/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Saturday, March 1, 2014

"ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကို လက္ဆင့္ကမ္းျခင္း"( ၉)

Photo: "ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကို လက္ဆင့္ကမ္းျခင္း"( ၉)
**********************************
                ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းသြားဖို႔ လိုအပ္တယ္၊

သုတၱန္တစ္ခုမွာ ျမတ္စြာဘုရား ဆံုးမတယ္ဆိုရင္ ဒါ အေျခခံအားျဖင့္ လိုက္နာရမယ့္ ကိုယ္က်င့္သီလနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြမ်ားတယ္၊

သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ခ်င္ၿပီ ဆိုတဲ့အခါ ဒီ နည္းစနစ္ကေတာ့ အျခားဘာသာမွာမရွိဘူး၊
ဗုဒၶဘာသာမွာပဲ ရွိတယ္၊

သံသရာ၀ဋ္ကလြတ္ေအာင္လုပ္တဲ့နည္း၊
စိတ္ရဲ႕ Stress ဆိုတာေတြကို ကင္းသြားေအာင္လုပ္တဲ့နည္း၊
စိတ္ပူပန္မႈေတြမရွိေတာ့ေအာင္လုပ္တဲ့နည္းဟာ ဗုဒၶဘာသာမွာပဲရွိတယ္၊

မေသခင္လည္း စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတဲ့ Stress ေတြ၊ Stress ေတြ မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တယ္၊

ေနာက္ဆံုးမွာ လံုး၀ Stress ဆိုတာေတြ မလာေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးရေအာင္ က်င့္ျခင္းျဖင့္ တရားႏွလံုးသြင္း က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ျခင္းက ဒီအေျခအေနေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစတယ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာထားတယ္။

"သံေယာဇနိယ" ဆိုတဲ့စကားလံုးက သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာအာ႐ံုကိုေျပာတာ၊

လူ႔ဘ၀မွာ မိသားစုနဲ႔ေနထိုင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္က သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာဆိုတာ သားရွိမယ္၊ သမီးရွိမယ္၊ ဇနီးရွိမယ္၊ မိသားစုရွိမယ္၊ ပစၥည္း ဥစၥာေတြရွိမယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္တဲ့အရာရွိမယ္၊ 
ဒါ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာေတြခ်ည္းပဲ။

                    ဘုန္းႀကီးေတြဆိုလိုရွိရင္လည္း သပိတ္တို႔၊ သကၤန္းတို႔၊ ေက်ာင္းတို႔ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြ၊ တပည့္သားေျမးေတြ အဲေတာ့ "သံေယာဇနိယ" သံေယာဇဥ္ ျဖစ္စရာေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊

သာမန္အားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္လို႔ ဒီလိုပဲ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္၊ 

႐ုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ိဳးဟာ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္
"႐ူပကၡႏၶာ၊ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ၊ သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရကၡႏၶာ၊ ဝိညာဏကၡႏၶာ" လို႔ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာရွိတဲ့ 
႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၊ 
ခႏၶာငါးပါး၊ 
သံေယာဇဥ္ျဖစ္ရာ သံေယာဇနိယပဲ။

အဲဒီ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ ႐ုပ္နာမ္တရားေပၚမွာ ႐ႈျမင္သံုးသပ္မႈႏွစ္ခုဟာ အင္မတန္မွ နီးကပ္ေနတယ္၊ 
အဲဒီႏွစ္ခုကို မွန္ကန္တဲ့ အေနနဲ႔႐ႈဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတာ၊

သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ တရားေတြအေပၚမွာတဲ့ "အႆာဒါ ႏုပႆီ" 
ေက်နပ္စရာေတြ တြယ္တာစရာေတြ၊ ႏွစ္သက္စရာေတြခ်ည္းပဲ ႐ႈျမင္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ၊ 
သံေယာဇဥ္ ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြကို ေက်နပ္စရာေတြလို႔၊ တြယ္တာစရာေတြလို႔ ႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီးေတာ့ေနတဲ့အျမင္နဲ႔ ျမင္ၿပီးေတာ့ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္

"နိဗၺိဒါ ႏုပႆီ" ၿငီးေငြ႔စရာခ်ည္းပဲလို႔ အျပစ္ျမင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္က တစ္ေယာက္၊

 အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ႏွစ္ေယာက္ထဲမယ္ သံသရာ၀ဋ္ကလြတ္ဖို႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြကို ၿငီးေငြ႔တဲ့စိတ္ေပၚလာေအာင္ ႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္သာလွ်င္ ဒီ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တယ္၊

"အႆာဒါ ႏုပႆီ"သာယာစရာေတြသာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သာယာေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္က သံသရာထဲမွာ လည္ေနမွာပဲ၊ 

ဒီလမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခု ျမတ္စြာဘုရားရွင္းျပထားတာ၊

အဲဒီလမ္းေၾကာင္း ႏွစ္ခုကို အတိုခ်ံဳး ေျပာရလို႔ရွိရင္ 
(၁) သံေယာဇဥ္ ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြေပၚမွာ သာယာစရာလို႔ ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္၊
႐ႈႈျမင္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ 
ရာဂကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊
ေဒါသကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊
ေမာဟကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊
ဟုတ္တယ္ေလ၊
သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြေပၚမွာ ေပ်ာ္ၿပီးေတာ့ မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ
ရာဂေတြက တိုးပြားလာတယ္၊
ေဒါသေတြလည္း တိုးပြားလာတယ္၊
ေမာဟေတြလည္း တိုးပြားလာတယ္၊

ရာဂတိုးပြားလာရင္ ေဒါသဆိုတာ တိုးပြားတယ္၊
ဘာျဖစ္လို႔တံုး၊
အၿမဲတမ္း အလိုက်ေနတာမွမဟုတ္တာ၊
အလိုမက်တဲ့အခါေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာတယ္ေလ၊

အလိုက်တာခ်ည္း မျဖစိႏိုင္ေတာ့ အလိုက်ေနတဲ့အခါ ရာဂ တိုးပြားတယ္၊

အလိုမက်တဲ့အခါ ေဒါသ တိုးပြားတယ္၊

အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အမွန္မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ေမာဟေတြ တိုးပြားလာတယ္၊

အဲဒီ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊

မဖယ္ႏိုင္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္တံုးဆိုရင္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း၊ ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆ၊ ဥပါယာသ ဒီ ဒုကၡေတြ မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး၊
ဒီဒုကၡေတြ ဘယ္ေတာ့မွ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ဘူးတဲ့၊

ဒီပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးဟာ သံသရာထဲမွာ လည္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္။

                  သံသရာထဲမွာ လည္ေနတဲ့ ႐ႈျမင္သံုးသပ္မႈကို ႐ႈျမင္သံုးသပ္ၿပီး သံသရာက ထြက္ဖို႔ရာအတြက္ ႐ႈျမင္သံုးသပ္တဲ့အခါ ဒီလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆန္းစစ္ဖို႔လိုတယ္၊

"သာယာစရာလို႔ ျမင္ေနရင္ေတာ့ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္မွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊

ကဲ သာယာစရာလို႔ မျမင္ဘူး 
"နိဗၺိဒါ"
ၿငီးေငြ႔စရာ၊ 
စိတ္ပ်က္စရာ၊ 
တြယ္တာစရာဆိုတာ တစ္ခုမွ မရွိဘူး"
႐ုပ္နဲ႔နာမ္
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္

ဪ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမွာ
႐ုပ္နဲ႔နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ၊
ငါဆိုတာလည္း မရွိဘူး၊
ငါ့ဟာဆိုတာလည္း မရွိဘူး၊
ငါမွမရွိရင္ ငါ့ဟာ ဘယ္ရွိေတာ့ပါ့မလဲ၊
ငါလို႔ ေျပာစရာလည္း မရွိဘူး၊
ငါ့ဟာလို႔ ေျပာစရာလည္း မရွိဘူး၊
ထာ၀ရ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတဲ့အရာေတြေတာင္ ငါ၊ ငါ့ဟာ လုပ္ေနၾကတာလို႔ ဒီလို အမွန္ျမင္လာတယ္။

(၂) သံသရာ၀ဋ္မွာ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ အင္မတန္မွ စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႕စရာေကာင္းတဲ့ အရာေတြပဲလို႔ ႐ႈျမင္လာႏိုင္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ဟာ

ရာဂကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္တယ္၊

တြယ္တာမႈေတြ ေလ်ာ့သြားတယ္၊

တြယ္တာမႈေတြ ေလ်ာ့သြားရင္ တြယ္တာမႈေလ်ာ့သေလာက္ ေဒါသကလည္း ေလ်ာ့သြားတယ္၊

ေဒါသနဲ႔ တြယ္တာမႈဟာ တြယ္တာမႈက ပိုျပင္းထန္တယ္၊ 
တြယ္တာမႈေတြ မကုန္ခင္ ေဒါသကုန္သြားႏိုင္တယ္ေပါ့၊

ေနာက္ အမွန္သိလို႔ ေမာဟေတြလည္း ကုန္သြားမယ္၊

ေအး ရာဂ၊ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကို ဖယ္ႏိုင္ၿပီဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ဒီ "ျဖစ္၊ အို၊ နာ၊ ေသ"ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡ မလာေတာ့ဘူး၊

ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ရွိေနမွ သံသရာထဲမွာ ကံက အက်ိဳးေပးတာ၊
အဲဒီ ကံ အက်ိဳးေပးမွ ေမြးဖြားျခင္းတို႔၊ အိုျခင္းတို႔၊ နာျခင္းတို႔၊ ေသျခင္းတို႔ ဆိုတာ ျဖစ္တယ္တဲ့။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီသုတၱန္မွာ တိုတိုေလးေဟာထားတာ
"နိဗၺိဒါ ႏုပႆီ"
ၿငီးေငြ႕စရာဘက္က႐ႈေထာင္းက ၾကည့္ႏိုင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ရမယ္။

                    ဒါေၾကာင့္မို႔ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ဖို႔ရာအတြက္ ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ့္ခႏၶာ၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိသမွ်ေတြ အားလံုး အေပၚမွာ
"စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႕စရာေတြပဲ၊
အားလံုးဟာ မၿမဲတဲ့ အနိစၥသေဘာေတြ၊

မၿမဲတဲ့ ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ဒုကၡသေဘာေတြ၊

ကိုယ္မပိုင္တဲ့ အနတၱသေဘာေတြသာ ျဖစ္တယ္"လို႔

ဒီလို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ သံသရာ၀ဋ္ကလြတ္တဲ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကို ရႏိုင္တယ္။

"နိဗၺိဒါ"ဆိုတာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကို ေျပာတာပါပဲ၊

ဝိပႆနာနဲ႔ ႐ႈမွတ္သြားလို႔ရွိရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္ူျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်ကိေမွာက္ျပဳၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

                 ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမျဖစ္တဲ့ ေဒသနာေတာ္ကို မွတ္သားၿပီးေတာ့ 
ိုသံသရာ၀ဋ္က လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း ႐ႈရမယ့္ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားေတြအေပၚမွာ
ၿငီးေငြ႕စရာအျဖစ္ ႐ႈျမင္ႏိုင္ေအာင္
ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။

အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလို႔ ဝိပႆနာ ႐ႈျမင္ႏိုင္မွ ၿငီးေငြ႕ျခင္းေပၚလာတဲ့အခါမွာ 
သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း ရာဂကို ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္၊
ေဒါသကို ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္၊
ေမာဟကို ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္။

ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို ဖယ္ရွားႏိုင္မွ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ေျမာက္မယ္လို႔ ကိုယ္စီကိုယ္စီ သေဘာက်ၿပီး 
ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမအတိုငိး 
လိုက္နာ က်င့္သံုးႏိုငိၾကပါေစကုန္သတည္း။

သာဓု...သာဓု...သာဓု

ိ ေမတၱာပို႔"
……………

သတၱဝါမ်ားစြာ ေဘးရန္ကြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ … 

ေမတၱာေရခ်မ္း သြန္းကာျဖန္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ … 

သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ လိုရာဆႏၵျပည့္ပါေစ … 

ု

"ေမတၱာပို႔"
……………

"ဓေမၼသဓံ ပိ၀ိတြာန၊

၀ိသာ သေဗၺ သမူဟတာ။

အဇရာမရံ သီတိတာ၀ံ၊

နိဗၺာနံ ယႏၲဳ သာဓေ၀ါ။

ဓေမၼာသဓံ - ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟဆိပ္ေတာက္၊ ကင္းေပ်ာက္ၾကည္ေအး တရားေဆးကို၊

ပိ၀ိတြာန - ၀မ္းသာရႊင္ပ်၊ ေသာက္ၾကရ, နာၾကရကုန္ေသာေၾကာင့္၊ 

၀ိသာသေဗၺ - ပူဆာ ညစ္ေနာက္ ကိေလသာ အဆိပ္အေတာက္ ဟူသမွ်တို႔သည္၊

သမူဟတာ - ပိန္းၾကာဖက္တြင္ ေရမတင္သကဲ႔သို႔၊ ကင္းစင္လြင့္ေပ်ာက္၊ ေဘးမေရာက္ေအာင္ ပယ္ေဖ်ာက္အပ္ကုန္သည္၊

ေဟာႏၲဳ - စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

အဇရာမရံ - အိုျခင္းလည္းကြာ၊ နာျခင္းလည္းကင္း၊ ေသျခင္းလည္း ရွင္းထေသာ၊

သီတိဘာ၀ံ - ကိေလသာဟူ အပူခပ္သိမ္း၊ ကင္းၿငိမ္းရာ အစစ္ျဖစ္ေပထေသာ၊

နိဗၺာနံ - နိဗၺာန္ဟုေခၚ ေအးၿမိဳ႕ေတာ္သို႔၊

သာဓေ၀ါ - တရားခ်စ္ခင္ စိတ္ေကာင္း၀င္ျငား၊ သူေတာ္စင္ အမ်ားတို႔သည္၊

ယႏၲဳ - ပါရမီအဆင့္ဆင့္ ျမင့္ထက္ျမင့္၍၊ မလင့္ပံုေသ၊ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူၾကပါေစကုန္သတည္း။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Ph.D)

သာဓု - သာဓု - သာဓု

………………………………………………………

(Post တိုင္းကို လြတ္လပ္စြာ share ႏိုင္ပါတယ္ရွင္။
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။)

 "ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကို လက္ဆင့္ကမ္းျခင္း"( ၉)
**********************************
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းသြားဖို႔ လိုအပ္တယ္၊



သုတၱန္တစ္ခုမွာ ျမတ္စြာဘုရား ဆံုးမတယ္ဆိုရင္ ဒါ အေျခခံအားျဖင့္ လိုက္နာရမယ့္
ကိုယ္က်င့္သီလနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြမ်ားတယ္၊

သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ခ်င္ၿပီ ဆိုတဲ့အခါ ဒီ နည္းစနစ္ကေတာ့ အျခားဘာသာမွာမရွိဘူး၊

ဗုဒၶဘာသာမွာပဲ ရွိတယ္၊

သံသရာ၀ဋ္ကလြတ္ေအာင္လုပ္တဲ့နည္း၊

စိတ္ရဲ႕ Stress ဆိုတာေတြကို ကင္းသြားေအာင္လုပ္တဲ့နည္း၊
စိတ္ပူပန္မႈေတြမရွိေတာ့ေအာင္လုပ္တဲ့နည္းဟာ ဗုဒၶဘာသာမွာပဲရွိတယ္၊

မေသခင္လည္း စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတဲ့ Stress ေတြ၊ Stress ေတြ မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တယ္၊


ေနာက္ဆံုးမွာ လံုး၀ Stress ဆိုတာေတြ မလာေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးရေအာင္ က်င့္ျခင္းျဖင့္ တရားႏွလံုးသြင္း က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ျခင္းက ဒီအေျခအေနေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစတယ္ဆိုတာ

 ျမတ္စြာဘုရားကေဟာထားတယ္။

"သံေယာဇနိယ" ဆိုတဲ့စကားလံုးက သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာအာ႐ံုကိုေျပာတာ၊


လူ႔ဘ၀မွာ မိသားစုနဲ႔ေနထိုင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္က သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာဆိုတာ သားရွိမယ္၊ သမီးရွိမယ္၊ ဇနီးရွိမယ္၊ မိသားစုရွိမယ္၊ ပစၥည္း ဥစၥာေတြရွိမယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္တဲ့အရာရွိမယ္၊

ဒါ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာေတြခ်ည္းပဲ။

ဘုန္းႀကီးေတြဆိုလိုရွိရင္လည္း သပိတ္တို႔၊ သကၤန္းတို႔၊ ေက်ာင္းတို႔ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြ၊ တပည့္သားေျမးေတြ အဲေတာ့ "သံေယာဇနိယ" သံေယာဇဥ္ ျဖစ္စရာေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊


သာမန္အားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္လို႔ ဒီလိုပဲ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္၊


႐ုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ိဳးဟာ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္

"႐ူပကၡႏၶာ၊ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ၊ သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရကၡႏၶာ၊ ဝိညာဏကၡႏၶာ" လို႔ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာရွိတဲ့
႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၊
ခႏၶာငါးပါး၊
သံေယာဇဥ္ျဖစ္ရာ သံေယာဇနိယပဲ။

အဲဒီ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ ႐ုပ္နာမ္တရားေပၚမွာ ႐ႈျမင္သံုးသပ္မႈႏွစ္ခုဟာ အင္မတန္မွ နီးကပ္ေနတယ္၊

အဲဒီႏွစ္ခုကို မွန္ကန္တဲ့ အေနနဲ႔႐ႈဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတာ၊

သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ တရားေတြအေပၚမွာတဲ့ "အႆာဒါ ႏုပႆီ"

ေက်နပ္စရာေတြ တြယ္တာစရာေတြ၊ ႏွစ္သက္စရာေတြခ်ည္းပဲ ႐ႈျမင္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ၊
သံေယာဇဥ္ ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြကို ေက်နပ္စရာေတြလို႔၊ တြယ္တာစရာေတြလို႔ ႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီးေတာ့ေနတဲ့အျမင္နဲ႔ ျမင္ၿပီးေတာ့ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္

"နိဗၺိဒါ ႏုပႆီ" ၿငီးေငြ႔စရာခ်ည္းပဲလို႔ အျပစ္ျမင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္က တစ္ေယာက္၊


အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ႏွစ္ေယာက္ထဲမယ္ သံသရာ၀ဋ္ကလြတ္ဖို႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီ သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြကို ၿငီးေငြ႔တဲ့စိတ္ေပၚလာေအာင္ ႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္သာလွ်င္ ဒီ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တယ္၊


"အႆာဒါ ႏုပႆီ"သာယာစရာေတြသာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သာယာေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္က သံသရာထဲမွာ လည္ေနမွာပဲ၊


ဒီလမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခု ျမတ္စြာဘုရားရွင္းျပထားတာ၊


အဲဒီလမ္းေၾကာင္း ႏွစ္ခုကို အတိုခ်ံဳး ေျပာရလို႔ရွိရင္

(၁) သံေယာဇဥ္ ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြေပၚမွာ သာယာစရာလို႔ ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္၊
႐ႈႈျမင္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ
ရာဂကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊
ေဒါသကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊
ေမာဟကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊
ဟုတ္တယ္ေလ၊
သံေယာဇဥ္ျဖစ္စရာ အာ႐ံုေတြေပၚမွာ ေပ်ာ္ၿပီးေတာ့ မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ
ရာဂေတြက တိုးပြားလာတယ္၊
ေဒါသေတြလည္း တိုးပြားလာတယ္၊
ေမာဟေတြလည္း တိုးပြားလာတယ္၊

ရာဂတိုးပြားလာရင္ ေဒါသဆိုတာ တိုးပြားတယ္၊

ဘာျဖစ္လို႔တံုး၊
အၿမဲတမ္း အလိုက်ေနတာမွမဟုတ္တာ၊
အလိုမက်တဲ့အခါေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာတယ္ေလ၊

အလိုက်တာခ်ည္း မျဖစိႏိုင္ေတာ့ အလိုက်ေနတဲ့အခါ ရာဂ တိုးပြားတယ္၊


အလိုမက်တဲ့အခါ ေဒါသ တိုးပြားတယ္၊


အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အမွန္မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ေမာဟေတြ တိုးပြားလာတယ္၊


အဲဒီ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကို မဖယ္ႏိုင္ဘူး၊


မဖယ္ႏိုင္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္တံုးဆိုရင္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း၊ ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆ၊ ဥပါယာသ ဒီ ဒုကၡေတြ မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး၊

ဒီဒုကၡေတြ ဘယ္ေတာ့မွ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ဘူးတဲ့၊

ဒီပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးဟာ သံသရာထဲမွာ လည္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္။


သံသရာထဲမွာ လည္ေနတဲ့ ႐ႈျမင္သံုးသပ္မႈကို ႐ႈျမင္သံုးသပ္ၿပီး သံသရာက ထြက္ဖို႔ရာအတြက္ ႐ႈျမင္သံုးသပ္တဲ့အခါ ဒီလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆန္းစစ္ဖို႔လိုတယ္၊


"သာယာစရာလို႔ ျမင္ေနရင္ေတာ့ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္မွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊


ကဲ သာယာစရာလို႔ မျမင္ဘူး

"နိဗၺိဒါ"ၿငီးေငြ႔စရာ၊
စိတ္ပ်က္စရာ၊ တြယ္တာစရာဆိုတာ တစ္ခုမွ မရွိဘူး"
႐ုပ္နဲ႔နာမ္ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္

ဪ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမွာ

႐ုပ္နဲ႔နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ၊
ငါဆိုတာလည္း မရွိဘူး၊
ငါ့ဟာဆိုတာလည္း မရွိဘူး၊
ငါမွမရွိရင္ ငါ့ဟာ ဘယ္ရွိေတာ့ပါ့မလဲ၊
ငါလို႔ ေျပာစရာလည္း မရွိဘူး၊
ငါ့ဟာလို႔ ေျပာစရာလည္း မရွိဘူး၊
ထာ၀ရ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတဲ့အရာေတြေတာင္ ငါ၊ ငါ့ဟာ လုပ္ေနၾကတာလို႔ ဒီလို အမွန္ျမင္လာတယ္။

(၂) သံသရာ၀ဋ္မွာ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ အင္မတန္မွ စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႕စရာေကာင္းတဲ့ အရာေတြပဲလို႔ ႐ႈျမင္လာႏိုင္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ဟာ


ရာဂကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္တယ္၊


တြယ္တာမႈေတြ ေလ်ာ့သြားတယ္၊


တြယ္တာမႈေတြ ေလ်ာ့သြားရင္ တြယ္တာမႈေလ်ာ့သေလာက္ ေဒါသကလည္း ေလ်ာ့သြားတယ္၊


ေဒါသနဲ႔ တြယ္တာမႈဟာ တြယ္တာမႈက ပိုျပင္းထန္တယ္၊

တြယ္တာမႈေတြ မကုန္ခင္ ေဒါသကုန္သြားႏိုင္တယ္ေပါ့၊

ေနာက္ အမွန္သိလို႔ ေမာဟေတြလည္း ကုန္သြားမယ္၊


ေအး ရာဂ၊ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကို ဖယ္ႏိုင္ၿပီဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ဒီ "ျဖစ္၊ အို၊ နာ၊ ေသ"ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡ မလာေတာ့ဘူး၊


ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ရွိေနမွ သံသရာထဲမွာ ကံက အက်ိဳးေပးတာ၊

အဲဒီ ကံ အက်ိဳးေပးမွ ေမြးဖြားျခင္းတို႔၊ အိုျခင္းတို႔၊ နာျခင္းတို႔၊ ေသျခင္းတို႔ ဆိုတာ ျဖစ္တယ္တဲ့။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီသုတၱန္မွာ တိုတိုေလးေဟာထားတာ

"နိဗၺိဒါ ႏုပႆီ"ၿငီးေငြ႕စရာဘက္က႐ႈေထာင္းက ၾကည့္ႏိုင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ရမယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ဖို႔ရာအတြက္ ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ့္ခႏၶာ၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိသမွ်ေတြ အားလံုး အေပၚမွာ

"စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႕စရာေတြပဲ၊
အားလံုးဟာ မၿမဲတဲ့ အနိစၥသေဘာေတြ၊

မၿမဲတဲ့ ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ဒုကၡသေဘာေတြ၊


ကိုယ္မပိုင္တဲ့ အနတၱသေဘာေတြသာ ျဖစ္တယ္"လို႔


ဒီလို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ သံသရာ၀ဋ္ကလြတ္တဲ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကို ရႏိုင္တယ္။


"နိဗၺိဒါ"ဆိုတာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကို ေျပာတာပါပဲ၊


ဝိပႆနာနဲ႔ ႐ႈမွတ္သြားလို႔ရွိရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္ူျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်ကိေမွာက္ျပဳၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမျဖစ္တဲ့ ေဒသနာေတာ္ကို မွတ္သားၿပီးေတာ့
သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း ႐ႈရမယ့္ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားေတြအေပၚမွာၿငီးေငြ႕စရာအျဖစ္ ႐ႈျမင္ႏိုင္ေအာင္
ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။

အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလို႔ ဝိပႆနာ ႐ႈျမင္ႏိုင္မွ ၿငီးေငြ႕ျခင္းေပၚလာတဲ့အခါမွာ

သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း ရာဂကို ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္၊
ေဒါသကို ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္၊
ေမာဟကို ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္။

ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို ဖယ္ရွားႏိုင္မွ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ေျမာက္မယ္လို႔ ကိုယ္စီကိုယ္စီ သေဘာက်ၿပီး

ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမအတိုငိး
လိုက္နာ က်င့္သံုးႏိုငိၾကပါေစကုန္သတည္း။

သာဓု...သာဓု...သာဓု


ိ ေမတၱာပို႔"

……………

သတၱဝါမ်ားစြာ ေဘးရန္ကြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ …


ေမတၱာေရခ်မ္း သြန္းကာျဖန္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ …


သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ လိုရာဆႏၵျပည့္ပါေစ …




"ေမတၱာပို႔"

……………

"ဓေမၼသဓံ ပိ၀ိတြာန၊


၀ိသာ သေဗၺ သမူဟတာ။


အဇရာမရံ သီတိတာ၀ံ၊


နိဗၺာနံ ယႏၲဳ သာဓေ၀ါ။


ဓေမၼာသဓံ - ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟဆိပ္ေတာက္၊ ကင္းေပ်ာက္ၾကည္ေအး တရားေဆးကို၊


ပိ၀ိတြာန - ၀မ္းသာရႊင္ပ်၊ ေသာက္ၾကရ, နာၾကရကုန္ေသာေၾကာင့္၊


၀ိသာသေဗၺ - ပူဆာ ညစ္ေနာက္ ကိေလသာ အဆိပ္အေတာက္ ဟူသမွ်တို႔သည္၊


သမူဟတာ - ပိန္းၾကာဖက္တြင္ ေရမတင္သကဲ႔သို႔၊ ကင္းစင္လြင့္ေပ်ာက္၊ ေဘးမေရာက္ေအာင္ ပယ္ေဖ်ာက္အပ္ကုန္သည္၊


ေဟာႏၲဳ - စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။


အဇရာမရံ - အိုျခင္းလည္းကြာ၊ နာျခင္းလည္းကင္း၊ ေသျခင္းလည္း ရွင္းထေသာ၊


သီတိဘာ၀ံ - ကိေလသာဟူ အပူခပ္သိမ္း၊ ကင္းၿငိမ္းရာ အစစ္ျဖစ္ေပထေသာ၊


နိဗၺာနံ - နိဗၺာန္ဟုေခၚ ေအးၿမိဳ႕ေတာ္သို႔၊


သာဓေ၀ါ - တရားခ်စ္ခင္ စိတ္ေကာင္း၀င္ျငား၊ သူေတာ္စင္ အမ်ားတို႔သည္၊


ယႏၲဳ - ပါရမီအဆင့္ဆင့္ ျမင့္ထက္ျမင့္၍၊ မလင့္ပံုေသ၊ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူၾကပါေစကုန္သတည္း။


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Ph.D)


သာဓု - သာဓု - သာဓု

No comments:

Post a Comment