/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Tuesday, March 18, 2014

***** ဒုကၡသစၥာ နက္(၄) ျဖာ *****


>>>> သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ <<<<
ဒုကၡသစၥာ နက္(၄) ျဖာ
*******************
( ဤအခ်က္အလက္မ်ားေၾကာင့္ ဤခႏၶာသည္
ဒုကၡသစၥာ - ဆင္းရဲအမွန္ - ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါ
ၿပီ၊ အဘယ္သေဘာအနက္ေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာ
ျဖစ္ပုံကုိလည္း ေျပာျပေစလုိပါသည္)

ဤအေမးအတြက္ ဒုကၡသစၥာအနက္(၄)
ခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပရပါမည္။ အၾကင္တရားသေဘာ
သည္ လကၡဏာ (၄) ခ်က္ - အနက္ (၄) ပါးႏွင့္
ျပည့္စုံ၏၊ ထုိတရားသေဘာသည္ ဒုကၡသစၥာ
ျဖစ္ေလသည္။ အဘယ္သုိ႔ေသာ လကၡဏာအ
နက္တုိ႔နည္းဟူမူ ဒုကၡသစၥာဟူေသာ ႐ုပ္နာမ္
ခႏၶာသည္ -

၁။ "ပီဠန႒" ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ ရေသာ- ႐ွိေသာ-ျဖစ္
ေသာသတၱဝါကုိ ႏွိပ္စက္တတ္ - ႏွိပ္စက္အပ္ -
ႏွိပ္စက္ျခင္းဟူေသာ ပီဠန႒ အနက္သေဘာ ။

၂။ "သခၤတ႒" အေၾကာင္းတရား ( ၄) ပါးတုိ႔
သည္ အညီအၫြတ္ေပါင္း၍ ျပဳျပင္တတ္- ျပဳ
ျပင္အပ္- ျပဳျပင္ျခင္းဟူေသာ သခၤတ႒ အနက္
သေဘာ ။

၃။ "သႏၲာပ႒" ကိေလသာမီး ပြားစီးမႈေၾကာင့္
ပူပန္ေစတတ္- ပူပန္ေစအပ္- ပူပန္ျခင္းဟူေသာ
သႏၲာပ႒ အနက္သေဘာ ။

၄။ "ဝိပရိဏာမ႒" ရင့္ျခင္းဇရာ- ပ်က္ဆုံးျခင္း
မရဏ ဟူေသာ (၂)ပါးေသာ အျပားတုိ႔ျဖင့္ -
ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ဝိပရိဏာမ႒ အနက္သ
ေဘာ ။

ဤသုိ႔လွ်င္ ဒုကၡသစၥာဟူေသာ ႐ုပ္နာမ္
(၂)ပါး၏ ဒုကၡသစၥာအနက္သေဘာျဖစ္ကုန္ေသ
ဤ(၄)ပါးတုိ႔သည္ -

"တထာ" - မွန္ကန္ကုန္၏။
"အဝိတထာ" - မခြၽတ္မယြင္းကုန္။
"အနညထာ" - ႏွိပ္စက္တတ္- ႏွိပ္စက္အပ္-
ႏွိပ္စက္ျခင္းဟူေသာ ပီဠန႒ သေဘာမွတစ္ပါး
မႏွိပ္စက္တတ္ - မႏွိပ္စက္အပ္ - မႏွိပ္စက္ျခင္း
ဟူေသာသေဘာမွ ကင္းၾကကုန္၏ ။

ဤဒုကၡသစၥာ၏ အနက္ ( ၄) ခ်က္တုိ႔တြင္
"ပီဠန႒" ႏွိပ္စက္ျခင္းအနက္သေဘာတစ္ခုသည္
သာ မူလပင္ရင္းအနက္သေဘာျဖစ္၍၊ က်န္အ
နက္(၃)ခုသည္ ဤခႏၶာဒုကၡကုိႏွိပ္စက္ရေအာင္
အကူအညီေပးၾကေသာ အျခင္းအရာ အနက္
သေဘာမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ျဖစ္ပုံမွာ -

ဤခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားတုိ႔သည္ ပီဠ
န႒ သေဘာအားျဖင့္ အဘယ္သုိ႔ႏွိပ္စက္ပါသ
နည္းဆုိေသာ္ -

"သခၤတ႒" သေဘာအားျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ
သည္ ျဖစ္ပ်က္ျဖစ္ပ်က္ ျပဳျပင္ခ်က္ႏွင့္ အျမဲ
မျပတ္ ႏွိပ္စက္တတ္၏ ။

"သႏၲာပ႒" သေဘာအားျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ
သည္ ကိေလသာတုိ႔၏ပြားစီးရာ ကိေလသာတုိ႔
ခုိေအာင္းရာ အုိနာေသမႈ ဒုကၡစုတုိ႔ အျမဲမ
ျပတ္ ႏွိပ္စက္အပ္၏ ။

"ဝိပရိဏာမ႒" သေဘာအားျဖင့္ ရင့္ေရာ္အုိ
မင္း ယုိယြင္းပ်က္စီး ေသေပ်ာက္ျခင္းတည္းဟူ
ေသာဆင္းရဲတုိ႔ျဖင့္ အျမဲမျပတ္ ႏွိပ္စက္အပ္၏။

ဤသုိ႔လွ်င္ ႏွိပ္စက္တတ္ေသာသေဘာ၊ ပူ ပန္စုိးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကရေသာသေဘာ၊ အုိနာေသ
ေရး ဒုကၡေဘးဟု ဆုိအပ္ေသာသေဘာတုိ႔သည္
အျမဲတေစ ကပ္၍ မျပတ္ႏွိပ္စက္တတ္ရကား -
ဤ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာရျခင္းသည္ ဆင္းရဲအစစ္အမွန္
ျဖစ္ေလသည္ ။

( ဓမၼစၾကာပါဠိေတာ္တြင္ ဒုကၡသစၥာဟု သာမည
မေဟာပဲ "ဒုကၡအရိယသစၥာ" ဟု ေဟာေတာ္မူပါ
သည္၊ မည္သုိ႔ထူးျခားပါသနည္း)

ခႏၶာပရမတ္၏ ပင္ရင္းအမွန္တရားသည္
"ဒုကၡသစၥာ" ျဖစ္ပါသည္။ ထုိဒုကၡသစၥာအမွန္သ
ေဘာတရားတုိ႔ကုိ အမွန္အတုိင္း သိေနျမင္ေန
ေသာဥာဏ္သည္ အရိယာတုိ႔သိေသာဥာဏ္မ်ဳိး
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "ဒုကၡံ အရိယသစၥံ" ဟု အသိ
ဥာဏ္ကုိ ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ထူးျခားပါ
သည္ ။

( ဓမၼာစရိယ ဆရာႀကီးဦးၾကည္)

No comments:

Post a Comment