/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, March 30, 2014

**** ေတာင္တြင္း မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ေထရုပၸတၱိ ****

 **** ေတာင္တြင္း မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ေထရုပၸတၱိ ****

ေတာင္တြင္း မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ ေမြးဖြားသကၠရာဇ္ စသည္တုိ႔ကုိ အမွတ္အသား မေတြ႕ရေပ။ သုိ႕ရာတြင္ စာဆုိေတာ္မ်ား အတၴဳပၸတၱိ၌ သကၠရာဇ္ ၁ဝ၈၆-ခုဖြားဟူ၍ မုံေရြးဆရာေတာ္ မွတ္စုကုိ အကုိးျပဳ၍ ေရးသားထားသည္။ ထုိသကၠရာဇ္သည္ ေတာင္တြင္းမင္း ေက်ာင္းဆရာေတာ္၏
 ေမြးသကၠရာဇ္ မဟုတ္ပါ။ မုံေရြးဆရာေတာ္ မွတ္စုတြင္ မွတ္သားထားသည္ မွာ ေတာင္တြင္း ခင္ႀကီးေဖ်ာ္၏ ဖြားသကၠရာဇ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ႏွင့္ မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္တုိ႔၏ ဖြားသကၠရာဇ္မွာ ေရာေထြးေနခဲ့ပါသည္။


သုိျဖစ္လွ်င္ ေတာင္တြင္း မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ ဖြားသကၠရာဇ္ကုိ ခန္႔မွန္းရေပဦး မည္။ ကဝိလကၡဏဒီပနီက်မ္း၌ ဟံသာဝတီေရာက္မင္းလက္ထက္ ေတာင္တြင္း မင္းေက်ာင္း ဘုန္းႀကီး ဟု ေတြ႕ရသျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ ၁ဝ၉၅-ခုတြင္ နန္းတက္ေသာ ဟံသာဝတီေရာက္ မင္းတရားလက္ထက္၌ ဆရာေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ ထင္ရွားေနၿပီ ျဖစ္၏။ သကၠရာဇ္ ၁ဝ၈၆-ခုသာ ဖြားျမင္ခဲ့ပါလွ်င္ ဟံသာဝတီေရာက္မင္း နန္းတက္ခ်ိန္ဝယ္ ကုိးႏွစ္သား အရြယ္သာ ရွိေပဦးမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၁ဝ၆ဝ-ခုကို ခန္႔မွန္းရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။


ဆရာေတာ္သည္ ေတာင္တြင္းၿမိဳ႕၏ အဓိပတိျဖစ္သူ မင္းလက္ယာက ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားေသာေၾကာင့္ ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္းေမတၱာစာအေျဖကုိ ေရးသားေတာ္မူသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေတာင္တြင္းဆရာေတာ္၏ အေျဖက်မ္း၌-


သာယာက်ယ္ဝင္း၊ စည္ပင္လင္းသား၊ ေတာင္တြင္းၿမိဳ႕၏၊ အဓိပတိ၊ ဘုန္းရွိအထြတ္၊ မင္းျမတ္လက္ယာ၊ ဝႏၵနာလွ်င္၊ ေနာင္လာစဥ္လ်ား၊ အမ်ိဳးသားတုိ႔၊ စီးပြားစိမ့္ငွာ၊ စီရင္ပါဟု၊ ေမတၱာစိတ္သန္၊ ေတာင္းပန္ေသာအား၊ ထင္ရွားေရွးခါ၊ မဟာေထရ္ေက်ာ္၊ ကန္ေတာ္မင္း ေက်ာင္း၊ အေလာင္းသူျမတ္၊ သူေတာ္ထြတ္လွ်င္၊ ေနနတ္အမ်ိဳး၊ သတုိးေက်ာ္ထင္၊ ဘဝရွင္ အား၊ ေလွ်ာက္ထားေသခ်ာ၊ ေမတၱာစာ၏၊ ခဲစြာအံ့ဖြယ္၊ အဓိပၸာယ္ကုိ၊ အက်ယ္သိသာ၊ က်မ္းလာေသာတုိင္း၊ နက္လိႈင္းအေျဖ၊ စီရင္ေပအံ့၊

ဟူ၍ ေရးသားထားခဲ့သည္။
ဤသည္မွာ ဆရာေတာ္၏ ေမတၱာစာအေျဖက်မ္း၌ လာေသာအတုိင္း ျဖစ္၏။ ကဝိ လကၡဏဒီပနီက်မ္း၌ကား-


ဟံသာဝတီေရာက္မင္း လက္ထက္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕တြင္ လက္ယာဝၯနာ၊ ေဇယ နႏၵရာဇာ ႏွစ္ဘြဲ႕ရ ၿမိဳ႕သူႀကီး ငၾကြက္ျဖဴက ဒုတိယမင္းေခါင္၏္ အရီးေတာ္ စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕စား မင္းလွထြတ္ဆရာ ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္းရြာသား ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္း ေမတၱာစာကုိ အေျဖ စီရင္မည့္အေၾကာင္းႏွင့္ ေတာင္းပန္၍ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕၊ မင္းေက်ာင္းဘုန္းႀကီး ေရးသည့္ ကန္ေတာ္မင္းေေက်ာင္း ေမတၱာစာအေျဖ၊

ဟူ၍ ေရးသားထား၏။
ဤ၌ လက္ယာဝၯနာဆုိသည္မွာ ဆရာေတာ္၏ ေမတၱာစာအေျဖမွ မင္းျမတ္လက္ ယာ၊ ဝႏၵနာလွ်င္၊ ဟူေသာ အဖြဲ႕က အေရးအကူး လြဲမွားေလသေလာဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ရာ ရွိေပသည္။ ဝႏၵနာဟူေသာ ပုဒ္မွာ ဘြဲ႕နာမည္ မဟုတ္ဘဲ ရွိခုိးျခင္း အဓိပၸာယ္ကုိ ယူ၍ ဖြဲ႕ဆုိထား ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ေတာင္တြင္းၿမိဳ႕သူႀကီး ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ပင္ ဟိတသိဒၶိကက်မ္း ကုိလည္း ေရးသားေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိမွတစ္ပါး အျခားစာေပတုိ႔ကုိ မေတြ႕ရေခ်။



ကိုးကား
 

ရဟန္းစာဆိုေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ၊ ေရးသားသူ ဘုန္းႏြယ္(ေရစႀကိဳ)၊ အရွင္ဧသိက(ဘုန္းႏြယ္) စာေပေရာင္ျခည္ေက်ာင္း၊ ေအာင္ေျမသာသူေဌးတိုက္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕။



ဆက္လက္ေလ့လာရန္


၁) ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္း ေမတၱာစာအေျဖ၊ ကဝိလကၡဏဒီပနီ၊

ေက်းဇူးေတာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ႕ မွတ္တမ္း ေထရုပၸတၱိမ်ားကို ရွာေဖြကာ ျပန္လည္ပို႕ခ်လို္က္ပါတယ္.
ခုလိုျပန္လည္ တင္ျပျခင္းျဖင့္ အားလုံးၾကည္ညိဳနိဳင္ၾကပါေစဗ်ာ...


 http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:231678

No comments:

Post a Comment