို႔ တက္ကာ စာေပပရိယတၱိ သင္ယူသည္။ ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္ကား သာသနာထြန္းကားစည္ပင္ရာျဖစ္ပါသည္။အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ သံဃာေတာ္မ်ား စုေ၀းေရာက္ရွိရာလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥ အခက္အခဲရွိတတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ငယ္ရြယ္သူ ရွင္သာမေဏမ်ားအတြက္ ပို၍ အခက္အခဲရွိတတ္သည္။
ဤဒဏ္ကို ၾကာၾကာမခံႏိုင္ဘဲ ကိုရင္ဘ၀ လူထြက္ကာ ကြမ္းညႇပ္စင္ရြာသို႔ ျပန္ခဲ့သည္။ ရြာတြင္ ၾကာၾကာမေနႏိုင္၊ ကိုရင္ျပန္၀တ္သည္။ ေနျပည္ေတာ္သို႔ သြားသည္။ စာေပႀကဳိးစားသင္ယူသည္။
ေအာင္ျမင္မႈမ်ား
ျမင္း၀န္မင္းႀကီး၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ စာျပန္ပြဲ၀င္သည္။ ထိပ္ဆံုးမွ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ရွင္ပ႑ိတသည္ သာမေဏဘ၀ကပင္ စာစပ္၀ါသနာပါသည္။ ကဗ်ာဖြဲ႕ဆိုမႈ၌ ႏိုင္နင္းသည္။ သက္ေတာ္(၂၁)ႏွစ္တြင္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးက ပဥၥင္းခံေပးသည္။ ဘိုးေတာ္မင္းတရားႀကီး၏ မိဖုရား ေ၀သာလီမင္းသမီး၊ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕စား ဥေပါတရာ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာ ဗန္းေမာ္ေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ ဟု တြင္သည္။
ကဗ်ာစာဆိုေက်ာ္ စေလဦးပုညသည္ပင္လွ်င္ ဆရာေတာ္ထံ ၀င္ေရာက္ကာ နည္းယူသည္။ အားကိုးအားထား ျပဳသည္။
ဆရာေတာ္သည္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္ အလြန္ထင္ရွား ေက်ာ္ေစာသည္။ သဂၤဇာဆရာေတာ္ ၊ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ ၊ သက္ပန္းဆရာေတာ္ တို႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္သည္။ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက`ပ႑ိတ ၀ံသာဘိဓဇ မဟာဓမၼရာဇာဓိရာဇဂု႐ု´ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသည္။
ဆရာေတာ္သည္ စကားအရာ၌ လိမၼာပါးနပ္ၿပီး တရားေဟာလည္းေကာင္းသည္။ ထိုေခတ္က ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အျပင္ ထိုနည္းတူဆရာေတာ္တစ္ပါးလည္းရွိေလသည္။ ထိုဆရာေတာ္မွာ ထြဋ္ေခါင္ ဆရာေတာ္ ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးတို႔သည္ စကားပရိယာယ္ၾကြယ္၀ၾကသျဖင့္ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး စကားနာထိုးတက္ၾကေလသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဘာသာေရး၊ တိုင္းေရးျပည္ေရး တို႔တြင္ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ မေန၊ တစ္ပါးသူတို႔၏ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးျပစ္မ်ားကိုလည္း အျမဲပင္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေလ့ရွိေပသည္။ ဆရာေတာ္သည္ မိမိမွန္သည္ထင္လွ်င္ ဆိတ္ဆိတ္မေနဘဲ ေျပာတတ္ ေရးတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း တခါက မင္းဒဏ္သင့္ဘူးသည္။
ဗန္းေမာ္သို႔ ေျပာင္းေရြ႕ သီတင္းသံုးေစသည္။ ကာလအတန္ၾကာမွ မိဖုရားႀကီး၏ ေလွ်ာက္ထားမႈေၾကာင့္ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕မွ ျပန္လည္ပင့္ေခၚသည္။ ဆရာေတာ္သည္ မႏၲေလးသို႔ မျပန္ဘဲ မင္းကြန္းဘက္၌သာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ ထက္သည္။ ၀ိနည္းအရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္ႏွံ႔စပ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ႐ုပ္လကၡဏာၾကံ့ခိုင္ခံ့ညားသည္။
အသံေတာ္သည္လည္း လြန္စြာ နက္က်ယ္ျပတ္သားသည္။ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ ဘုဥ္းေပးရာ၌လည္း သာမန္ရဟန္းေတာ္တို႔ထက္ ပိုမိုဘုဥ္းေပးေတာ္မူ ႏိုင္သည္။
မင္းတုန္းမင္းႀကီး၏ လက္ထက္တြင္ ပစ္စာ၊ သေရာ္စာမ်ား ရွိခဲ့ဖူးသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ လက္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ပစ္စာအမ်ားပင္ ေပၚခဲ့ဖူးသည္။
ျပဳစုခဲ့ေသာက်မ္းမ်ား
မင္းကြန္းေခ်ာင္တြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ သိမ္သမုတ္ရာ၌ လိုက္နာရမည့္ နည္းမ်ားကို ေက်ာက္ထက္အကၡရာ ထိုး၍ ေမာ္ကြန္းတင္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းမ်ားမွာ -
ကထိန၀ိေသာဓနီက်မ္း
၀ိနယဓရဗဟုသုတ၀ိနိစၧယ
၀ိ၀တၱေဘဒနီက်မ္း
သီမေဘဒ၀ိဘာ၀နီက်မ္း
အသုဘဒႆန၀ိနိစၧယ
ဥပုသ္အဆံုးအျဖတ္
ဘဝနိဂံုး
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၃၉-ခုႏွစ္ ၀ါဆိုလ၊ သက္ေတာ္(၇၁)ႏွစ္တြင္ စစ္ကိုင္းေတာင္၊ ခိုေတာင္ေတာရ၌ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္၏ စာ၊ ဆရာေတာ္၏ ဥပမာ၊ ထံုးတို႔သည္ ယေန႔တိုင္ မွတ္ယူနည္းမွီ၍ သံုးမကုန္ႏိုင္ေသာ ပညာသမုဒၵရာႀကီးႏွင့္ တူလွေပသည္။
ကိုးကား
ေနဘုန္းေ၀`စာခ်ီအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္´ --Mayor mt08:34, 7 ႏိုဝင္ဘာ 2008 (UTC)
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ (ေအဒီ ၁၇၅၂-၁၈၈၅) |
|||||
---|---|---|---|---|---|
ဘုရင္မ်ား | |||||
ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား |
ဦးၾကင္ဥ၊ က်ည္းကန္ရွင္ႀကီး ၊ဦးေပၚဦး၊ စေလဦးပုည၊ ေတာင္သမန္လယ္စား ဦးေဖငယ္၊ ဦးခ်စ္ညိဳ၊ ဒုတိယ န၀ေဒး၊ အယူေတာ္မဂၤလာ
ဦးႏိုး၊ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၊ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၊ တပယ္မင္းသား၊ ေမာင္းေထာင္းဆရာေတာ္၊
|
||||
အေၾကာင္းအရာမ်ား |
- ျမန္မာစစ္၊ တတိယ အဂၤလိပ္ - ျမန္မာစစ္၊ ပါေတာ္မူျခင္း၊ ပဥၥမအႀကိမ္ သဂၤါယနာတင္ျခင္း၊
|
||||
ေဒသ | |||||
တေကာင္းေခတ္၊ ပ်ဴေခတ္၊ ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္၊ အင္းဝေခတ္၊ ေတာင္ငူေခတ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ ကုိလုိနီေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္၊ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္၊ န၀တေခတ္ |
No comments:
Post a Comment