ဘဝဂ္= ဤမဟာပထဝီေျမၾကီးမွ အထက္သို႔ ယူဇနာေပါင္း ခုႏွစ္ကုေဋ တစ္သန္း ရွစ္သိန္း ငါးေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ ကြာျခားေဝးျမင့္ေသာ ေကာင္းကင္အရပ္၌ ေနဝသညာနာသညာယတန အရွုပဘုံတည္၏။ ထိုဘုံကို ဘုံတကာတို႔၏ ထိပ္ဖ်ားျဖစ္၍ ဘဝဂၢဟု ေခၚ၏။
ထိုဘဝဂ္ အရွုပဘုံ၏ အထက္ကို ဘာမွ်အရွုပ္အေထြးမရွိေသာ အဇဋာကာသ ေကာင္းကင္ၾကီးတည္။ ဤအဇဋာကာသ ေကာင္းကင္ၾကား၌ ရွိသမွ်ဘုံေတြ အထည္ဝတၳဳေတြ ပိုင္းျခားေသာ ေကာင္းကင္ကိုကား ပရိေစၧဒ ေကာင္းကင္ဟု ေခၚ၏။
---------------------
ပရမတၱရုပ္ကလာပ္ကေလးေတြ၏ အၾကားအၾကားမွ်သာျဖစ္ေသာ ဤေကာင္းကင္
အာကာသဓာတ္ကိုကား ပကတိမံသမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ သိႏုိင္ျမင္ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္။
ဥာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္မွသာ သိႏုိင္ျမင္ႏုိင္ေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ဥာဏ္မ်က္စိႏွင့္ သိရန္ျမင္ရန္ ထိုအေၾကာင္းကို ဥပမာျပဆိုအ့ံ။
ေရထဲမွာလည္း အၾကားၾကည့္၍ မျမင္ ႏုိ႔ရည္ေတြထဲမွာလည္း အၾကားၾကည့္၍ မျမင္ ထိုေရထဲသို႔ ႏုိ႔ရည္ကို ေလာင္းထဲလိုက္လွ်င္ အကုန္ပ်႕ံႏွ႕ံ၍သြား၏။ ေရတြင္းသို႔ ႏုိ႔ရည္မေရာက္ေသာေနရာ
ႏုိ႔ရည္တြင္းသို႔ ေရမေရာက္ေသာေနရာ ဟူ၍ ပရမာဏုျမဴတစ္လုံးစာမွ်ေလာက္ မရွိျပီ။ အကုန္လုံး ပ်႕ံႏွံ႕၍ေနၾက၏။
ထိုေနရာ၌ (သမူဟခ်င္းကားေရာၾကသည္ ျဖစ္၍) အၾကမ္းမ်က္ျမင္အားျဖင့္ ေရာ၍ေနသည္ဟူ၍ပင္ ဆိုရ၏။
သို႔ဆိုေသာ္လည္း ေရကလာပ္ဟာ ႏုိ႔ရည္ျဖစ္၍မသြား
ႏုိ႔ရည္ကလာပ္အတြင္းသို႔မဝင္ ႏုိ႔ရည္ျဖစ္၍မသြား
ႏုိ႔ရည္ကလာပ္ကေလးေတြ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုစပ္ၾကားသို႔ ေရ။ ေရကလာပ္ကေလးေတြ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု စပ္ၾကားသို႔ ႏုိ႔ရည္အားျဖင့္ တစ္ခုၾကားတစ္ခုသာ စိမ့္ဝင္၍ ေနၾက၏။ ပရမတၳကလာပ္ခ်င္းကား မေရာၾကျပီ။
ထိုသို႔ မေရာျခင္းေၾကာင့္ပင္လွ်င္ မီးခြင္ေပၚမွာတည္၍ နျဖဴၾကီး ဟူ၍လည္းေကာင္း မရုိးဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚၾကေသာ က်ြဲႏုိ႔ပင္က အရုိးစိုႏွင့္ ေမြလွ်င္ ႏုိ႔ရည္ခဲ၍ မာသြား၏။ ေရကား ေရအတိုင္းပင္က်န္ခ့ဲ၏။
ေရႏွင့္ႏုိ႔ရည္ ပ်႕ံႏွံ႔ေနၾကရာ၌ အကယ္၍ ေရအတြင္း၌ အၾကားေကာင္းကင္အာကာသ မရွိျငားအ့ံ။ ေရအၾကားသို႔ ႏုိ႔ရည္မဝင္ႏုိင္ရာ။
ထို႔ေၾကာင့္ မ်က္စိႏွင့္ မျမင္ရေသာ္လည္း ဤေရတို႔ ႏုိရည္တို႔အတြင္း၌ အၾကား ေကာင္းကင္အာကာသဓာတ္ေတြ ေစ့၍စပ္၍ေနဟန္ ဟူ၍ မွတ္ရမည္ သိရမည္။
-----------------------------------
(ေသကၡ်ေတာင္ဆရာေတာ္)
(ဦးဆန္းလြင္)
ဒီေနရာမွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။
ေရထဲမွာလည္း အၾကားၾကည့္၍ မျမင္ ႏုိ႔ရည္ေတြထဲမွာလည္း အၾကားၾကည့္၍ မျမင္ ထိုေရထဲသို႔ ႏုိ႔ရည္ကို ေလာင္းထဲလိုက္လွ်င္ အကုန္ပ်႕ံႏွ႕ံ၍သြား၏။ ေရတြင္းသို႔ ႏုိ႔ရည္မေရာက္ေသာေနရာ
ႏုိ႔ရည္တြင္းသို႔ ေရမေရာက္ေသာေနရာ ဟူ၍ ပရမာဏုျမဴတစ္လုံးစာမွ်ေလာက္ မရွိျပီ။ အကုန္လုံး ပ်႕ံႏွံ႕၍ေနၾက၏။
ထိုေနရာ၌ (သမူဟခ်င္းကားေရာၾကသည္ ျဖစ္၍) အၾကမ္းမ်က္ျမင္အားျဖင့္ ေရာ၍ေနသည္ဟူ၍ပင္ ဆိုရ၏။
သို႔ဆိုေသာ္လည္း ေရကလာပ္ဟာ ႏုိ႔ရည္ျဖစ္၍မသြား
ႏုိ႔ရည္ကလာပ္အတြင္းသို႔မဝင္ ႏုိ႔ရည္ျဖစ္၍မသြား
ႏုိ႔ရည္ကလာပ္ကေလးေတြ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုစပ္ၾကားသို႔ ေရ။ ေရကလာပ္ကေလးေတြ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု စပ္ၾကားသို႔ ႏုိ႔ရည္အားျဖင့္ တစ္ခုၾကားတစ္ခုသာ စိမ့္ဝင္၍ ေနၾက၏။ ပရမတၳကလာပ္ခ်င္းကား မေရာၾကျပီ။
ထိုသို႔ မေရာျခင္းေၾကာင့္ပင္လွ်င္ မီးခြင္ေပၚမွာတည္၍ နျဖဴၾကီး ဟူ၍လည္းေကာင္း မရုိးဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚၾကေသာ က်ြဲႏုိ႔ပင္က အရုိးစိုႏွင့္ ေမြလွ်င္ ႏုိ႔ရည္ခဲ၍ မာသြား၏။ ေရကား ေရအတိုင္းပင္က်န္ခ့ဲ၏။
ေရႏွင့္ႏုိ႔ရည္ ပ်႕ံႏွံ႔ေနၾကရာ၌ အကယ္၍ ေရအတြင္း၌ အၾကားေကာင္းကင္အာကာသ မရွိျငားအ့ံ။ ေရအၾကားသို႔ ႏုိ႔ရည္မဝင္ႏုိင္ရာ။
ထို႔ေၾကာင့္ မ်က္စိႏွင့္ မျမင္ရေသာ္လည္း ဤေရတို႔ ႏုိရည္တို႔အတြင္း၌ အၾကား ေကာင္းကင္အာကာသဓာတ္ေတြ ေစ့၍စပ္၍ေနဟန္ ဟူ၍ မွတ္ရမည္ သိရမည္။
-----------------------------------
(ေသကၡ်ေတာင္ဆရာေတာ္)
(ဦးဆန္းလြင္)
ဒီေနရာမွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။
No comments:
Post a Comment