/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, March 12, 2014

*** မာနႏွင့္ဇာတိမာန္၊ဓနမာန္၊ပညာမာန္၊အဆင္းမာန္အေၾကာင္း ***

 

မာနႏွင့္ဇာတိမာန္၊ဓနမာန္၊ပညာမာန္၊အဆင္းမာန္အေၾကာင္း

ေထာင္လႊားတတ္ၾကြျခင္းသေဘာသည္မာန္မာနမည္၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ မာနမူကား၊ေထာင္လႊားၾကြဟုဆုိခဲ့ေပသည္။မာနဓာတ္ခံရွိသူသည္ တံခြန္အလံကုိစုိက္ေထာင္၍ထားသကဲ့သုိ႔ အမ်ားအေပၚ၌ေမာက္ေမာ္လုိ၏။ၾကြတတရွိ၏။
ရာထူးဂုဏ္သိန္၊စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ပညာအဆင္း၊ေရာဂါကင္းျခင္း စေသာဂုဏ္တုိ႔ျဖင့္ သူမ်ားထက္ သာေနေသာအခါ “ငါက သင္တုိ႔ႏွင့္ တူသလား၊တန္သလား၊ငါႏွင့္ အဖက္တန္သလား”ဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္ၾကီးကာ သူတစ္ပါးကုိ အထင္ေသးတတ္၏။

သူမ်ားထက္မသာဘဲတန္းတူျဖစ္ေနလ်ွင္လည္း မာနဓာတ္ခံရွိေနသူတုိ႔မွာ “သင္နဲ႔ ငါနဲ႔ ဘာထူးေသးသလဲ၊ သူ႔ေလာက္ေတာ့ငါလဲရတာပဲ”ဟုတန္းတူထားလ်က္ မာန္တက္ျပန္၏။ရာထူးစည္းစိမ္ စသည္တုိ႔က ေအာက္တန္းက်ျပလ်ွင္လည္း မာနဓာတ္ခံရွိေနသူမွာ “သူတုိ႔က ငါ့ထက္သာေကာ ငါကဘာအေရးစုိက္ရမွာ လဲ၊ကုိယ္ရွိမွ ကုိယ္စားရ၊ကိုယ္လုပ္မွကုိယ္ရတာပဲ၊ဘယ္သူ႔ကုိခခယယ လုပ္ေနရမွာတုန္း”ဟု အံမတုနုိင္ ေသာ္လည္း မာန္ျပဳလ်က္ပင္။

ဇာတိမာန္
အမ်ဳိးေကာင္းသည့္အတြက္မာန္မာနတက္ေနျခင္းကုိ ဇာတိမာန္ဟုေခၚသည္။ယခုေခတ္၌အေတာ္အတန္ အမ်ဳိးေကာင္းသူေတြရွိပါေပသည္။ယခုေခတ္၌ မာန္တက္ေလာက္၊ဟန္ၾကီးပန္ၾကီးလုပ္ေလာက္ေအာင္ တစ္ဘက္သားကုိ ေျခဖဝါးေအာက္က
ဟုထင္ေလာက္ေအာင္ အမ်ဳိးမေကာင္းပါ။ေရွးက မဟာေသြးမဟာမ်ဳိး
 ျဖစ္၍ တကယ္အမ်ဳိးေကာင္းသည္ပင္ဆုိဦးေတာ့။အမ်ဳိးျမတ္သူက မာနမဖက္ဘဲ ညက္ညက္ေညာေညာ အေျပာခ်ဳိကာ အရာရာမွာ လုိက္ေလ်ာပါမူ ေအာက္တန္းက်သူတုိ႔က ပုိမုိ၍ 
 ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ ရုိေသၾကမည္မဟုတ္ပါေလာ။”အေရာဝင္ေတာ့ အရုိေသတန္”ဆုိသကဲ့သုိ႔အခ်ဳိ႔ရိုင္းစုိင္းသူတုိ႔ကအေရာဝင္၍ အရုိအေသတန္ေကာင္းတန္လိမ့္မည္။သုိ႔ေသာ္ ထုိအရုိအေသတန္မွဳအတြက္ ထုိသူ အျပစ္သာျဖစ္၍ ထုိသူပင္ နစ္နာ ေပလိမ့္မည္။ဤသုိ႔ အရာရာ ေရွ့ေနာက္ စိစစ္လ်က္ ဇာတိမာန္ မတက္မိေအာင္ သတိေဆာင္ၾကပါကုန္။

ဓနမာန္

အထုိက္အလုိက္ဥစၥာရွိသူတုိ႔၏ မာန္ကုိ “ဓနမာန္”ဟုေခၚ၏။ယခုအခါ 
အေတာ္အတန္ ဥစၥာရွိသူေတြရွိပါေပ သည္။သုိ႔ေသာ္
 ဥစၥာနည္းပါးသူမ်ားႏွင့္ အတူမသြားနုိင္၊အတူမစားနုိင္၊
အတူစကားမေျပာနုိင္ေလာက္ေအာင္ မကုန္မခန္းေပါမ်ားၾကသည္
 မဟုတ္ပါ။”မျမင္ဖူးေတာ့ မူးျမစ္ထင္”ဆုိသလုိ မိမိကုိယ္ကုိ 
သူေဌးသူၾကြယ္ဟု ပင္ထင္ေစဦးေတာ့ ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသား
 တုိ႔အေပၚ သေဘာၾကီးၾကီးထား၍ သနားၾကင္နာ ကရုဏာသက္
 တတ္ပါလ်ွင္ သာ၍ပင္ ဂုဏ္မရွိပါသေလာ။မိမိပစၥည္း၌
 ေဘးအႏၱရာယ္မထူေအာင္အကူအညီပင္ရနုိင္ေသး သည္မဟုတ္ပါေလာ။
ဓနရွင္တုိ႔၏ ျပဳံးရႊင္ေသာမ်က္ႏွာ ခ်ဳိသာေသာ စကားအသုံးသည္ 
 ဆင္းရဲသားတုိ႔အတြက္အျမိန္ရွက္ဆုံးအျမဳိက္ေဆး တစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္နုိင္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွးက ဒါနကုသုိလ္အက်ဳိးေပး၍ 
တစ္သက္လ်ာအတြက္ရရွိေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာေလးကုိ 
 ေနာင္သံသရာအေရးဝယ္ အမ်ဳိးအႏြယ္ ေအာက္က်သြားဖုိ႔အေၾကာင္း၊မေကာင္းေသာမာန၏ 
 ေအာက္ခံကား ပုံသဖြယ္ မျဖစ္ေစဘဲ ဓနရွင္ပီပီ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္ထားျဖင့္အမ်ား၏ကုိးစားရာျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစား၍ သတိေဆာင္ၾကပါကုန္။ယခုတစ္ဘဝ
 ၾကီးက်ယ္ေသာ စည္းစိမ္သည္ ေဘးအႏၱရာယ္ အလြန္မ်ား၏
 ေဘး၊အႏၱရာယ္ကင္းေစကာမူတစ္သက္လ်ာမ်ွသာ သုံးစြဲနုိင္ပါသည္။ေနာင္ဘဝထိ
 ယူသြားလုိ႔မရပါ။“ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ၾကငွန္းလည္းခံ၊မတ္ေပါင္းရံလ်က္
၊ေပ်ာ္စံရိပ္ျငိမ္၊မင္းစည္းစိမ္ကား၊သမုဒၵရာ၊ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ေရပြတ္ပမာ၊တစ္သက္လ်ာတည္း။”
(အနႏၱသူရိယအမတ္)

ပညာမာန္

စာေပတတ္က်ြမ္းသူတုိ႔၏မာန္ကုိ “ပညာမာန္”ဟုေခၚ၏။စာေပပညာသည္
 မသင့္သည္ကုိ မသင့္မွန္းသိ၍၊ သင့္သည္ကုိ 
သင့္မွန္းသိဖုိ႔ရာ အလိမၼာေပးေသာ ပညာ၊ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာ၌
 ယဥ္ေက်းဖုိ႔ရာ အလိမၼာ ေပးေသာပညာတည္း။
သုိ႔ပါလ်က္ ထုိပညာကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ မေတာ္မတရား ၾကီးမားေသာ 
မာန္မာနျဖစ္ရျခင္းမွာလြန္စြာ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ယခုေခတ္ကာလ၌
 သူမ်ားထံမွ တစ္ဆင့္သင္ယူ၍ တတ္သိရေသာ 
 စာေပပညာလည္း ထူးျခားေသာ အတတ္မဟုတ္ေသးပါ။
အေၾကာင္းညီညြတ္၍ဆရာေကာင္းထံသင္ၾကားရလ်ွင္ အမ်ားပင္တတ္နုိင္ပါ၏။

သုိ႔ျဖစ္၍ အေၾကာင္းမညီညြတ္သျဖင့္ 
 မသင္ၾကားရသူ၊အထူးဥာဏ္ထုိင္းသူမ်ား ကုိေတြ့ရေသာအခါ၊
 ေမာက္ေမာ္ဝါၾကြားမည့္အစားသနားၾကင္နာ ကရုဏာသက္ဖုိ႔သာ၊သုိ႔မဟုတ္
 တစ္ဆင့္သင္ျပေပးဖုိ႔သာသင့္ပါသည္။ေရွးတုန္းက အေတာ္ထင္ရွားေသာ
 ဆရာေတာ္တစ္ပါးသည္ လြန္ခဲ့ေသာဘဝ တုန္းက 
စိတ္ရွည္လက္ရွည္ စာခ်ဖူးသျဖင့္ ယခုဘဝမွာ ေလာကဓမၼ 
(၂)ဌာန၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ
 က်မ္းတတ္ပုဂၢဳိလ္ၾကီး တစ္ပါးျဖစ္လာရပါသတဲ့။ထုိ႔ေၾကာင့္တတ္သိေသာ
 ပညာကုိ သံသရာအတြက္ အသုံးျပဳၾကပါေလ။

အဆင္းမာန္

အလွဂုဏ္အတြက္မာန္တက္ျခင္းကုိ “အဆင္းမာန္”ဟုေခၚ၏။ေရွးဘဝက
 ေဒါသနည္းပါးျခင္း၊ပန္းစသည္ တုိ႔ကုိ 
လွဴဒါန္းျခင္း၊ဘုရားေက်ာင္းဝင္းစသည္တုိ႔၌ အမွုိက္သုတ္သင္ရွင္းလင္းျခင္း၊စေသာ
 ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳမ်ားေၾကာင့္ယခုဘဝ၌ပရိတ္သတ္အလယ္ တင့္တယ္ဝင္းစက္ အဆင္းထြက္ျခင္းမွာ မာန္တက္မည္ဆုိ လ်ွင္ တက္ေလာက္ပါေပသည္။

သုိ႔ရာတြင္ မိမိအျဖစ္ေဟာင္းကုိ
 ျပန္ေျပာင္း၍ မွန္းဆေသာအခါ ေဒါသကင္းစင္
 စိတ္ၾကည္လင္၍ ေရလွဴ၊ ပန္းလွဴျခင္း စေသာကုသုိလ္ ေကာင္းမွဳရွင္
 သူေတာ္စင္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးရကား ယခုဘဝေရာက္မွ အလွဂုဏ္ မာန္တက္၍ 
သူတစ္ပါးအဖက္မထင္နုိင္ေအာင္ဟန္ၾကီးပန္ၾကီး မလုပ္သင့္ပါ။လွပေသာ 
ကုိယ္တြင္း၌ သန္႔ရွင္းေသာ စိတ္အစဥ္ကုိ ေမြးျမဴကာ အရာရာ
 သိမ္ေမြ့လ်က္ ဣေျႏၵရွင္ သူေတာ္စင္ျဖစ္ေအာင္ သတိ ထား၍ ၾကိဳးစားသင့္ပါသည္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ဒုကၡခပ္သိမ္းျငိမ္းတဲ့နိဗၺာန္စံဝင္ျပီးေသာ သူေတာ္စင္ၾကီးတုိ႔သည္ 
ယခုျပခဲ့ေသာဇာတိမာန္၊စသည္တုိ႔တက္မည္ဆုိလ်ွင္ မုိးထိေအာင္တက္
 ေလွကားမေထာင္ဘဲ တက္နုိင္ၾကေပ၏။မာန္တက္ေလာက္ ေအာင္ပင္
 ဘုရင္မိဖုရားတုိ႔၏လက္ေပၚတြင္ၾကီးပြားရေသာ မင္းညီမင္းသားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ပညာဘက္ကလည္းမေဟာ္သဓာသုခမိန္စသည္ျဖင့္ ကမာၻ႔စံခ်ိန္ခ်ဳိးေတာ္မူခဲ့သည္။

အမ်ဳိးသမီးမ်ားဘက္ကလည္း ဥပၸလဝဏ္၊ေခမာ၊ယေသာ္ဓရာ၊စေသာ 
သူေတာ္ေကာင္းအမ်ဳိးသမီးတုိ႔မွာ အမ်ဳိးဥစၥာ ပညာဘက္၌ သာမက
 အလွဘက္ကလည္း တစ္ကမာၻလုံးမ်က္ႏွာဖုံးမ်ားပင္ျဖစ္ၾကေပသည္။ထုိမွ် 
 ေလာက္အထက္တန္းက်ေသာ အမ်ဳိးသားအမ်ဳိးသမီးတုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ မ်ဳိးရုိးဇာတိ၊စသည္တုိ႔အတြက္ မာန္မာနမတက္ၾကပါဘဲလ်က္
 “သည္လုိယုန္ေတာ့ ခ်ဳံတုိင္းေတြ႔နုိင္”တဲ့အစား “တံငါစာ၍ ငါသာယာ” 
ရွိသူမ်ားက ရွိစုမဲ့စု စု၍ရေသာ ဇာတိ ပညာ ဥစၥာ အဆင္းျဖင့္
 ၾကက္ဆူပင္ မင္းမူေနျခင္းမွာ နက္နက္နဲနဲ ေတြးလ်ွင္ ေလးေလးပင္ပင္
 ရွက္ဖြယ္ပါတကား။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွလုံးေလပင့္၍ ဘဝင္ျမင့္သူအလား ေထာင္လႊားတက္ၾကြ 
မာန္မာနျဖစ္ျခင္းသည္ သူတစ္ပါးတုိ႔
 ျမင္ပင္းကတ္ဖြယ္ရာအက်ဳိးမဲ့ကုိသာ ျဖစ္ေစရုံသာမက 
 ေနာက္ေနာက္ဘဝတုိ႔၌အမ်ဳိးညံ့ဖုိ႔အေၾကာင္း မေကာင္းသက္သက္ ျဖစ္ရကား
 ဇာတိ ပညာ ဥစၥာ အဆင္းအားျဖင့္
 ေရာက္သင့္သေလာက္ အထက္တန္း ေရာက္ေနေသာ္လည္း
 ေနာက္ေနာက္ဘဝ အဆင့္ဆင့္၌ ျမင့္သည္ထက္ျမင့္ဖုိ႔ 
အေရးကုိသာရြယ္ကုိး၍ “အစြယ္က်ဳိးေသာေျမြ၊ဦးခ်ဳိက်ဳိးေသာႏြား၊ေျခသုတ္ပုဆုိးအလား”ကဲ့သုိ႔ 
 တက္ၾကြေသာမာန္စြယ္ကုိနဳတ္ပယ္ ႏွိမ္ခ်ဳိးနုိင္ၾကပါေစသား။
ဟုအသိေပးေရးသားလုိက္ရပါသည္။

မွတ္ခ်က္။။အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
အားလုံးကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊အိႏၵိယနုိင္ငံ)

No comments:

Post a Comment