/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Saturday, March 15, 2014

++++ ဝိပႆနာဆိုတာ ++++



 

ဝိပႆနာဆိုတာ
*************
ဝိပႆနာဆိုတာ ထူးျခားတဲ႔ဉာဏ္အျမင္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။

ဝိ-အထူးထူးအျပားျပားေသာအျခင္းအရာအားျဖင္႔
ပႆနာ-ရႈျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္ကိုဝိပႆနာဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္၏။

တစ္နည္းအားျဖင္႔ ဝိပႆနာ-ဆိုတာထူးျခားစြာ သိျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္ကိုေခၚတာျဖစ္တယ္။


ဘယ္လိုထူးျခားစြာ ျမင္တတ္သလဲဆိုရင္္သာမန္အားျဖင္႔ လူေတြက ဘဝကိုခ်မ္းသာတယ္ ကိုယ္ပိုင္တယ္လို႔ျမင္ၾကတယ္။
အဲဒီအျမင္ေတြနဲ႔ မတူဘဲဘဝဆိုတာ မျမဲဘူး ဆင္းရဲတယ္။
ကိုယ္မပိုင္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္။အဲဒီလိုျမင္တဲ႔ အသိဉာဏ္မ်ဳိးကို
ဝိပႆနာလို႔ ေခၚတယ္။


စာေပက်မ္းဂန္မွာအနိစၥာဒိဝေသန ဝိဝိေဓဟိ အကာေရဟိ
ဓေမၼ ပႆတီတိ ဝိပႆနာ-လို႔ဖြင္႔ဆိၾုကတယ္။

အနိစၥ စသည္ႏွင္႔ ဆက္စပ္ျပီးအမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အျခင္းအရာေတြနဲ႔
ဓမၼတို႔ကို ရႈျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္သည္ဝိပႆနာမည္၏ဟု ဆိုလိုတယ္။


ဝိပႆနာကို အားထုတ္တဲ႔အခါသမထက်င္႔ျပီးဝိပႆနာကိုကူးတဲ႔လမ္းနဲ႔
သမထကိုမက်င္႔ဘဲ ဝိပႆနာတိုက္ရိုက္သြားတဲ႔ နည္းလမ္းလည္းရွိတယ္။
ယာန-ႏွစ္မ်ဳိးဆိုျပီး ျပထားတယ္။မွန္ကန္တဲ႔နည္းေတြမို႔ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္
သက္တဲ႔လမ္းက သြားလို႔ရတယ္။ဝိပႆနာကို အားထုတ္တဲ႔အခါ
အဆင္႔ ၂-ဆင္႔ရွိတယ္။


နံပါတ္ ( ၁ )က သဘာဝ လကၡဏာသူရဲ႕ nature ကိုရႈရမယ္လို႔ေျပာတာ။
အဲဒါ ဘာလဲဆိုရင္ [ ဝိတက္ ]ရဲ႕သဘာဝကို ၾကည့္ရင္
ဝိတက္ ဆိုတာစိတ္ကေလးကို အာရံုေပၚသို႔ ပို႔ေပးေနပါလားဆိုတဲ႔ သူ႔ရဲ႕
nature ကိုသိရတယ္။


ဝိစာရကို ၾကည့္လိုက္ရင္ အာရုံကေလးႏွင့္စိတ္ကို ခ်ည္ေႏွာင္၊တြဲထားပါလားဆိုတဲ႔ သူရဲ႕သဘာဝကို ေတြ႔မယ္။ပီတိကို ၾကည့္ရင္ အာရံုေပၚမွာ ္
ႏွစ္ျခိဳက္ေနတဲ႔ သေဘာပါလားဆိုတဲ႔ သူရဲ႕ သဘာဝကိုေတြ႔မယ္။

သုခကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ကိုယ္ခ်မ္းေျမ့မႈ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈကို
ျဖစ္ေပၚေစတဲ႔ သေဘာပါလားဆိုတဲ႔သူ႔ရဲ႕သဘာဝကိုေတြ႔လိမ္႔မယ္။


သမာဓိကို ၾကည့္လိုက္ရင္အာရံုႏွင္႔စိတ္ေပၚမွာ ျငိမ္ေနေအာင္
လုပ္တဲ႔ သေဘာပါလားဆိုတဲ႔သူ႔ရဲ႕ သဘာဝကိုေတြ႔ရမယ္။

ဒါေလးေတြကို သူတို႔ရဲ႕သဘာဝလကၡဏာလို႔ေခၚတယ္။

နံပါတ္( ၂ )က သဘာဝလကၡဏာကိုၾကည့္ရင္းကေန သာမညလကၡဏာလို႔
ေခၚတဲ႔ အမ်ားဆိုင္တဲ႔ လကၡဏာကိုတိုးျပီးေတာ႔ ျမင္လာတယ္။

မျမဲတဲ႔သေဘာ။ဆင္းရဲတဲ႔သေဘာ။စိုးမပိုင္တဲ႔သေဘာ။

အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ သဘာဝေတြကို
သာမညလကၡဏာလို႔ေခၚတယ္။
ဒီလိုျမင္ျပီဆိုရင္ဝိပႆနာ ျဖစ္ျပီ။

ဝိပႆနာ ဉာဏ္အဆင္႔ဆင္႔မွာ

နာမရူပ ပရိေစၧဒဉာဏ္။
ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္။
သမၼ သန ဉာဏ္။
ဥဒယဗၺယဉာဏ္။
ဘဂၤ ဉာဏ္။
ဘယ ဉာဏ္။
နိဗၺိဒါ -ဉာဏ္။
မုဥၥိတုကမ်တာ ဉာဏ္။
ပဋိသခၤ ါ ဉာဏ္။
သခၤ ါရုေပကၡာ ဉာဏ္။

အဲဒီ သခၤ ါရုေပကၡာဉာဏ္
ရင္႔သန္သြားျပီဆိုရင္ မၾကာမီ
သခၤ ါရအာရံုေတြ အားလံုး ခ်ဳပ္ျငိမ္း
သြားတဲ႔ နိဗၺာန္ကို ေတြ႕မွာပါ။


ေအး ဒါေၾကာင္႔မို႔သမထက်င္႔စဥ္သည္
နီဝရဏတရား ဆန္႔က်င္ဘက္တရားေတြကို ဖယ္ရွားပစ္တယ္။
ျငိမ္းေအးေစတယ္။ဝိပႆနာ က်င္႔စဥ္သည္
ထူးျခားတဲ႔ အျမင္ေတြနဲ႔ သဘာဝတရားကို ျမင္သိေစတယ္။


ဒါေၾကာင္မို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာ ပြင့္ေပၚလာတဲ႔အခါ ဘုရားေဟာထားတဲ႔ ဒီအသိဉာဏ္ႏွစ္ခုစလံုး သာသနာနဲ႔ၾကံဳခိုက္ ။တို႔တစ္ေတြ ရေအာင္ က်င္႔ၾကံ ၾကိဳးကုတ္အားထုတ္ရမယ္လို႔ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီယံုၾကည္ျပီး က်င့္ၾကံ ၾကိဳးကုတ္အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။

သာဓု သာဓု သာဓု
ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ ၏
သမထ နဲ႔ ဝိပႆနာ တရားေတာ္မွမ်ွေဝပူေဇာ္ပါသည္။

 
ျပည့္စံုစြာ နာယူမွတ္သားလိုပါကဆရာေတာ္ေဟာၾကားသည့္
သမထ နဲ႔ ဝိပႆနာ တရားေတာ္( သို႔ )တရားစာအုပ္ တြင္၎

ဝိသုဒၶိမဂ္ က်မ္းစာအုပ္တြင္ျပည့္စံုစြာ နာယူ မွတ္သားႏိုင္ပါေၾကာင္း။

ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာကမာၻ တည္သေရႊ႕ထြန္းလင္းႏိုင္ပါေစ။

No comments:

Post a Comment